گفت‌‌وگو با دبیر کانون دانشجویی خیریه مهریار دانشکده دندان‌پزشکی

مدتی است گفت وگوی صمیمانه با کانون‌ها و تشکل‌‌های دانشجویی در دستور کار واحد روابط عمومی دانشکده دندان‌پزشکی قرارگرفته است و در همین راستا گفت‌وگو با کانون دانشجویی خیریه مهریار را در این خبر خواهید خواند.

از چه سالی کانون فعالیت خود را شروع کرده است؟
از سال 1387 فعالیت های خود را آغاز کرده.

فعالیت‌های کانون در چه زمینه هایی می باشد و شرح وظایف کانون چیست؟فعالیت‌های کانون مهریار حول چهار محور اصلی استوار است : 1.حوزه درمان  کانون خیریه مهریار با برگزاری معاینات غربالگری و برنامه‌های آموزشی بهداشت در مراکز ، موسسات و خیریه‌های فعال در تهران و حومه سعی در یاری رساندن به مددجویان محروم از خدمات دندان‌پزشکی را دارد.در این صورت که با مواجهه گروهی به آن جا ضمن تلاش برای ارتقای آگاهی های سلامت دهان و دندان و خصوصا تشویق کودکان به رعایت بهداشت دهان، با تشکیل پرونده برای این عزیزان و وارد کردن آن‌ها در سیکل درمانی دانشکده و سپس پرداخت تمام و یا قسمتی از هزینه‌های درمانی آن‌ها(که بستگی یه کانون دارد) امکان دریافت خدمات دندان‌پزشکی را برای آن‌ها فراهم می‌نماید . هم‌چنین قسمتی از این معاینات با هماهنگی موسسات و تماس با اعضای کانون در خود دانشکده به انجام می رسد.2-حوزه اجرایی در این بخش اعضا با برگزاری مراسم و برنامه های متنوع از جمله جشن ها(نوروز، شب یلدا و...) و بازارچه خیریه سعی در فراهم نمودن پشتوانه مالی لازم جهت خدمت رسانی به نیازمندان و تحقق اهداف کانون دارند. بدیهی است لازمه بخش عمده ای از این خدمت رسانی ، وجود امکان مالی درکانون برای به انجام رسانیدن این خدمات است که با برگزاری مراسمی این چنین امکان این مهم برایمان مهیا می‌شود. یکی دیگر از وظایف حوزه اجرایی کانون، انجام هماهنگی لازم جهت عیادت و دلجویی از بیماران خاص  یا کودکان بی سرپرست تحت پوشش شیرخوارگاه ها  یا دیگر نهادهای دولتی یا غیر دولتی می باشد.3- حوزه مالی در راستای سازمان دهی به پروسه ی گردش مالی کانون اعتبار مورد نظر به صندوق مالی دانشکده واریز می گردد و توسط مسئولین این بخش و با توجه به اولویت‌هابرنامه ریزی می‌گردد. درآمدهای کانون از محل بازارچه های سالانه خیریه ، برگزاری جشن‌ها  و نیز کمک تامین می‌شود که عمدتا صرف هزینه های مربوط به بیماران مراجعه کننده دانشکده  می‌گردد.4- هزینه ها نیز شامل هزینه های بیماران می باشد. اعتبار مالی برای سایر برنامه ها ،  برگزاری مراسم خیریه و امور درمانی و اجرایی ، از حساب کانون و با بودجه دریافتی از معاونت دانشجویی- فرهنگی تامین می‌شود.

هدف از تشکیل این کانون چه بوده است؟ مهریار در سال 1378 متولد شد تا اندیشه و رفتار مهریاری اهداف این کانون را رقم زند. امروز که این سطور رقم می خورد، مهریار 8 ساله شده و در بلوغ پیوسته ی خود، با بیش از دویست عضو در دانشکده دندان‌پزشکی و سایر دانشکده ها ، به آرمان ها و نیات پاک  و خیر خواهانه ی خود جامه عمل پوشانیده است .مهریار ، با نفس های گرم ما و همه ی آن ها که قدمی برایش برداشته اند ، زنده است و ما مدیون مهریاریم، زیرا با او بودن فرصتی است برای بها دادن به غیر خود ، که این همانا مفهوم بی چون و چرای انسانیت است.

به چند درصد از اهداف خود این کانون رسیده است؟ کانون تا کنون به حدود 60 درصد اهداف خود رسیده است.

حضور کانون در فضای دانشگاهی چه تاثیری داشته است؟ باعث ایجاد فضای همدلی و دوستانه بین بچه های دانشگاه شده است.

 سخن پایانی؟
از حمایت‌های دانشکده ، معاونت مالی واداری ، معاونت فرهنگی و دانشجویی و سایر عزیزانی که مهریار را در برنامه هایش یاری می‌کنند تشکر می‌کنم و  فرا رسیدن سال نو را با آرزوی سالی سرشار از موفقیت و همدلی  تبریک می‌گویم.

کلمات کلیدی
تهیه کننده: