نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران

دکتر قناعتی: استادان باید از فواید فعالیت های خود در عرصه بین الملل بهره مند شوند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در نشست هیئت رئیسه گفت: استادان باید از فواید فعالیت های خود در عرصه بین الملل بهره مند شوند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، در نشست هیئت رئیسه، گفت: استادان باید از فواید فعالیت های خود در عرصه بین الملل بهره مند شوند.

نشست هیئت رئیسه دانشگاه  علوم پزشکی تهران

به گزارش سینارسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، در نشست ۳۱ تیر ۱۴۰۳ هیئت رئیسه دانشگاه، دستاوردهای حوزه بین الملل در جذب دانشجویان خارجی و همچنین پیشنهاد راه اندازی مرکز تحقیقات نوتراسیوتیکس و وضعیت ایمنی بیمارستان های دانشگاه بررسی شد.
در این نشست دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، با تاکید بر ترویج مباحث سیاستگذاری سلامت در دانشگاه گفت: لازم است مباحث مربوط به سیاستگذاری سلامت، اقتصاد سلامت، پیشگیری و بهداشت و در نهایت رسیدن به حال خوش که هدف غایی نظام سلامت است؛ در دانشگاه گسترش و به دانشجویان تدریس شود.
دکتر قناعتی با بیان اینکه، دانشجویان باید بدانند هدف از تحصیلشان، ایجاد حال خوش در مردم است افزود: مهم است دانشجویان با توجه به هدفی که به دانشگاه آمده اند تربیت شوند و باید اسباب و علل آن نیز در دانشگاه فراهم شود.
رئیس دانشگاه، دانشگاه سبطین را الگو موفق آموزشی دانست و گفت: دانشجویان این دانشگاه از همان سال اول وارد عرصه بالین می شوند. هر دانشجو فشارخون حدود 100 نفر از بستگان و آشنایان خود را اندازه گیری کرده و با این اقدام هم دانشجویان انگیزه بیشتری پیدا می کنند و هم بسیاری از عوامل خطر بیماری ها شناسایی می شود. در واقع این رویکرد سبب می شود دانشجویان از همان ابتدا جستجوگر باشند و با مفاهیم پژوهشی آشنا شوند.
دکتر قناعتی با تاکید بر بازنگری کوریکولوم های آموزشی با هدف توانمندسازی بیشتر دانشجویان گفت: می توان مباحث تئوری را کاهش و به جای آن واحدهای عملی را افزایش داد. برای مثال دانشجوی داروسازی با فعالیت در داروخانه و دانشجوی پزشکی با استفاده از هوش مصنوعی و ابزارهای شبیه سازی، مهارت های لازم را کسب کنند تا در آینده بتوانند عملکرد بهتری داشته باشند.
رئیس دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر چابک سازی فرایندهای دانشگاه در حوزه های مختلف اداری، مالی و آموزشی افزود: همه این تحولات با نهادینه سازی مباحث سیاستگذاری در سلامت رقم می خورد.
دکتر قناعتی با تاکید بر تقویت منتورینگ در دانشگاه گفت: در این دوره مدیریتی تلاش های بسیاری در این زمینه صورت گرفته اما تا رسیدن به نتیجه مطلوب فاصله داریم. تاکنون اساتیدی که ویژگی منتور را دارند شناسایی شده اند  و لازم است با حمایت بیشتر از این اساتید زمینه برگزاری جلسات آنان با دانشجویان در فضای دوستانه مانند باشگاه رفاهی دانشگاه فراهم شود. هریک از اعضای هیئت رئیسه نیز لازم است ارتباط خود را با دانشجویان تقویت و به این منظور جلسات ماهانه ای را با آنان برگزار کنند.
رئیس دانشگاه با اشاره به دستور جلسه، از فعالیت های معاونت بین الملل دانشگاه قدردانی و تاکید کرد: از جمله ویژگی جلسات هیئت رئیسه، شناسایی فرایندهای ناقص و برنامه ریزی برای رفع آن است.  باوجود ضابطه مند بودن فرآیندهای عرصه بین الملل باید سازوکاری اندیشیده شود که اساتید از فواید فعالیت های خود در این عرصه بهره مند شوند.
شرح شماری از دستاوردهای معاونت بین الملل
در ادامه دکتر محمد حسین آیتی معاون بین الملل دانشگاه، دستاوردهای عرصه بین المللی دانشگاه را تشریح کرد و گفت: با حمایت رئیس دانشگاه و اعضای هیئت رئیسه، شاهد اتفاقات خوب در عرصه بین الملل دانشگاه بودیم.
دکتر آیتی با بیان اینکه فعالیت‌های عرصه بین الملل دانشگاه عمدتا با راه اندازی دانشگاه سبطین شناخته می شود افزود:  افزون بر راه اندازی شعبه بین الملل دانشگاه در کربلا (دانشگاه سبطین)، دانشگاه علوم پزشکی تهران، در زمینه روابط بین الملل، عضویت در مجامع بین المللی، فعالیت‌های فوق برنامه و انجمن‌های دانشجویی دانشجویان بین‌الملل، ارتقاء همه جانبه شعبه جزیره کیش، راه‌اندازی رشته مقاطع جدید ویژه دانشجویان بین‌الملل، و جذب دانشجویان خارجی نیز دستاوردهای خوبی دارد.
معاون بین الملل دانشگاه با اشاره به نقش ملی کالج بین الملل دانشگاه گفت: این مرکز، به عنوان نخستین کالج بین المللی دانشگاه های علوم پزشکی کشور، به تازگی مجوز شورای گسترش وزارت بهداشت را دریافت کرده که به رشد و توسعه فعالیت‌های کالج کمک شایانی خواهد کرد.
دکتر آیتی در توضیح دستاوردهای دانشگاه در زمینه جذب دانشجوی بین المللی گفت: بیش از 10 سال که دانشگاه در زمینه پذیرش دانشجوی خارجی فعالیت دارد و در این دوره مدیریتی با تغییر سیاستگذاری ها شاهد افزایش کمی و کیفی جذب دانشجو بودیم.
معاون بین الملل دانشگاه کاهش بورسیه ها و افزایش معدل دانشجویان را نمونه ای از ارتقا کیفی آموزش بین الملل دانشگاه دانست و با اشاره به تنوع کشورهایی که دانشجویی متقاضی تحصیل در این دانشگاه دارند افزود: در سال 1400 از حدود ۴٩ کشور پذیرش دانشجو داشتیم که طی سه سال اخیر ١٢ کشور دیگر به این تعداد افزوده شده است.
دکتر آیتی با اشاره به راه اندازی بیش از ١۵ رشته جدید در این دوره مدیریتی گفت: در برنامه عملیاتی چهارساله حوزه بین الملل، راه اندازی ۵ رشته جدید را پیش بینی کرده بودیم اما تاکنون موفق شدیم مجوز راه اندازی  15 رشته جدید را دریافت کنیم که اغلب این رشته ها ویژه دانشگاه علوم پزشکی تهران است.رکورد پذیرش بیشترین دانشجو بین الملل در سه سال اخیر
در ادامه دکتر آرمان زرگران مدیر توسعه امور بین الملل دانشگاه، گزارشی از دستاوردها و مولفه های موفقیت دانشگاه در پذیرش دانشجویان بین الملل را ارایه کرد و گفت: این موفقیت ها در سه  عرصه افزایش کمی و کیفی دانشجویان خارجی، مدیریت و توسعه بازار و همچنین انضباط مالی حاصل شده است.
وی با تشریح هریک از این عرصه ها گفت: باوجود همه چالش های موجود، دانشگاه با جذب 385 دانشجوی خارجی در سال 1400 و همچنین 239 دانشجو در ترم شهریور 1402، رکورد تمام سال‌های اخیر را ایجاد کرده است.
بررسی دستور جلسه
در ادامه، دکتر علی اکبری ساری معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه، پیشنهاد راه اندازی مرکز تحقیقات نوتراسیوتیکس را ارایه و دکتر رامین رحیم نیا، معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع دانشگاه، وضعیت ایمنی بیمارستان های دانشگاه را تشریح کرد و اعضای هیئت رئیسه درخصوص مباحث مطرح شده دیدگاه های خود را بیان کردند.

سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

تصاویر

نشست هیئت رئیسه دانشگاه  علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه  علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه  علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه  علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه  علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه  علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه  علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه  علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه  علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه  علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه  علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه  علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه  علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه  علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه  علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه  علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه  علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه  علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه  علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه  علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه  علوم پزشکی تهران

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *