زندگی‌نامه شهدای مدافع سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران

شهید دکتر غلام‌حسین نادری

به مناسبت هفته دفاع مقدس زندگی نامه شهدای مدافع سلامت دانشگاه منتشر می شود. در ادامه به زندگی نامه شهید دکترغلامحسین نادری اشاره شده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بسیج جامعه پزشکی و اساتید، بخشی از زندگی نامه شهید دکتر غلامحسین نادری تهیه وتنظیم شده که در ادامه می‌ خوانیم.

دکتر غلامحسین نادری در سال۱۳۳۵چشم به جهان گشود. وی پس از سپری کردن تحصیلات ابتدایی و متوسطه در شهر اراک در ایام دفاع مقدس به خدمت مقدس سربازی شتافت و پس از آن در دانشگاه علوم پزشکی تهران مشغول به تحصیل در رشته پزشکی شدند. تخصص اورولوژی و جراحی پیوند کلیه را نیز در همان واحد دانشگاهی گذراند و به عضویت هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درآمدند. ایشان از بنیان‌ گذاران و رئیس بخش پیوند کلیه در بیمارستان شریعتی بود. و درکنگره‌ها و محافل علمی جهان حضور پررنگی داشتند. که با ۲۵۰۰ عمل موفق پیوند کلیه لقب پدر پیوند کلیه بیمارستان را به خود اختصاص دادند و در طی ۳۰ سال خدمت صادقانه ایشان اقدامات بزرگی نظیرتربیت شماری از پزشکان و جراحان، انجام جراحی و درمان رایگان و رسیدگی به خانواده‌های بیماران فرودست را در پرونده کاری خود به یادگار گذاشته است.

دوست و همکاردکتر نادری می‌گوید ایشان فوق العاده وظیفه شناس و انسان باتقوایی بودن و همیشه سالم و بدون حاشیه زندگی می‌کردند و مهارتی ستودنی داشتند و همیشه در ساعات ابتدایی روز با روی گشاده بر بالین بیماران در بیمارستان حاضر می‌شدند و از این کار لذت می‌بردند. بسیار اهل انجام امور خیریه بودند بطوری که بعد از شهادت ایشان بعد از شیوع بیماری کرونا دکتر نادری پیشنهاد تاخیر در جراحی‌ها به منظور فروکش کردن اپیدمی و مناسبت‌تر شدن شرایط را رد کرده و بر لزوم تسریع در عمل‌ها به دلیل آسیب پذیرتر بودن بیماران کلیوی تاکید می‌کردند. در یکی از آخرین جراحی‌ها ایشان اقدام به انجام عمل پیوند روی یکی از بیماران کرونایی کرد و در همان عمل، احتمالا به کرونا مبتلا و پس از حدود دو هفته مبارزه با ویروس منحوس کرونا در تاریخ ۱۸ تیرماه ۱۳۹۹ به مقام عظیم شهادت نائل آمدند.

پیکر شهید سلامت دکتر غلامحسین نادری پس از وداع در بیمارستان شریعتی به زادگاهش در شهر اراک منتقل شد تا ایشان در کنار یاران شهیدش در قطعه شهدای بهشت زهرای اراک آرام گیرد.

امید آنکه خداوند متعال روح بزرگ و مهربان این شهید بزرگوار را به پاس آرامشی که همواره به دیگران هدیه می‌داد در آغوش امن و آرام خویش به شادمانی ابدی مهمان فرماید. یاد تمامی شهیدان عرصه سلامت گرامی‌ باد.

مهدی  اعمالی
تهیه کننده:

مهدی اعمالی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *