نشست رئیس دانشگاه با اعضای هیئت علمی گروه آموزشی زنان و زایمان

دکتر قناعتی: استادان، دانشجویان جدید را طوری تربیت کنند که اخلاق، انسانیت و پاکی در آن ها نیز رشد کند

دکتر حسین قناعتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در نشست با اعضای هیئت علمی گروه آموزشی زنان و زایمان، گفت: اگر جنین از بدو تشکیل نطفه تا هزار روز بعد از آن از لحاظ تغذیه و سلامت به درستی مدیریت شود فقر در جهان ریشه کن خواهد شد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، این نشست باحضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران و جمعی از اعضای هیئت علمی گروه آموزشی زنان و زایمان، دوشنبه 27 آذر 1402 در سالن دارالفنون ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد.
دکتر قناعتی، گفت: برای کار صحیح در سازمان باید بررسی کرد درون و بیرون سازمان چه می گذرد. اتفاقات بیرونی سازمان از عهده ما خارج است ولی بایستی تعامل با بیرون را حفظ کنیم. همچنین برای اتفاقات درونی باید تدابیری اندیشید که بهره وری افزایش و کیفیت کار بهبود یابد؛ در این راستا اولین قدم، همکاری درون سازمانی است. اگر اعضای سازمان به اثرگذاری و دیده شدن خود باور داشته باشند، انگیزه هم بیشتر می شود.
وی با اشاره به سبک مدیریتی حضرت رسول  که امروزه به نام های سبک مدیریت مشارکتی یا مسطح شناخته می شود گفت: تلاش شد در مدیریت دانشگاه از این سبک استفاده شود؛ چرا که در این  روش، همه کارکنان واجد ارزش هستند و در عملکرد و پیشرفت سازمانی اهمیت دارند.
دکتر قناعتی با بیان اینکه مشکل بشر امروزی نادیده گرفتن اخلاقیات است گفت: استادان، دانشجویان جدید را طوری تربیت کنند که اخلاق، انسانیت و پاکی در آن ها نیز رشد کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: WHO (سازمان جهانی بهداشت) جمله تاکیدی دارد که اگر جنین از بدو تشکیل نطفه تا هزار روز بعد از آن از لحاظ تغذیه و سلامت به درستی مدیریت شود فقر در جهان ریشه کن خواهد شد. این جمله حساسیت کار شما متخصصان در حوزه زنان و زایمان را نشان می دهد. دکتر قناعتی خاطرنشان کرد: ما پزشکان بایستی بخشی از وجودمان را به عنوان زکات علم در اختیار مردم قرار دهیم. همچنین با اشاره به برنامه شنبه های نیکوکاری دانشگاه گفت: در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران حدود سه میلیون خانوار زندگی می کنند که برای 850 هزار خانوار  مشکلات سلامتی آن ها احصا شده است. از همه شما متخصصان دعوت می کنم در این کار نیک حضور داشته باشید چرا که هم ثواب اخروی و هم برکت معنوی دارد.

طاهره رحمان پور
تهیه کننده:

طاهره رحمان پور

تصاویر