برگزاری جلسه کمیته مصرف منطقی آنتی بیوتیک بیمارستان فارابی

میزان مصرف آنتی بیوتیک بیمارستان فارابی در سه ماهه اول و دوم 1400 بررسی شد

در جلسه کمیته مصرف منطقی آنتی بیوتیک بیمارستان فارابی مسئول فنی داروخانه این مرکز به مقایسه میزان مصرف آنتی بیوتیک های استفاده شده برای بیماران سرپایی و بستری این بیمارستان در بهار و تابستان 1400 پرداخت.

جلسه کمیته مصرف منطقی آنتی بیوتیک بیمارستان فارابی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان فارابی، جلسه کمیته مصرف منطقی آنتی بیوتیک (استوارد شیپ) این مرکز بامداد شنبه 27 شهریور 1400 با حضور دکتر حمید ریاضی، معاون درمان، دکتر محمد سلیمانی، مسئول فنی و فریده آژیر، مدیر پرستاری این بیمارستان به صورت مجازی در اسکای روم برگزار شد.
در این جلسه دکتر محمدرضا فرخ، مسئول فنی داروخانه بیمارستان فارابی، به مقایسه میزان مصرف آنتی بیوتیک ها در بهار و تابستان سال جاری پرداخت و اظهار داشت: آنتی بیوتیک ها برای دو دسته از بیماران سرپایی و بستری استفاده می شود که در بیماران سرپایی به صورت موضعی و قطره و در بیماران بستری از راه تزریق است. همچنین افزایش استفاده از آنتی بیوتیک ها هم برای بیماران سرپایی و هم بیماران بستری در تابستان افزایش قابل ملاحظه ای نسبت به سه ماهه اول سال داشت .
دکتر فرخ همچنین به شیوه نامه دریافت آنتی بیوتیک برای بیماران بستری نیز اشاره کرد و افزود: اگر بیمار بیشتر از 72 ساعت بستری باشد برای تهیه آنتی بیوتیک باید فرم مربوطه تکمیل و تحویل داروخانه شده تا داروی مربوطه برای وی تامین شود.
سید عباس  قاضی میرسعید
تهیه کننده:

سید عباس قاضی میرسعید

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *