نخستین جلسه مشورتی دفتر ارتباط با دانش آموختگان پس از فقدان استاد بهادری تشکیل شد

دکتر گتمیری بر ادامه فعالیت های دفتر ارتباط با دانش آموختگان با اندیشه‌های استاد بهادری تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دفتر ارتباط با دانش آموختگان، این جلسه که نخستین جلسه مشورتی دفتر ارتباط با دانش آموختگان پس از فقدان استاد بهادری بود روز شنبه11 تیرماه 1401 در سالن شورای دفتر تشکیل شد و برنامه های عملیاتی دفتر و همچنین روند کاری برنامه های هشتمین جشن یکپارچه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در ابتدا دکتر سیدمنصور گتمیری سرپرست دفتر، ضمن گرامیداشت یاد استاد بهادری، گفت: تاکید می‌کنم این دفتر همچنان با اندیشه‌های استاد بهادری فعالیت خواهد کرد چون  ذهن همه‌ی ما میراثی از اندیشه‌های استاد بهادری دارد که مدت‌ها می‌توانیم به اعتبار آن از ذخیره‌ی ادراکاتی که از استاد داشتیم به عنوان یک الگو استفاده کنیم و خود را ارتقا دهیم. امیدوارم با حمایت شما وبا بهره‌مندی از اندیشه‌های استاد بهادری، این دفتر به اهداف والای خود برسد.
وی ادامه داد: خوشبختانه تا این ساعت تصمیم‌گیری‌های جدی از طرف تیم مدیریت دانشگاه برای حمایت و پشتیبانی دفتر انجام شده است و با هموار کردن مسیر، درجهت ادامه فعالیت و ارتقا دفتر ما را یاری خواهند کرد تا اندیشه های استاد بهادری محقق شود.
دکتر گتمیری افزود: برای برگزاری مراسم ها، برنامه هایی مانند راه اندازی اتاق فکر(باشگاه همفکری) و ارتباطات الکترونیک با مخاطبین متعدد در کشور و حتی در عرصه‌ی بین‌المللی انجام خواهد شد که پس از جشن یکپارچه این چند پروژه را عملی خواهیم‌کرد.
وی همچنین فراهم کردن زمینه ارتباطی مفصل با دانش‌آموختگان را از اولویت های دفتر عنوان کرد و افزود: این ارتباطات مقدمه جذب حمایت دانش‌آموختگان از مواضع منطقی دفتر خواهد شد تا در افق گسترده‌تری به فعالیت خود ادامه دهد.
سرپرست دفتر ارتباط با دانش آموختگان تصریح کرد: استاد بهادری در هر جایی که حضور داشت به آنجا رسمیت و اعتبار می بخشید قطعا فقدان ایشان ممکن است معضلی برای برخی از برنامه‌های ما باشد که باید با کمک هم این اعتبار را در دفتر ماندگار کنیم.
 وی خاطر نشان کرد: افکاری که استاد بهادری در ذهن ما به وجود آورده مانند نهالی است که هرروز ثمربخش‌تر خواهد شد که امیدوارم با کمک شما بتوانیم این مسیولیتی را که بر دوش گرفته‌ایم را به خوبی انجام دهیم.
در ادامه جلسه دکتر سیدمحمدرضا سید احمدیان دبیر دفتر گفت: سعی کنیم در تمام جلساتی که انجام می‌شود بنیاد علمی فرهنگی استاد بهادری را نیز به دوستان معرفی کنیم. حتی در جشن یکپارچه اشاره‌ای به بنیاد داشته باشیم شاید خانواده‌ها و دوستان علاقه‌ای برای کمک به این بنیاد برای ارتقا امکانات دانشگاه  نشان دهند.
وی ضمن اشاره به اهدا هدیه ای از طرف بنیاد به دانشجویان در روز جشن، در گزارش کوتاهی که از بازدید میدانی محل جشن داد بر  راهنمایی درست مدعوین، محل استقرار اسپانسرها برای سرو غذا و نوشیدنی، هدایت وسایل نقلیه به طرف پارکینگ،راهنمایی برای سرویس های بهداشتی و... تاکید کرد.
سپس دکتر مریم زاهدی مدیر امور عمومی دفتر گفت: خدا را شکر می‌کنم که با تاسیس دفتر دانش‌آموختگان توفیق درک محضر استاد بزرگوار مرحوم دکتر بهادری را داشتم و علم اخلاق و تعهد را از ایشان آموختم امیدوارم توفیق این را داشته باشم که همچون گذشته در کنار شما به خدمات خود ادامه دهم.
وی ادامه داد: در دفتر برای انجام هر کار گریزی به نصایح و سخنان ارزشمند استاد بهادری می‌زنم و از  نصایح ایشان حداکثر استفاده را می‌برم امسال نیز برای برگزاری جشن یکپارچه که مورد تایید رییس دانشگاه قرار گرفته به خصوص در فقدان استاد بهادری از اندیشه‌های استاد همچنان چراغ راهمان بهره مند خواهیم شد.
