میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران در نهمین همایش قرآن، عترت و سلامت

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عیسی زاده: قرآن، عترت و اهل‌بیت (ع)، همواره در محور حرکت و خدمت عالمانه، صادقانه و خالصانه در حوزه سلامت کشور قرار دارد

رئیس مرکز تحقیقات علوم قرآن، حدیث و طب دانشگاه علوم پزشکی تهران از برگزاری 5 نشست تخصصی با عنوان «جامعه پزشکی تحول قرانی و شاخص‌ها و معیارهای آن»، «تعهد حرفه‌ای از دیدگاه قران و عترت»، «مصادیق تحول قرانی و معنوی در جامعه پزشکی»، «نقش قران و عترت در ارتقا معنوی جامعه پزشکی» و «نظام سلامت در تراز قران و عترت» در نهمین همایش قران، عترت و سلامت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در آستانه برگزاری نهمین همایش قرآن، عترت و سلامت در 12 و 13 اسفندماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر نیکزاد عیسی زاده، رئیس مرکز تحقیقات علوم قرآن، حدیث و طب دانشگاه علوم پزشکی تهران و معاون آموزشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در گفتگویی، با قدردانی از رئیس و مسئولان دانشگاه در میزبانی این همایش معنوی، اخلاقی و علمی گفت: نشست ملی قرآن، عترت و سلامت هرساله به‌منظور بررسی مسائل روز و موردنیاز کشور برگزار می‌شود.
دکتر عیسی زاده، با اشاره به‌عنوان نهمین همایش «قرآن و عترت مدار تحول معنوی جامعه پزشکی» پیام این عنوان را تشریح کرد و گفت: قرآن، عترت و اهل‌بیت همواره محور حرکت و خدمت عالمانه، صادقانه و خالصانه در مجموعه وزارت بهداشت قرار دارد و هدف‌گذاری اصلی استادان، دانشجویان و همکاران دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، همان هدف‌های قرانی و سنت‌های اهل‌بیت است.
معاون آموزشی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، با تشریح  واژه مدار که در عنوان همایش آمده گفت: مدار درواقع دایره‌ای است که کل زندگی علمی، اخلاقی و خدمت‌رسانی این عزیزان را دربرمی گیرد. قران و عترت این ظرفیت را دارد که با ترسیم دایره‌ای وسیع، همه ابعاد زندگی استادان، دانشجویان و کارکنان عزیز را در درون خود جای دهد و همواره مانند خورشید درخشانی در زندگی تک‌تکمان بدرخشد و ما را با خود همراه کند.
دکتر عیسی زاده، واژه تحول را ناظر بر ضرورت و اقتضای جامعه امروز بشری دانست و گفت: زندگی پویا و روبه رشد، حیاتی است که مدام درحال تحول باشد. در این تحول گاه هدف‌ها، گاه رویکردها و راهبردها و اصولی که باید در زندگی مدنظر قرار گیرد، دچار تغییر و دگرگونی می‌شود. استادان فرهیخته و دانشجویان عزیز و کارکنان پرتلاش دانشگاه‌ها نیز با توجه به اقتضائات و نیازهای امروز، لازم است براساس قرآن و عترت، نگاه تحولی به امور خود داشته باشند.
رئیس مرکز تحقیقات علوم قرآن، حدیث و طب دانشگاه بابیان اینکه کلیدواژه تحول در فرمایشات مقام معظم رهبری نیز طی دو سال اخیر بسیار موردتوجه قرار دارد افزود: پیام این واژه به جامعه، بخصوص فرهیختگان جامعه دانشگاهی این است که با نگاه تحولی در همه عرصه‌ها بروز و ظهور پیدا کنند.
وی افزود: پرداختن به مشکلات جامعه، نیازمند نگاه تحولی براساس ارزش‌های الهی و قران و عترت  است. شعار تحول افزون بر اینکه یک  پرچم و نشان بزرگی برای حرکت عظیم جامعه فرهیخته است؛ در کنار خود نگاه عمل‌گرایی را نیز به همراه دارد و لذا این تحول باید در عرصه معنویت و اخلاق نیز اتفاق بیفتد.
دکتر عیسی زاده، با اشاره به توجه سازمان‌های بین‌المللی به‌سلامت معنوی در کنار دیگر ابعاد سلامت گفت:  سلامت معنوی که سازمان بهداشت جهانی به آن توجه دارد، تعریف و افقی، پایین‌تر از افق اسلام و منابع دینی ما، به این مقوله است. سلامت معنوی در آیین و مکتب معرفتی اسلام، بیانگر این است که انسان از خود آغاز می‌کند و انتهای مسیر را به خدا ختم می‌کند. یعنی یک‌سوی آن خودشناسی و سوی دیگر آن خداشناسی است و این افقی است که در این همایش به آن توجه شده است.
معاون آموزشی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان نشست‌های تخصصی این همایش دو روز را بیان کرد و گفت: در روزهای دوازدهم و سیزدهم اسفندماه، 5 نشست تخصصی با عنوان «جامعه پزشکی تحول قرانی و شاخص‌ها و معیارها»، «تعهدحرفه ای از دیدگاه قران و عترت»، «مصادیق تحول قرانی و معنوی در جامعه پزشکی»، «نقش قران و عترت در ارتقا معنوی جامعه پزشکی» و «نظام سلامت در تراز قران و عترت» برگزار می‌شود.
وی افزود: یکی از برنامه‌های ارزشمند این همایش علمی، محفل انس با قرآن است که در مسجد دانشگاه تهران با حضور علاقه‌مندان، حافظان و قاریان قران بین‌المللی  در دوازدهم اسفند پس از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود.
دکتر عیسی زاده در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد، نهمین همایش علمی قران، عترت و سلامت، به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران، به‌عنوان نماد آموزش عالی کشور به نحو احسن برگزار شود.

سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

فیلم بردار

فیلم ها

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *