نشست هیئت‌رئیسه دانشکده توانبخشی؛ دکتر هادیان: به خود ببالیم که دانشجویی با توانایی بالاتر از خودمان پرورش دهیم

در نشست هیئت‌رئیسه دانشکده توانبخشی بر اولویت گزینش بهره‌گیری از توان علمی دانش‌آموختگان برتر دوره دکتری تخصصی گروه‌های آموزشی، حضور اعضای هیئت‌علمی در کارگاه‌ها و رویدادهای دانشکده، استفاده بهینه از نیروهای انسانی و حضور تمام‌وقتی و مؤثر دانشجویان دکترای تخصصی به‌عنوان دستیاران دانشکده برای پیشبرد برنامه‌های آموزشی، پژوهشی ، بالینی و اجرائی تأکید شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده توانبخشی، در این نشست که صبح روز دوشنبه 7 مرداد 98 در سالن شورای این دانشکده برگزار شد؛ در سخنان پیش از دستور دکتر محمدرضا هادیان رئیس دانشکده به بیان گزارشی کوتاه از نشست هیئت‌رئیسه دانشگاه با روسای دانشکده پرداخت و با اشاره به اینکه در گزارش دکتر بیگلر معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه از عملکرد مالی سال 97 دانشکده‌ها، به نحوی تطبیقی و مقایسه‌ای نیز انجام شد از عملکرد مالی دانشکده ابراز خرسندی کرد.
رئیس دانشکده در سخنانی بابیان اهمیت استخدام اعضای هیئت‌علمی متعهد و علمی، بر اولویت گزینش دانش‌آموختگان برتر دوره دکتری تخصصی گروه‌های آموزشی دانشکده به‌عنوان اعضای هیئت‌علمی آینده دانشگاه و دانشکده تأکید کرد و از مدیران گروه‌ها خواست ضمن شناسایی، بستر جذب هدفمند آنان را فراهم کنند. وی در همین راستا با توجه به حضور دوره‌ای خود در نشست دفاع یکی از دانشجویان دکترای تخصصی گروه شنوایی به مدیران گروه‌ها گفت « بایستی به خود ببالیم که توانسته‌ایم دانش‌آموختگانی برتر درزمینهٔ علمی و فرهنگی پرورش دهیم و باید ایشان را جذب کنیم تا از این طریق آینده دانشگاه و دانشکده تضمین شود. ببالیم که دانشجویی با توانایی بالاتر از خودمان پرورش بدهیم. »
دکتر هادیان همچنین از معاونان دانشکده خواست گفتگوها و موضوعات موردبحث در نشست هیئت‌رئیسه دانشکده را در نشست‌های گروه‌های آموزشی دانشکده و نیز گروه‌های تخصصی خودشان به اطلاع مدیران و اعضای هیئت‌علمی برسانند و از خرد جمعی بیشترین بهره‌وری شود. وی در ادامه افزود: کار بالینی را نمی‌توان از کارآموزشی جدا دانست و همه اعضای هیئت‌علمی باید بر این محور حرکت کنند تا در این فضای یکپارچه بالینی،آموزشی پژوهش‌های در خدمت بالین انجام داد و درنهایت مردم از آن بیشترین سود را ببرند.
در بخشی از نشست دکتر هادیان با اشاره به پذیرش14 متقاضی بین‌الملل تحصیل در رشته‌های گوناگون این دانشکده در سال تحصیلی98-1397، فرایند پذیرش دانشجویان بین‌الملل را با توجه به برنامه‌های چهارساله معاونت بین‌الملل دانشگاه بسیار مثبت ارزیابی کرد. دکتر آزاده شادمهر معاون بین‌الملل دانشکده در همین راستا با اشاره به تأکید دکتر محمدباقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت متبوع، در خصوص استفاده حداکثری از فضای فیزیکی پردیس بین‌المللی دانشگاه شعبه کیش پیشنهاد کرد ازاین‌پس متقاضیان تحصیل رشته‌های تحصیلی این دانشکده برای تحصیل در شعبه کیش پذیرش شود.
رئیس دانشکده همچنین از برگزاری نشست و انجام مذاکره با معاون درمان دانشگاه برای توسعه همکاری با بیمارستان امام خمینی برای ارائه خدمات توانبخشی خبر داد.
دکتر هادیان با اشاره به مکاتبه رئیس دانشگاه در خصوص ارسال گزارش از برنامه‌های چهارساله دانشکده از معاونان دانشکده خواست تا گزارش پیشرفت مأموریت‌ها و برنامه‌های معاونت‌های دانشکده  برای ارسال به دانشگاه تهیه شود.وی همچنین در خصوص واگذاری زمین ساختمان جدید دانشکده در خیابان 16 آذر  و شروع ساخت آن گفت: با توجه صحبت‌های انجام‌شده با رئیس دانشگاه و پیگیری‌های دکتر بیگلر و معاون مالی اداری دانشکده، بلافاصله پس از رفع برخی مشکلات مربوط به واگذاری زمین و تعیین تکلیف، ساخت ساختمان جدید شروع خواهد شد.
در ادامه نشست دکتر سید محسن میر معاون مالی اداری دانشکده با اشاره به اینکه واگذاری بخش‌های ارائه خدمات توانبخشی ازجمله فیزیوتراپی و شنوایی‌شناسی بیمارستان‌ها به بخش خصوصی موجب مشکلاتی در کارورزی و آموزش دانشجویان شده است  بر لزوم حضور یکی از اعضای هیئت‌علمی این دانشکده به‌عنوان ناظر و مسئول فنی در این بخش‌ها تأکید کرد. وی همچنین به بیان مسائل و مشکلات پرداخت‌های مالی بیمارستان سینا برای ارائه خدمات فیزیوتراپی بیمارستان که به این دانشکده واگذارشده است، پرداخت.
دکتر میر ضمن ارائه گزارشی کوتاه از برگزاری سومین همایش مدیران دانشگاه در رامسر گفت: در این همایش بر کاهش هزینه‌های پرسنلی و مصرفی با توجه به شرایط ویژه اقتصادی کشور و دانشگاه تأکید شد. وی در ادامه به مکاتبه معاونت توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه با معاونت‌های مالی اداری واحدهای تابعه برای بررسی و اعلام اموال و دارائی‌های غیرمنقول مازاد اشاره کرد و از مسئولان حوزه‌های مختلف دانشکده خواست ضمن استفاده بهینه از نیروهای انسانی، کارکنان بدون وظایف مشخص را به این معاونت معرفی کنند.
معاون اداری مالی دانشکده در توضیح فرایند خرید لوازم و تجهیزات مصرفی دانشکده، بابیان الزام دانشگاه برای ثبت خرید در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) گفت: با توجه به اینکه در این فرایند، بایستی پس از ثبت، پیش‌فاکتور از بنگاه‌های اقتصادی معرفی‌شده در این سامانه تهیه شود، فرایند تهیه و خرید اقلام نسبت به روال قبل طولانی‌تر است.
در بخشی دیگری از نشست دکتر احمدرضا خاتون‌آبادی معاون برنامه‌ریزی و توسعه دانشکده بابیان اینکه تمامی نشست‌های دانشکده در راستای برنامه‌ها و مأموریت‌های ابلاغی چهارساله دانشگاه به دانشکده برنامه‌ریزی و اجرا می‌شوند؛ مجدداً بر لزوم حضور اعضای هیئت‌علمی در کارگاه‌ها و رویدادهای دانشکده و همچنین حضور اعضای شوراهای آموزشی، پژوهشی و بین‌الملل دانشکده در نشست‌های این شوراها تأکید کرد. وی همچنین گزارشی از نشست با کارکنان دانشکده که به‌منظور تبیین اهداف این معاونت از تدوین فرم ارزیابی عملکرد کارکنان و آموزش نحوه تکمیل این فرم به کارکنان برگزار شد ارائه کرد.
در بخشی از نشست مجدداً بر حضور تمام‌وقتی و مؤثر دانشجویان دکترای تخصصی به‌عنوان دستیاران دانشکده برای پیشبرد برنامه‌های آموزشی، پژوهشی ، بالینی و اجرائی تأکید شد. پس از بررسی و تبادل‌نظر توافق شد گروه‌های آموزشی دانشکده شرایط پذیرش و وظایف دانشجویان دکترای تخصصی را در زمان پذیرش داوطلبان به آنان تبیین و تشریح کنند. همچنین بر لزوم اخذ مجوز و ابلاغ آموزشی دستیاران دانشکده برای بهره‌گیری از آنان در آموزش، کارورزی و کارآموزی دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و همچنین نظارت و حضور اعضای هیئت‌علمی تأکید شد.
در پایان نشست دکتر غلامرضا علیائی معاون آموزشی دانشکده با اشاره به برگزاری آزمون مصاحبه داوطلبان دکترای تخصصی رشته‌های فیزیوتراپی و شنوایی‌شناسی طی روزهای دوشنبه تا چهارشنبه 4 تا 6 شهریور بر لزوم برنامه‌ریزی و آمادگی این گروه‌ها برای برگزاری آزمون تأکید کرد.
خبرنگار و عکاس : لیلا روستا

 

 
کلمات کلیدی
لیلا  روستا
تهیه کننده:

لیلا روستا