دکتر زاهدی تصریح کرد: بحث بنیاد نیز که دفتر دانش‌آموختگان متولی آن است باید با برگزاری جلسات بیشتری تداوم پیدا کند. همچنین توسعه‌ی دفتر در اولویت قرار گیرد تا حمایت و پشتیبانی دانشگاه افزایش یابد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود مبنی بر نامین منابع مالی برای برخی از برنامه های جشن گفت: در مورد جشن یکپارچه هم نهایت تلاشمان را خواهیم کرد با برنامه‌های متنوع رضایت دانشجویان وخانواده هایشان را جلب کنیم.
دکتر دولتی نیز با بیان اینکه، من در این چهل سالی که در دانشگاه خدمت کردم هیچ حقوقی دریافت نکردم: گفت: من همیشه خود را مدیون دانشگاه می دانم و از هر کمکی که از دستم بر آید برای این دانشگاه دریغ نخواهم کرد.
وی افزود: بزرگترین آرزوی من حمایت همیشگی دانش آموختگان از دانشگاه است چون در این صورت  منابعی خوبی وجود خواهد داشت برای ساخت خوابگاهها و همچنین تامین دیگر نیازهای دانشجویان که قطعا من در این راه کمک خواهم‌کرد.
در ادامه دکتر نیما رضایی، یکی از اعضای بنیاد استاد بهادری ضمن گرامیداشت یاد استاد بهادری و ابراز خرسندی از انتخاب دکتر گتمیری به سمت ریاست دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان گفت: انتخاب فرد شایسته‌ای چون دکتر گتمیری که دانش‌آموخته ی مکتب استاد بهادری است انتخاب شایسته ای بود. همه‌ی ما نگران بودیم که پس از استاد بهادری فردی خارج از مجموعه متصدی این دفتر شود و با اهداف و اندیشه های استاد غریبه باشد که خوشبختانه ریاست دانشگاه بهترین انتخاب را کرد.
وی افزود: به نظر من از ظرفیت بنیاد برای انجام کارهای خیر می‌شود استفاده کرد ، حتی می توان برای جشن یکپارچه نیز از این ظرفیت استفاده کرد و به دانشجویان نیازمند برای شرکت در جشن کمک کرد.
دکتر رضایی تصریح کرد: به نظر من بیشترین چالش درحوزه ارتباط موثر با دانش آموختگان است. فکر می کنم فاصله‌ی ما با دانش آموختگان در حال افزایش است و شورای سیاست‌گذاری ما نیاز به بدنه اجرایی قوی دارد. در این زمینه ما به یک برنامه راهبردی و عملیاتی نیاز داریم.
وی در مورد محتوای فرهنگی هشتمین جشن یکپارچه گفت: برای برنامه های فرهنگی و همچنین رعایت برخی شئونات توسط دانشجویان به کمک معاونت دانشجویی فرهنگی نیاز داریم تا این جشن را با نظم خوبی برگزار کنیم.
در پایان دکتر اخوان نیز یاد استاد بهادری را گرامی داشت و گفت: قبل از هر سخنی انتخاب شایسته دکتر گتمیری را به سمت ریاست دفتر تبریک می گویم چون ایشان از ابتدای تاسیس این دفتر همراه استاد بهادری بودند و در محضر ایشان تلمذ کرده اند و به اهداف این دفتر بیش از دیگران واقفند.
وی ادامه داد: به نظر من برنامه های استراتژیکی دفتر باید به بروزرسانی و ادامه یابد. در این خصوص نیاز به تدوین یک برنامه‌ی سه تا پنج ساله داریم و در آن  اهداف کلی را مشخص کرده و در برنامه های سالانه مشخص کنیم چه میزان از این برنامه را محقق خواهیم کرد.
دکتر اخوان در پایان سخنان خود تصریح کرد: در این برنامه مشخص کنیم در این پنج سال برای جذب دانش‌آموختگان چه برنامه‌هایی داریم، همچنین جلسه‌ای با نمایندگان دانشکده‌ها تشکیل دهیم و آنها را در جریان برنامه‌های دفتر قرار دهیم و برای نوشتن برنامه‌های عملیاتی از مشارکت آنها استفاده کنیم. همچنین باید جلسات ارزیابی و پایش داشته باشیم تا به بهترین نحو به اهدافمان برسیم.

فریبا  مقدم
تهیه کننده:

فریبا مقدم

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *