چهارمین سمینار سراسری گروه اپتومتری بیمارستان فارابی برگزار شد

چهارمین سمینار علمی اپتومتری بیمارستان فارابی با استقبال گسترده و حضور کم نظیر اعضای هیئت علمی، کارشناسان و دانشجویان اپتومتری برگزار شد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی بیمارستان فارابی، چهارمین سمینار سراسری گروه اپتومتری بیمارستان فارابی با عنوان "دید دو چشمی"، روز جمعه ۷ آبان ۱۳۹۵ با حضور دکتر جعفرزاده پور، دبیر بورد اپتومتری، اعضای هیئت علمی، دانشجویان و کارشناسان رشته اپتومتری در سالن پروفسور شمس بیمارستان فارابی برگزار شد.
در مراسم افتتاحیه این سمینار، پس از نمایش کلیپی از عملکرد گروه اپتومتری بیمارستان فارابی در سال گذشته، پیام تصویری دکتر صدر السادات رییس بیمارستان فارابی پخش شد. در این پیام دکتر صدرالسادات از گروه اپتومتری به عنوان یکی از زیر مجموعه های پرتلاش و پیشتاز این بیمارستان یاد کرد که علاوه بر ارائه خدمات وسیع بالینی، فعالیت های آموزشی، پژوهشی قابل توجهی نیز دارند.  
ارائه بیش از ۲۷۰ هزار خدمت درمانی در سال گذشته، مشارکت در برنامه های ویزیت رایگان، برگزاری برنامه ها و سمینار های علمی متعدد، راه اندازی کلینیک های جدید مثل کلینیک کم بینایی، همکاری با اساتید گروه رتین در ارائه خدمت به بیماران RP و راه اندازی مجله اپتومتری، از جمله فعالیت های گروه اپتومتری بیمارستان فارابی در سال گذشته است که دکتر صدر السادات ضمن آرزوی موفقیت برای این گروه به آنها اشاره کرد.
در ادامه، مسعود خرمی نژاد، مسئول گروه اپتومتری بیمارستان فارابی ضمن ارائه آماری از خدمات وسیع درمانی این گروه گفت: امروزگروه اپتومتری بیمارستان فارابی به بزرگترین سایت ارائه خدمات مستقل اپتومتری در سطح کشور و منطقه تبدیل شده است.
وی خواستار تعامل و همکاری بیشتر مراکز تحقیقات چشم و گروه های اپتومتری دانشگاه های مختلف و اپتومتریست های سراسر کشور در امور علمی و پژوهشی با گروه اپتومتری و مرکز تحقیقات چشم پزشکی فارابی شد.
این سمینار در ساعت ۴ بعد از ظهر با تقدیر از دست اندرکاران وسخنرانان برنامه به کار خود پایان داد.
توضیح این که، این سمینار که دهمین برنامه علمی گروه اپتومتری بیمارستان فارابی است با همکاری مرکز تحقیقات چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، گروه اپتومتری دانشگاه های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران، انجمن علمی اپتومتری و جامعه اپتومتری ایران در سه بخش برگزار و در طی آن اختلال دید دو چشمی از ابعاد مختلف بررسی شد.
در قسمت اول سمینار سخنرانان در مورد مبانی و اصول کلی دید دو چشمی و درمان های اپتیکی، روش های vision therapy (تمرینات بینایی) که برای اصلاح آنومالی های دید دوچشمی به کار می رود، صحبت شد. در قسمت دوم و سوم برنامه نیز پنل دید دوچشمی برگزار و طی آن به بررسی موارد خاص و جالب در بیمارانی که دچار آنومالی های دید دو چشمی هستند، پرداخته شد.
قابل ذکر است در این سمینار که اپتومتریست محمد رضا معینی تبار و اپتومتریست محمد خجسته به ترتیب دبیران علمی و اجرایی آن بودند، حدود ۱۸۰ اپتومتریست از سراسر کشور حضور داشتند که نشانه اقبال عمومی آنان به سمینار های اپتومتری فارابی و رضایت از سطح علمی برنامه ها است.
سمینار های علمی گروه اپتومتری بیمارستان فارابی دارای امتیاز بازآموزی است و شرکت در آن برای دانشجویان رشته اپتومتری رایگان است.
خبر: امیدوار
عکس: حدادپور و قاضی میرسعید

معصومه  عزيزي
تهیه کننده:

معصومه عزيزي