نخستین جلسه اتاق روزنامه‌نگاری برند در حوزه «بهداشت، درمان و غذا و دارو»

دکتر ترابی: اگر روابط عمومی مبتنی بر علم عمل نکند پیشرفت نمی‌کند

اتاق روزنامه‌نگاری برند در راستای «پاسخی به نیاز سازمان و مخاطبان، ایده‌پردازی و تعامل بین تمام واحدها» تشکیل می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در نشست اتاق روزنامه‌نگاری برند در حوزه «بهداشت، درمان و غذا و دارو» که در سالن شورای دانشگاه برگزار شد، دکتر ماشاء اله ترابی مدیر روابط‌عمومی دانشگاه گفت: امروز در واقع سرآغاز یک‌فصل جدیدی از برنامه‌های روابط‌عمومی است ان شاءالله به صورت هفتگی اتاق روزنامه‌نگاری برند را تشکیل خواهیم داد چرا که دانشگاه یک موجود زنده است. باید تلاش کنیم که با هماهنگی و استفاده از روش‌های علمی جدید تصویری از فعالیت‌ها در واحدهای مختلف دانشگاه ترسیم کنیم.
دکتر ترابی با تاکید به اینکه حضور در این جلسات را بسیار جدی بگیرید، خاطرنشان کرد: تک‌تک شما در تصویری که در ذهن مخاطب شکل می‌گیرد و شهرتی که از دانشگاه به جا می‌ماند اثرگذارهستید و باید این اثرگذاری را به نمایش بگذارید و اهمیت کار خود را معرفی کنید. 
 
تیم‌سازی در بیمارستان‌های تابعه 
دکتر ترابی با بیان اینکه باید در سطح بیمارستان‌ها تیم‌سازی کنیم؛ ادامه داد: باتوجه‌ به تعداد زیاد مراجعه کنندگان به بیمارستان‌ها می‌توانیم تریبون‌هایی داشته باشیم و از مراجعه‌کنندگان نظر بگیریم و احساس آنها را راجع به خدمتی که گرفته‌اند جویا شویم چرا که بخشی از «معرفی دانشگاه و بخش اصلی روزنامه‌نگاری برند» محسوب می‌شود. 
وی افزود: ما در روزنامه‌نگاری برند می‌خواهیم بیان حقیقت کنیم اما نه همه حقیقت را بیان کنیم. به این معنا که حقیقتی را که امیدوارکننده است مطرح کنیم. هر چیزی را بزرگ کنید توجه‌ها به آن سمت می‌رود.  پس کاری که شما دارید انجام می‌دهید فوق‌العاده حساس و مهم است. این را اول باید خودتان درک و باور کنید و به سمتش حرکت کنید، اگر غیراز این باشد در مجموعه‌ای که حضور دارید تجلی جدیدی شکل نمی‌گیرد. 
 
دکتر ترابی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران با قدمت صد و هفتاد سال درخشش به‌عنوان دانشگاهی است که در سطح منطقه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد؛ خاطرنشان کرد: ما از همه همکاران می‌خواهیم که در این جلسات با اطلاعات کامل از تمامی واحدهای تابعه و موضوعات روز حضور پیدا کنند. باید بتوانیم با هم به تصمیم برسیم که با مکانیسم اطلاع‌رسانی درست چگونه می‌توانیم از ظرفیت‌های دانشگاه در بخش‌های مختلف استفاده کنیم. در واقع از شما فهرستی از وقایع مهم می خواهیم که در طول سال شاهد خواهیم بود تا این وقایع مهم را سازماندهی کنیم. 
 
تبدیل ظرفیت ها از قوه به بالفعل در واحدهای تابعه 
وی افزود: ما ظرفیت‌های متعددی داریم باید این ظرفیت‌ها را در بین بیمارستان‌های تابعه به‌درستی به اشتراک بگذاریم و در اختیار مخاطبان قرار می‌دهیم. پتانسیل‌های مجموعه را باید از حالت قوه به بالفعل تبدیل کنیم. 
وی با بیان اینکه در روزنامه‌نگاری برند آن چیزی که مهمه «مخاطب» است؛ تصریح کرد: باید بتوانیم عظمت تمام واحدهای دانشگاه را به تصویر بکشیم. پس نکتة مهم این است که در درجه اول ما چه می‌کنیم باید «کتاب سفید» برای تمام واحدها داشته باشیم. در واقع در کتاب سفید باید مجموعه خدماتی که در واحدها ارائه می‌شود را متفاوت و متمایز مشخص کنیم. 
 
تولید علم و نقش‌آفرینی در حوزه روابط‌عمومی «روزنامه‌نگاری برند» 
دکتر ترابی تصریح کرد: ما نقش ویژه و کلیدی در احیای تصویر و شهرت دانشگاه به‌صورت مستمر داریم و برای اینکه بتوانیم وظیفه‌مان را به‌خوبی انجام دهیم نیاز به دانش روز داریم. در دنیای پیشرفته، روابط‌عمومی سنتی دیگر وجود ندارد، باید بتوانیم در حوزه روابط‌عمومی «روزنامه‌نگاری برند» تولید علم و نقش‌آفرینی کنیم، آن‌وقت است که خودتان هم اساس متفاوت پیدا می‌کنیم.  
وی افزود: دنیای امروز دنیای علم است اگر جایی مبتنی بر علم عمل نکند؛ پیشرفت نمی‌کند، باید ارزش‌های خودتان را افزایش دهید، امید دارم بتوانیم به یک مفاهیم مشترک در این زمینه دست یابیم. 
دکتر ترابی با اشاره به برگزاری بیش از چهل و هفت جلسه برندآفرینی، روزنامه‌نگاری برند و کمیته‌های سرآمدی؛ گفت: تلاش داریم که به سمت بیان حقایق یعنی حقیقت آن چیزی که باید باشد و واقعیت این چیزی که هست حرکت کنیم و کیفیت جدیدی را خلق کنیم. همکاران به‌صورت مداوم در جلسات برندآفرینی و روزنامه‌نگاری برند حضور فعال دارند و با مفاهیم کلی آشنا می‌شوند، برای اینکه بتوانیم این کار را بر مبنای علمی گسترش دهیم از معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه خواهش کردیم و لاین HSR پژوهشی برای روابط‌عمومی ایجاد کردیم. در واقع موضوعات مرتبط با حوزه روزنامه‌نگاری برند تبدیل به پروپوزال می‌شود همه همکاران می‌توانند در مسیر فعالیت‌های تحقیقاتی ورود جدی پیدا کنند. 
مدیر روابط‌عمومی دانشگاه خاطرنشان کرد: با تداوم همکاری‌های تک‌تک شما می‌توانیم شاهد پدیده‌های جدیدی باشیم که قبلاً اصلاً در مجموعه نبوده است، می‌خواهیم از نظرات شما هم بهره‌مند شویم. در تمامی واحدهای تحت پوشش امکانات و ظرفیت‌های ارزشمندی داریم که همه باید از آنها مطلع باشند، این زنجیره خدمات در داخل دانشگاه باید با همدیگر پیوند بخورد و مجموعه‌ای کامل شکل گیرد.  
توضیح اینکه در پایان همکاران معاونت بهداشت، غذا و دارو و بیمارستان‌ها ضمن معرفی خود به نظرات و پیشنهادهای خود را بیان کردند. 
 
الهام علی
تهیه کننده:

الهام علی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *