پانزدهمین جلسه تیم رهبری و مدیریت مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در سال 1400

رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره): مستندسازی درست پرونده‌های درمانی، حمایت از حقوق پزشک و بیمار است

در جلسه این هفته تیم رهبری و مدیریت مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) موضوعاتی چون آمادگی بیمارستان در مواجهه با پیک احتمالی امیکرون، واکسیناسیون دوز سوم کووید کارکنان، روند پیشرفت نسخه‌نویسی الکترونیکی و به‌طور خاص وضعیت ایمنی بیمار در بخش‌های بالینی این مرکز بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) پانزدهمین جلسه تیم رهبری و مدیریت مجتمع شنبه 2 بهمن 1400 با حضور دکتر سید علی دهقان منشادی رئیس مجتمع، معاونان و مدیران پشتیبانی، درمان و امور دانشگاهی، روسای بیمارستان‌های امام خمینی (ره)، ولی‌عصر (عج) و انستیتو کانسر در سالن شورای ریاست برگزار شد.
رئیس مجتمع از افتتاح فروشگاه هفت واقع در ضلع شرقی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در سالروز ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها خبر داد و افزود: این فروشگاه با نام مدافعان سلامت به‌منظور رفاه حال مراجعین و کارکنان راه‌اندازی می‌شود.
وی در ادامه بر لزوم ارایه و تکمیل برنامه های چهارساله‌ی معاونت‌های مجتمع و مدیریت‌های تابعه آن‌ها در روزهای آتی تاکید کرد.
دکتر دهقان در خصوص وضعیت شیوع امیکرون در مراجعین و کارکنان مجتمع توضیح داد: خوشبختانه شدت بیماری امیکرون زیاد نیست ولی ابتلای هر فرد، ریسک ابتلای سایر افراد را به میزان بالایی افزایش می‌دهد. از این ‌رو برای پیشگیری از انتشار ویروس و توقف خدمات در بخش‌ها باید توجه شود افراد دارای علائم حتما به درمانگاه کرونا مراجعه و در صورت نیاز از استعلاجی استفاده کنند. رئیس مجتمع با تاکید بر اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون افزود: بحث واکسیناسیون در مجتمع با تمام توان در حال انجام است و واکسن‌های سینوفارم، اسپایکوژن و پاستوکووک در سبد واکسیناسیون این مرکز وجود دارد. با توجه به‌احتمال وقوع پیک ششم، واکسیناسیون دوز سوم کووید کارکنان ضروری است.
دکتر دهقان همچنین بر لزوم پیگیری مسئولان وزارت بهداشت و دانشگاه مبنی بر پوشش بیمه‌ای رمدسیویر درمان موقت بیماران سرپایی افزود: موضوع سلامت مردم در میان است. پروتکل درمان بستری موقت کووید در مدیریت بیماران بستری پیک‌های چهارم و پنجم بسیار کمک‌کننده بود و در ادامه هم اگر با پیک دیگری مواجه شویم یکی از راهکارهای مورد توجه است. از طرفی مردم و بیمارستان‌ها نمی‌توانند به‌تنهایی از پس هزینه‌های ناشی از آن برآیند.
وی با اشاره به چالش مستندسازی پرونده‌های پزشکی بیماران و عوارض ناشی از آن گفت: تبعات خوانا و کامل نبودن پرونده‌ها منجر به تضییع حقوق پزشک و بیمار می‌شود. ضمن آموزش‌های مستمر، نقش نظارتی روسای بخش‌ها و معاونین امور دانشگاهی و درمان مجتمع در کاهش خطاهای ثبتی بسیار مهم است و باید به آن توجه شود. همچنین حضور جدی اساتید و فراگیران در جلسات کمیته‌های مورتالیتی برای آگاه‌سازی و آموزش افراد در پیشگیری از بروز خطاها مورد تاکید است. معاونت‌های درمان و امور دانشگاهی باید با یک برنامه مدون نظارتی پرونده‌ها را بررسی و خطاها را بازخورد دهند. انتظار داریم به‌تدریج نظارت بر نحوه مستندسازی پرونده‌ها نیز به‌عنوان یکی از وظائف مهم آموزشی در قالب خودارزیابی در بخش‌ها عملیاتی شود.
رئیس مجتمع همچنین به پیشرفت نسخه‌نویسی الکترونیکی در این مرکز اشاره کرد و افزود: با همکاری معاونت‌های پشتیبانی و درمان و مشارکت فعال سایر همکاران طبق آمار دانشگاه، نسخه‌نویسی الکترونیکی در مجتمع در وضعیت خوبی است.
وی با قدردانی از عملکرد خوب حوزه معاونت پشتیبانی در ماه‌های اخیر افزود: نگاه مثبت معاونت پشتیبانی در اصلاح و زیباسازی فضای فیزیکی بیمارستان در کنار تعامل با شهرداری منطقه 6 اتفاقات خوبی را برای مجتمع رقم‌زده و کماکان این فعالیت‌ها البته به دلیل محدودیت منابع مالی نه به‌یک‌باره ولی طبق برنامه و گام‌به‌گام ادامه خواهد داشت. به‌هرحال با توجه به جایگاه کشوری مجتمع، بار مراجعات روزانه و میزان خدمات تخصصی که به مردم ارائه می‌دهد و همین‌طور اهمیت نگهداشت و توسعه فضای سبز، بهسازی مبلمان شهری و زیباسازی محوطه نیاز به حمایت ویژه مسئولان مربوطه دارد.
در این جلسه فاطمه حمیدی فر کارشناس هماهنگ کننده ایمنی بیمار مجتمع گزارش جامعی از جلسات هفتگی مدیریتی ایمنی بیمار، پایش های کارشناسی تیم ایمنی بیمار از بخش‌ها و بررسی تحلیلی خطاهای مشاهده‌شده (عدم انجام‌وظیفه، مستندسازی، خطاهای دارویی، خطای هموویژلانس و ...) ارائه کرد.
توضیح این که، در این جلسه دکتر سید علی دهقان منشادی رئیس مجتمع، مهندس محمدعلی سورکی معاون پشتیبانی، دکتر امیرحسین اورندی معاون درمان، دکتر محمدرضا صالحی معاون امور دانشگاهی، دکتر علیرضا کاظمینی رئیس بیمارستان امام خمینی (ره)، دکتر حبیب‌الله محمود زاده رئیس انستیتو کانسر، دکتر سید حسن اینانلو مدیر نظارت بر درمان، دکتر سید علی مؤمنی رئیس امور پژوهشی و فناوری، دکتر علی گنجعلی خان مدیر درمان، دکتر نوید مقدم سرپرست مدیریت فناوری اطلاعات، پرستو آریاملو مدیر پرستاری، محمدحسین امراللهی مدیر منابع انسانی، احد اکرمی سرپرست مدیریت خدمات پشتیبانی و امیر رجبی رئیس دفتر ریاست و مسئول بهبود کیفیت از اعضای تیم رهبری و مدیریت مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) و فاطمه حمیدی فر کارشناس هماهنگ کننده ایمنی بیمار این مرکز حضور داشتند.

نجمه باهو
تهیه کننده:

نجمه باهو

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *