مراسم جشن فارغ التحصیلی 220 دانشجوی پزشکی ورودی مهر 90 دانشکده پزشکی برگزار شد

دانشجویان پزشکی ورودی مهر 90 دانشکده پزشکی در حضور جمعی از مسئولان دانشکده و خانواده هایشان مراسم فارغ التحصیلی خود را جشن گرفتند.


گالری عکس 2
به گزارش روابط عمومی دانشکده پزشکی، روز پنج شنبه ۲۰ تیرماه ۹۸ ، ۲۲۰ نفر از دانشجویان پزشکی ورودی ۹۰ دانش آموختگی و  ۲۸۴۹ روز حضور خود در دانشکده پزشکی را در آمفی تئاتر سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران جشن گرفتند.
پیش از آغاز مراسم رسمی جشن فارغ التحصیلی دانشجویان ورودی مهر ۹۰ ، بازار عکس یادگاری بسیار گرم بود و شوق دانشجویان دیروز و دانش آموختگان و پزشکان امروز وصف نشدنی بود اما شوق والدینشان مثال زدنی بود.
مراسم با قرائت قران توسط دکتر سجاد قانع دانش آموخته ورودی ۹۰ با قرائت سوره علق آغاز شد و چه حسن انتخابی بود این سوره.
مراسم با صحبت های دکتر آذرخش مکری ادامه یافت استادی که تشویق های مکرر حاضران نشان از محبوبیتش داشت.

باوجود تمام هجمه ها، پزشکان از قشرهای محبوب در جامعه هستند
دکتر مکری در سخنان خود با اشاره به محبوبیت قشر پزشکان در جامعه گفت:  علی رغم هجمه های بسیاری که امروزه بر پزشکان وارد می شود اما همچنان جز لایه های محبوب اجتماع هستند.
وی ادامه داد: در دویست سال گذشته میانگین عمر انسان ۴۰ سال بود در حالی که امروزه به ۸۰ سال رسیده است.
دکتر مکری خطاب به دانش آموختگان ورودی ۹۰ گفت: اگر بتوانید فشارخون، وزن و عدم مصرف دخانیات را در والدین خود کنترل کنید به احتمال زیاد پدرمادرهای شما شاهد جشن فارغ التحصیلی نوه های خود خواهند بود.
عضو هیات علمی گروه روانپزشکی دانشکده پزشکی با بیان این که در سال ۱۳۴۸ میلادی در طاعون اروپا از هر دو نفر یک نفر از بین رفت گفت: بنابراین باید قدر رشته پزشکی را دانست و شما وارد رشته ای شده اید چرا که در حال خدمت به بشریت است پس قدر خودتان را بدانید.
وی خاطر نشان کرد: شما از پس ۲۸۴۹ روز درس خواندن برامدید پس در ادامه زندگی از پس سایر مشکلات و موانع هم بر خواهیدآمد.
در ادامه گروهی از فارغ التحصیلان که لباس دانش آموختگی منقش به آرم دانشگاه را به تن داشتند یادبود ورودی خود را از دست استادان دکتر منوچهر قارونی استاد پیشکسوت گروه قلب و عروق دکتر پروین پاسالار رییس مرکز پژوهش های دانشجویان دانشگاه و دکتر آذرخش مکری و عضو هیات علمی گروه روانپزشکی دانشکده پزشکی دریافت کردند. 
مراسم با پخش کلیپ بیان خاطرات دانشجویان از زمان ورود تا فارغ التحصیلی ادامه یافت.
سپس گروه دیگری از دانش آموختگان لوح یادبود ورودی خود را از دست آقایان دکتر غلامرضا حسن زاده عضو هیات علمی گروه آناتومی، دکتر عکاظی معاون آموزش پزشکی عمومی، دکتر شاهین مرات و دکتر البرز شرافتی استاد گروه قلب و عروق دریافت کردند.
در بخش سوم اهدای یادبود دانش آموختگان لوح یادبود خود را از دکتر شهریار نفیسی رئیس دانشکده پزشکی، دکتر مصطفی صادقی، دکتر نسیم خواجوی،دکتر نیما رضایی معاون بین الملل دانشکده پزشکیدکتر سعید رضا مهرپور عضو هیات علمی گروه ارتوپدی و رئیس بیمارستان شریعتی،دکتر علیرضا سیما مدیر دفتر توسعه دانشکده پزشکی،دکتر فاضلی دریافت کردند.
قرائت سوگندنامه پزشکی توسط دکتر نفیسی حسن ختام این مراسم بود. که پس از قرائت آن دانش آموختگان در اقدامی نمادین کلاه های خود را به بالا پرتاب کردند.
در بخشی از سوگندنامه پزشکی بقراط آمده است: هیچگاه دانش پزشکی را برخلاف قوانین انسانی به کار نبرم و هرگز بیماری را به خاطر مسائل مادی، از خدمات پزشکی و دانش خود محروم نسازم همواره بیماران را محرم و رنجوران را غمخوار و اندوهگسار باشم و بکوشم تا در دوران زندگی همواره نزد وجدان بیدار و در پیشگاه خداوند نگاهدار خود، سربلند و سرافراز بمانم.
خبرنگار: مینا محمدی
عکاس: جمشید ربیعی و نیرومند رومیانی
مینا  محمدی
تهیه کننده:

مینا محمدی