معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران: با استفاده از شبیه‌سازها می‌توان به ارتقای سطح آموزش کمک کرد

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه پزشکی تهران، دکتر سید فرشاد علامه در حاشیه نمایشگاه دوروزه رویداد معرفی محصولات پیشرفته آموزش پزشکی، هدف از برگزاری این نمایشگاه را به‌کارگیری ظرفیت‌های حوزه فناوری‌های نوین در آموزش پزشکی و شبیه‌سازی عنوان کرد و گفت: شبیه‌سازها یکی از وسایل کمک‌آموزشی در حوزة آموزش هستند، در این رویداد، مدیران گروه‌ها و رؤسای دانشکده‌ها با فناوری‌های نوین حوزه آموزش آشنا می‌شوند.
معاون آموزشی دانشگاه با بیان اینکه شناخت جایگاه و استفاده درست از شبیه‌سازها مهم است گفت: لازم است گروه‌های آموزشی از  جایگاه استفاده از این ایده و وسایل و تجهیزات مطلع باشند و بر این  اساس نه‌تنها در بالین بلکه در گروه‌های علوم پایه و خیلی از گروه‌های دانشکده‌های غیر علوم پزشکی نیز می‌توانند از این سیمولاتورها استفاده کنند.
 وی در ادامه افزود: شبیه‌سازها صرفاً استفاده از یک بیمار یا یک مانکن و یا در یک حوزه  VR و با عینک توی فضای مجازی واقعی واردشدن  و یک شرح‌حال گرفتن  نیست، بلکه در خیلی از مواقع در یک فضاهای باز مانند خاموش‌کردن آتش و یا استفاده از VR در حوزه داروسازی در یک داروخانه مجازی و شرکت‌های دارویی مجازی و مواردی دیگر  نیز استفاده می‌شود. 
دکتر علامه تصریح کرد: دانشگاه حرکت خود را در این مسیر آغاز کرده است تا گروه‌های آموزشی بیش‌ازپیش با این تکنولوژی‌ها شناخت پیدا کرده و ایده‌پردازی کنند، هدف از احصاء شرکت‌های فعال در این زمینه صرفاً به جهت تشریک‌مساعی و ارائه پیشنهادها و سناریوها موجود برای مطرح نمودن نیازهای آموزشی است که شرکت‌ها، محصولات متناسب با نیاز آموزشی دانشگاه را تولید تا منافعی برای دانشگاه و کشور ایجاد کنند. 
وی تصریح کرد: این موضوع بر کسی پوشیده نیست که دانشگاه در زمینه  ایده‌پردازی همیشه پیشرو بوده است و به دنبال فرهنگ‌سازی در گروه‌های آموزشی است؛ اما در کنار آن می‌توان از فناوری‌های نوین هم استفاده کرد و با مرکز آموزش مهارت‌های پیشرفته بالینی «آی اکت» آشنا شد و امکانات آن را در آموزش فراگیران به کار گرفت.
دکتر علامه ضمن توصیه به گروه‌های آموزشی در خصوص ارتباط‌گیری با شرکت‌ها و استفاده از چک‌لیست‌های موجود و ارزیابی محصولات و ارائه پیشنهادها آتی گفت: در خصوص انتخاب شبیه‌سازها  از " ای دی سی" و کلینیک‌های مشاوره‌ای ایجاد شده برای اتخاذ تصمیم‌گیری بهتر استفاده کنند. 
معاون آموزشی با یادآوری این موضوع که استفاده از تجهیزات شبیه‌ساز لزوماً استفاده  از تجهیزات گران‌قیمت نیست گفت: می‌شود با ایده‌پردازی بهتر و استفاده از بیماران مجازی حتی  بدون درنظرگرفتن تجهیزات گران‌قیمت وارد این حوزه شد و سطح آموزش را ارتقا داد و ایمنی بیمار را حفظ کرد.
وی در پایان گفت: سعی کنیم که استفاده از شبیه‌سازها  و دنیای شبیه‌سازی در حد نمایش یک سری تجهیزات در محل نمایشگاه نباشد؛ بلکه هدف از این همایش ایجاد مطالبه‌گری جهت تهیه این تجهیزات با استاندارهای بالا برای استفاده  در آموزش‌ها پزشکی در گروه‌های مختلف است. 

 

کلمات کلیدی
فوزیه بیک پور
تهیه کننده:

فوزیه بیک پور

تدوین گر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *