آیین اختتامیه ششمین جشنواره دانشجویی ابن سینا به صورت مجازی و در شرایط فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد

27 دانشجوی برگزیده معرفی شدند

باحضور مسئولان دانشگاه و دانشجویان برگزیده، مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان ششمین جشنواره دانشجویی ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی تهران و تقدیر از دانشجویان راه یافته به جشنواره دانشجوی نمونه کشوری، همسو با دستورالعمل های بهداشتی ستاد مقابله با کرونای کشور، متفاوت از دوره های گذشته و در چند بخش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت دانشجویی فرهنگی، این مراسم روز شنبه 11 مرداد 99 از ساعت 14 تا 17 و در چند بخش جداگانه باحضور دکتر محمدحسین پورغریب معاون دانشجویی فرهنگی، دکتر رامین کردی معاون بین الملل، دکتر امیرعلی سهراب پور معاون آموزشی، دکتر نیما رضایی عضو هیأت علمی و هیئت داوران دانشگاه، دکتر پروین پاسالار رئیس مرکز رشد استعدادهای درخشان، دکتر غلامرضا حسن پور نماینده معاونت پژوهشی، دکتر فاطمه خوشنوا مدیر امور هنری و فوق برنامه، دکتر محمدحسین صادقیان نماینده معاونت فرهنگی،حجت الاسلام والمسلمین ملک محمدی نماینده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر حامد شفارودی مدیر تربیت بدنی، کارشناسان فرهنگی هنری و دانشجویان برگزیده در سالن شورای معاونت دانشجویی فرهنگی و در فضایی متفاوت از دوره های گذشته برگزار شد.
این مراسم که تمهیدات خاصی برای رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در آن در نظر گرفته شده بود، به صورت 3 بخش مجزا و جداگانه که در بخش اول برگزیدگان محورهای آموزشی و پژوهشی، در بخش دوم برگزیدگان محورهای فرهنگی و اجتماعی و در بخش سوم نیز برگزیدگان محورهای ورزشی، نمونه بین الملل و نمونه جامع جوایز و احکام خود را از دست مسئولان دریافت کردند.
در ابتدای مراسم دکتر خوشنوا دبیر علمی و اجرایی جشنواره، گزارشی کوتاه از فعالیت دبیرخانه ششمین جشنواره دانشجویی ابن سینا از جمله محورهای جشنواره، تعداد شرکت کنندگان در بخش های مختلف جشنواره، کمیته های تخصصی داوری و ... ارائه داد.
دکتر خوشنوا درپایان افزود: خوشبختانه در این دوره از جشنواره شاهد حضور خوب دانشجویان بین الملل در محورهای مختلف بودیم که در بیشتر محورها برگزیده هایی نیز از  این دانشجویان داشتیم.
درادامه دکتر سهراب پور ضمن تشکر از برگزاری این مراسم و دیدار دانشجویان برگزیده، گفت: همانطور که می دانیم دانشگاه ما سرآمد دانشگاه های علوم پزشکی کشور است و این را می توان در مباحث آموزشی و پژوهشی، شاخص های رنکینگ و همچنین انتخاب افراد نخبه در کنکور سراسری، ارشد، تخصص، Ph.D و ... که دانشگاه علوم پزشکی تهران را انتخاب می کنند، فهمید.
وی ادامه داد: مانند ورزشکار قهرمانی که در سطح ملی به قهرمانی دست می یابد و بعد از آن به کسب مقام های بین المللی فکر می کند، ما هم باید چنین نگرشی داشته باشیم و به اول بودن در کشور بسنده نکنیم و خودمان را باید برای رقابت با سایر دانشگاه های جهان، ارتقاء ببخشیم.
معاون آموزشی دانشگاه تصریح کرد: انتظار داریم که مسئولان و سران کشور، از میان دانشجویان باشند. دانشجویان ما باید در همه زمینه ها بسیار قوی باشند و وقتی وارد کار و اجتماع می شوند، یک انسان کامل باشند.
دکتر سهراب پور در پایان صحبت های خود، عنوان کرد: از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران انتظار دارم همانطور که در علم و پژوهش سرآمد هستند، در ورزش، اخلاق، شعر و ادب، رشته های قرآنی و ... نیز بسیار قوی باشند.
در بخش دوم اهدای جوایز نیز دکتر پورغریب با تبریک ایام عید قربان و غدیر و نیز تبریک به دانشجویان منتخب جشنواره، گفت: اولین بار که جشنواره دانشجویی ابن سینا برگزار شد، این هدف وجود داشت که در کنار جشنواره ابن سینای اساتید و فارغ التحصیلان، یک جشنواره با رویکرد دانشجویی هم وجود داشته باشد.
وی ویژگی متمایز جشنواره دانشجویی ابن سینا از جشنواره اساتید را تأکید آن بر ابعاد مختلف دانشجویی بیان کرد و افزود: برای دانشگاه علوم پزشکی تهران فقط درس خواندن دانشجو مهم نیست، بلکه هنرمند بودن، اهل شعر و ادب بودن، ورزشکار بودن، اهل قرآن و عترت بودن و همچنین اهل مسئولیت اجتماعی بودن دانشجویان این دانشگاه  و ... نیز بسیار مهم است.
معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه تصریح کرد: بیشتر مدیران حال حاضر دانشگاه از افرادی هستند که در زمینه های مختلف مانند قرآن و عترت، خوابگاه ها، ورزشی، فرهنگی و هنری و ... در زمان دانشجویی خود فعالیت های خوبی داشتند و این حس اجتماعی بودن و انسان کامل بودن است که باعث موفقیت فرد می شود.
دکتر پورغریب درخصوص شیوع کرونا گفت: با پیدایش این ویروس و مشکلاتی که در سطح کشور ایجاد کرد، دانشجویان ما ثابت کردند که فقط اهل درس خواندن نیستند و در زمان عمل، اهل همیاری به دوستان و هموطنان خود هستند.
عضو هیئت علمی دانشگاه فضای مجازی را یک فرصت و یک تهدید برشمرد و گفت: من به شخصه فرصت های خوب فضای مجازی را بیشتر از تهدیدهایش می پذیرم و از دانشجویان فعال در محورهای مختلف انتظار دارم که از این فرصت استفاده کنند و این فضا را خالی نکنند و در زمینه توانایی فردی خود فعالیت کنند.
دکتر پورغریب در پایان از دانشجویان خواست که دانشگاه را در برنامه های فرهنگی مجازی و بخصوص در ماه محرم که در پیش است، یاری دهند و بدانند که دانشگاه هم از فعالیت های آنان حمایت می کند.
همچنین در سومین و آخرین بخش از آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان ششمین جشنواره دانشجویی ابن سینا، دکتر کردی از کادر اجرایی، هیئت داوران و دانشجویان برگزیده قدردانی کرد و گفت: شرایط خیلی خاصی در کشور وجود دارد، دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان نماد آموزش عالی و نماد یکی از موفق ترین مراکز کشور، پیشرفتش به دلیل زحمات انسان های بزرگی است که طی این سال ها کشیده اند.
وی ادامه داد: تلاش های این انسان های بزرگ فقط محدود به درس خواندن نیست و در همه زمینه ها زحمات بسیاری کشیده شده که یکی از این حیطه ها ورزش کردن است و ما فاصله داریم از ورزش دانشگاهی چراکه آرزو داریم دانشجویی نداشته باشیم که 3 جلسه در هفته ورزش نکند!
معاون بین الملل دانشگاه تصریح کرد: در بعد بین الملل زحمات زیادی کشیده شده. از زمان جذب دانشجوی خارجی حدود 70 سال می گذرد ولی در 10 سال گذشته مدل جذب دانشجو تغییر کرده و جای افتخار دارد که تقریباً یک سوم دانشجویان خارجی رشته های علوم پزشکی کشور، در دانشگاه ما تحصیل می کنند و نیز هدف گذاری که دانشگاه در چند سال گذشته انجام داد این بود که کیفیت دانشجوها افزایش پیدا کند.
دکتر کردی از حضور دانشجویان خارجی در جشنواره دانشجویی ابن سینا ابراز خرسندی کرد و گفت: در این دوره دانشجویان بین الملل توانستند در حیطه های پژوهشی، آموزشی، ورزشی و جامع بین الملل برگزیده شوند و این باعث افتخار است که دانشجویان بین الملل توانستند در خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی تهران قرار بگیرند و به رشد خودشان و هم به رشد دانشگاه کمک کنند.
در خلال مراسم، حاضران به احترام زحمات کادر درمان و پرستاران دانشگاه علوم پزشکی تهران ایستادند و برای ارواح پاک شهدای سلامت میهن عزیزمان فاتحه ای قرائت کردند.
همچنین در این مراسم، از 8 دانشجوی راه یافته به جشنواره دانشجوی نمونه کشوری در سال گذشته، قدردانی شد.
توضیح اینکه، در پایان سخنرانی های هر بخش، دانشجویان برگزیده لوح تقدیر و جوایز خود را از دست مسئولان حاضر دریافت و در مقابل ساختمان معاونت دانشجویی فرهنگی عکس یادگاری گرفتند.
برای دریافت ویژه نامه ششمین جشنواره دانشجویی ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی تهران، اینجا کلیک کنید.

کامران محمدیان
تهیه کننده:

کامران محمدیان

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *