مورنینگ مجازی درمان‌های کووید 19 با همکاری گروه داخلی بیمارستان شریعتی برگزار شد

گروه داخلی دانشگاه علوم پزشکی تهران مورنینگ مجازی درمان‌های کرونا را با همکاری استادان گروه داخلی بیمارستان شریعتی برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان شریعتی، این وبینار پنج‌شنبه 25 دی 99 با حضور استادان و اعضای هیئت‌علمی گروه‌های داخلی، قلب، خون و انکولوژی، ریه، عفونی و فارماکولوژی برگزار شد.
در این مورنینگ مجازی که مسئولیت برگزاری آن را دکتر مونا طلسچیان معاون درمان گروه داخلی دانشگاه بر عهده داشت دکترنادر صفریان از گروه خون و انکولوژی بیمارستان امام به‌عنوان میهمان حضور داشت و استادان درباره آخرین یافته‌ها در درمان‌های کووید 19 صحبت کردند.
 در این وبینار ابتدا دکتر طلسچیان یک بیمار مبتلابه کووید 19 همراه با عارضه آمبولی را معرفی کرد و سپس دکترزینب نادر پور متخصص داخلی بیمارستان شریعتی با تشریح CT ریه این بیمار شرایط همو‌دینامیک و درمان‌های مطرح در این‌گونه بیماران صحبت کرد. دکتر کیوان گوهری مقدم فوق تخصص ریه بیمارستان شریعتی سپس به درمان‌های نجات‌بخش برای این‌گونه بیماران اشاره کرد و از دیگر استادان خواست درباره شرایط این بیمار و درمان‌های لازم صحبت کنند.
در ادامه دکتر ندا علیجانی متخصص بیماری‌های عفونی درباره درمان‌های ضدویروسی و دکتر شهیده امینی متخصص فارماکوتراپی به تاثیر داروهای ضدالتهابی ازجمله تأثیر هپارین و مقایسه ان با انا کساپارین پرداخت.
دکتر رسول علیان نزاد فوق تخصص ریه نیز درباره درمان آنتی کواگولانت، دکتر علی عباسی متخصص قلب و عروق درباره درمان‌ آمبولی در بیماران مبتلابه کویید-19، دکتر زهرا کیایی فوق تخصص ریه درباره درمان‌های ریه و هموپتزی در این بیماران صحبت کردند.
در پایان جلسه همچنین دکتر صادقیان متخصص قلب و عروق به عوارضی ازجمله میوکاردیت در این بیماران پرداخت و با بررسی چند مقاله درباره درمان‌های کورتیکو استروئیدی و استفاده از اینترفرون در این بیماران صحبت کرد.
این مورنینگ مجازی به همت معاون درمان دانشگاه و با همکاری ستاد مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران و گروه آموزشی داخلی دانشگاه علوم پزشکی تهران در بستر tritap برگزار شد.
 
 فرانک  معصومی فرد
تهیه کننده:

فرانک معصومی فرد

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *