نشست بررسی فرصت های سامانه میز خدمت در حوزه آموزش تشکیل شد

در نشست فرصت های سامانه میز خدمت در حوزه آموزش در خصوص نرم‌افزار سروش، دو امضا و سرویس ECE با حضور کارشناسان آموزش و راهبرهای میز خدمت بحث و بررسی شد.

در این نشست که 2 تیر 99 در سالن جی 5 سازمان مرکزی برگزار شد، دکتر ماشاالله ترابی مدیر روابط عمومی و رئیس دبیرخانه مرکزی، میز خدمت و اتوماسیون اداری دانشگاه ضمن تشکر از زحمات و فعالیت‌های شبانه‌روزی همکاران میز خدمت که در دوران بیماری کووید 19 به اوج خود رسیده است؛ گفت: با پیگیری‌هایی که همکاران داشتند توانستیم فاصله‌ای که وجود داشت و اینکه عملاً دانشکده‌ها تعطیل بودند را به حداقل برسانیم، میز خدمت الکترونیک شرایطی را فراهم کرد که این خدمات بتواند استمرار داشته باشد و باوجوداینکه برخی از همکاران ستادی دورکاری بودند این خدمات همچنان ادامه داشت.
 
اوج گرفتن فعالیت‌های میز خدمت در دوران کووید 19
وی افزود: درزمانی که خدمات میز خدمت اوج گرفت با چالش‌های جدیدی مواجهه شدیم که درگذشته کمتر شاهد آن بودیم، قبلاً این امکان وجود داشت که اگر فردی با مشکلی روبرو بود حضوری مراجعه کند و مشکلش را مرتفع کند، در دوران کووید 19 این امکان وجود نداشت؛ اما واقعاً ستاد دانشگاه فعال بود در اغلب دانشکده‌ها همکاران کم‌تری حضور داشتند که فردی بخواهد مراجعه‌ای داشته باشد.
دکتر ترابی ادامه داد: در این دوران نیازهای جدیدی شکل گرفت که تصمیم گرفتیم نشستی را برگزار تا این چالش‌ها را برطرف و بررسی کنیم و راه‌حل و امکانات جدیدی را در داخل نظام نرم‌افزاری برای آن فراهم کنیم تا بتواند نیاز ارباب‌رجوع را جوابگو باشد.
 
همه باهم یکی هستیم
رئیس دبیرخانه مرکزی، میز خدمت و اتوماسیون اداری دانشگاه ضمن تشکر از زحمات تک‌تک همکاران آموزشی و میز خدمت که در این دوران توانستند دل‌نگرانی دانشجویان را به حداقل برسانند؛ تصریح کرد: خواهش دارم وحدت و اشتیاق را حفظ کنید به‌هرحال همیشه چلش وجود دارد رویکرد ما این است که در چالش‌ها به دنبال راه‌حل باشیم و اما انتظار داریم بیان مشکل کنید ولی راه‌حل هم پیشنهاد دهید در این صورت می‌توانیم به فرآیندها سرعت بیشتری بدهیم؛ همه باهم یکی هستیم.
 
 
خوش‌نامی دانشگاه در دوران کووید 19
وی گفت: افتخار این راداریم که عضو خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی تهران هستیم و در هر واحدی که هستیم سعی می‌کنیم خدمت را به بهترین شکل خودش انجام دهیم تا خوش‌نامی دانشگاه روزبه‌روز بیشتر مشاهده شود، باید این وحدت را داشته باشید و حس نکنید که نیروهای ستاد و صف از هم دورند اصلاً این‌طوری نیست، البته که در دوران شیوع کووید 19 نمایش خیلی خوبی از این وحدت و یکپارچگی را شاهد بودیم.
دکتر ترابی بابیان اینکه در دوران کووید 19 نیروهای داوطلب بسیار زیادی از دانشکده‌ها و بیمارستان‌ها داشتیم که احساس مسئولیت می‌کردند و می‌خواستند خدمت دیگری را انجام دهند؛ افزود: این بحران تمام کشور و دنیا را گرفتار کرده بود اما هم‌اکنون که نگاه می‌کنیم عملکرد مجموعه در کشور به‌مراتب قوی‌تر از کشورهای پیشرفته‌ای است که این اتفاق برای آن‌ها هم افتاده است خدا را شاکریم این موفقیت به‌تنهایی میسر نیست، با مشارکت همه همکاران بوده است.
 
راه‌اندازی میز خدمت بیمارستانی
وی یادآور شد: قصد داریم میز خدمت بیمارستانی را با الگوی خاص خودش راه‌اندازی کنیم به‌زودی این امر میسر خواهد شد که بتوانیم از نیروهای جهادی هم در میز خدمت استفاده کنیم خصوصاً در بیمارستان‌های بزرگ که وسعت دارند و نیاز دارند افرادی که مراجعه می‌کنند را طوری کمک کنیم که به نیاز آن‌ها پاسخ دهیم این‌یک شکل جدیدی از میز خدمت را در بیمارستان‌ها رقم خواهد زد.
دکتر ترابی گفت: طیف گسترده‌ای دانشجو داریم که نیازهایشان باید از طریق دانشکده پاسخ داده شود بنا داریم درخواست‌هایی که می‌توانند غیرحضوری انجام شود را حتماً از طریق میز خدمت الکترونیک صورت گیرد و اگر چالشی داریم با مشارکت همکاران برطرف کنیم.
 
 
وی خاطرنشان کرد: ممکن است با موج دوم بیماری در مراکز درمانی مواجهه باشیم خواهش داریم کلیپ «احتیاط استاندارد» که در روابط عمومی دانشگاه تهیه‌شده مراجعه و مشاهده کنید چراکه می‌تواند اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهد و با خیال راحت در میز خدمت فعالیت کنید.
توضیح اینکه؛ در این نشست مقرر شد پیش‌نویس دستورالعمل میز خدمت در دورکاری تهیه و ابلاغ شود.
 
الهام علی
تهیه کننده:

الهام علی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *