هفتمین همایش ایثارگران به مناسبت سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر برگزار شد

هفتمین همایش ایثارگران به مناسبت سوم خرداد در مسجد دانشگاه تهران همراه با مراسم افطاری در جمع خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران به همت و هزینه خیرین ایثارگر برگزار شد.

گالری عکس
در این مراسم که جمعی از ایثارگران و خانوده های آنها از واحدهای مختلف دانشگاه حضور داشتند  ابتدا آیاتی از  قرآن کریم توسط اشتیاقی تلاوت و سپس ضمن گرامی داشت سی هفتمین سالگرد عملیات پر افتخار بیت المقدس و آزادی خرمشهر اشعاری به مناسبت میلاد دومین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت وکریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) قرائت شد.
در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین غفاری ضمن تقدیر از صبر و استقامت خانواده معظم شهدا و ایثارگران گفت: خانواده‌های شهدا باید در تمام عرصه‌های کشور رهرو شایسته‌ای برای فرزندان و پدران و شهید خود باشند.
وی در ادامه مقاومت رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در مقابل بلوک شرق و غرب که یکی از میوه های شیرین آن  آزادسازی خرمشهر است را از افتخارات برشمرد و تاکید کرد : دشمن با حمایت تمامی ابرقدرتها به کشور حمله کرد ولی مردم غیور ایران با سلاح ایمان در برابر تهاجمات ایستادگی و مقاومت کردند.
معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبزی در دانشگاه افزود: رزمندگان در جبهه اصطلاحی داشتند که به نفس اسب چموش می گفتند سوار کار این اسب باید یک شخصیت وجودی داشته باشد که خیلی ماهرانه وزبده باشد به این اسب چموش کسی می تواند سوار شود که تقوا داشته و برقواه نفسانیش مسلط باشد . و بتواند در پیچ وخم ها مدیریت کند و تنها چیزی که می تواند این را کنترل کند تقوا ی انسان است درحال حاضر نیز در فضای جبهه زندگی می کنیم در کشور ما جنگی وجود ندارد ولی جنگ اقتصادی سرجایش است و در این جنگ رسالتمان این است که به دوستان و اطرافیان و خانواده امید بدهیم .اموری که به ما محول می شود به نحو احسن انجام دهیم و در زندگیمان ائمه را سر مشق قرار دهیم نه آن آدم کم کار یا ان فرد که به بیت المال دست درازی کرده  . الان دشمن در تمام فضای مجازی آمده است ما را نابود کند دل های ما را سیاه کند  بذر ناامیدی بکارد تا بتواند محصولش را درو کند آن کسی که می تواند این  نقشه ها را بر ملا کند و خنثی کند شما ایثارگران و مردم بصیر و دانای ما هستند. آنها تلاش می کنند من وشما را ناامید کنند و در این عرصه تنها چیزی که می تواند با آن مقابله کند تقوا و ارتباط با خدا وقرآن است.
وی گفت: مرحوم سید طاوس در مورد ماه مبارک رمضان فرمود: بهترین ماهی که شما می توانید خودسازی کنید ماه رمضان است. که خودت را به خدا برسانید و همه ما بتوانیم از سفره قرآن بهره کافی ببریم و خودمان به معارف الهی برسانیم . ملاصدرا می گوید به دنبال استاد می گردم ولی چیزی پیدا نکردم من رو آوردم  به قرآن به حدی از قرآن لذت بردم و به اندازه ای به خدا عشق می ورزیدم که آخرش فرشتگان آمدند و دلداری می دادند خوش به حالت به گام های استوارت که چگونه این نورانیت بدست آورید که خودت را به نور قرآن وصل کردید  . قرآن می گوید حرف را کم بزن وعمل را بیشتر کن.
در بخش دیگری از این  همایش دکتر عمادی یکی از جانبازان دوران دفاع مقدس به بیان خاطراتی از آن دوران و خاطرات سفر آفریقا پرداخت.
 وی گفت: در دوران نوجواني، سختي روزگار را حس کردم و به آن عادت کردم و هرگز اعتراضي به آن نداشتم. با يادآوري اين خاطرات، به ياد فرمايش مولا علي مي‌افتم که فرمودند: «تجربه روزگار، از سختي روزگار به دست مي‌آيد، نه راحت روزگار.» اين جمله بسيار کامل و پرمعنايي است که حضرت فرمودند. حس مي‌کنم امروز اگر در آفريقا حضور پیدا می کنم و مي‌توانم سختي‌هاي حضور در شرايطي متفاوت را تحمل‌کنم، به خاطر زندگي در کوه و دشت بوده که آن را اندوخته و سرمايه‌اي بزرگ در دوران نوجواني خود ميدانم. در سال 64 تصمیم گرفتم به جبهه بروم بدون اطلاع به خانواده به اهواز رفتم  تماس گرفتم به مادرم  گفتم به جبهه آمدم و مادرم چند دقیقه ای گریه کرد و در کنارآن پدر نشسته بود . پدرم فرد با نفوذ در خانه بود وبه من گفت آقا ناصر بزرگ شدی و آدم شدی و بدون اجازه رفتی جبهه اگر صدام تو را نکشت من تو را می کشم .و اما خاطره ای از دوران دفاع مقدس در جبهه  فرمانده گردن به من ما موریت داد که چهار نفر مجروح شیمیائی را به نزدیک ترین بیمارستان برسانم در آن منطقه هیچ اثری از آمبولانس نبود به ناچار آنهارا با یک خودرو نظامی بعد از پیمودن مسافت چهار ساعته به یکی از بیمارستان های محل منطقه رساندم اما یکی از مجروحین شیمیایی بر اثر شدت جراحات شیمیایی که از ناحیه دست وپا و چشم بشدت زخمی بود جان خود را از دست دادو شهید شد و این برای من بسیار غم انگیز بود و ییش خودم احساس شرمساری می کردم می گفتم اگر اورا زودتر می رساندم شاید این اتفاق رخ نمی داد.
وی افزود: در یکی از سفرهایم به افریقا در شهر برونی  یک سیاه پوستی که ساکن یکی از شهرهای افریقایی بود دچار تومور پوستی شده بود و مورد عمل جراحی قرار گرفت  بود در ساعت  8 شب  از بیمارستان زنگ زدند که این مریض  که صبح عمل کردید دچارخونریزی شده برای درمان این مریض  خودم را به بیمارستان رساندم بعد از درمان ساعت 10 شب  مجبور بودم  یک مسافت طولانی را برگردم  تا با ایستگاه برسم  وقتی از بیمارستان بیرون آمدم حس کردم دو سه نفر پشت سرمن هستند ولی با خودم گفتم حتما اتفاقی است کمی قدم ها را کندکردم آنها هم قدم هایشان کند کردند من قدم هایم را تند کردم آنها هم تند کردند یکی از آنها دستش روی شانه من گذاشت و به من گفت بنیشین و گفتند هرچه دارید بریز بیرون که من یک موبایل مقداری پول داشتم که همه را روی زمین ریختم و بعد به من گفتند شما سفید پوست ها چیزی بیشتر از این دارید که یک دفعه حس کردم زیر زانوی چپم گرم شد وگفتند این چاقوی اول است  اگر تمام پول ها را ندهید چاقوی دوم هم میزنیم من گفتم هیچ پول دیگر ندارم  به ایشان گفتم من پزشک هستم و برای کمک به شما به اینجا آمدم  باور نمی کردند پرسیدند از کجا بفهمیم گفتم به همین موبایل به دوستان زنگ بزنید و سوال کنید. وقتی مطمئن شدند  با یک پارچه ای زخم من را بستند موبایل  و پولم را به من پس دادند و من را همراهی کردند تا ایستگاه  قصدم از این ماجرا چه بود خدمتی که به مردم کردیم دزدان کنیایی سر تعظیم فرود آوردند ولی در کشور ما که هشت سال جنگ کردیم زن وفرزند و همسر ... از دست دادیم  همه جا مورد بی مهری قرار می گیریم و دزدانی هستند که هنوز دستشان کوتاه نشده  طلبکار ما و شما هستند عزیزان ما باید مثل زمان جنک بدون اعتنا به مظاهر دنیوی با اعتقاد راسخ تلاش کنیم و زندگی مولا علی (ع ) را سرمشق قرار دهیم نه کم کاری و سهل انگاری عده ای فرصت طلب را ان شاءلله خداوند در این ماه مبارک ما را مهمانان واقعی خویش قرار دهد.
 مراسم با اقامه نماز جماعت مغرب و عشا به امامت حجت الاسلام و المسلمین غفاری و ضیافت صمیمی و معنوی افطاری به پایان رسید.
خبر: اسماعیلی
عکس: گلمحمدی

کلمات کلیدی
زهرا  اسمعيلي - عکس
تهیه کننده:

زهرا اسمعيلي - عکس