• تاریخ انتشار : 1396/02/03 - 12:41
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 6727
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برای نخستین بار در ایران

ICU ویژه بیماران پیوند ریه در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) راه اندازی شد

به همت خیرین دانشگاه علوم پزشکی تهران، ICU ویژه بیماران پیوند ریه و جراحی قفسه صدری در مجتمع بیمارستان امام خمینی (ره) به بهره‌برداری رسید.

دریافت فیلم
به گزارش کانون خیرین سلامت دانشگاه، به همت موسسه خیریه دانش بستر رایانه، بخش ICU ریه و قفسه صدری بیمارستان امام خمینی (ره) به بهره‌برداری رسید.
این بخش در مساحتی به متراژ 415 مترمربع توسط خیرین این موسسه بنا و با همکاری دانشگاه تجهیز شد.
ICU توراکس دارای 10 تخت مراقبت ویژه می‌باشد. یک‌تخت به بیماران ایزوله عفونی و یک‌تخت نیز مختص بیماران ایزوله پیوند ریه است. ICU پیوند ریه در جوار بخش جراحی توراکس که خود قدمت 40 ساله در بیمارستان امام خمینی دارد، جهت مراقبت‌های ویژه بیماران تنفسی، خدمات خوبی ارائه می‌دهد.
ICU توراکس مجهز به تجهیزات پیشرفته و به‌روز چون ECMO جهت حمایت ویژه تنفسی از بیماران حاد تنفسی و پیوند ریه می‌باشد. تفاوت این آی سی یو با آی سی یو جنرال در این است که این آی سی یو تکیه و تأکیدش بیشتر روی مراقبت‌های تنفسی بیماران است و نظیر چنین بخشی در کشور وجود ندارد و علاوه بر بیماران پیوند ریه، بیماران با نارسایی شدید تنفسی و نیاز به مراقبت ویژه از امکانات این بخش بهره خواهند برد. در ICU توراکس باوجود تجهیزات به‌روز، پست آپ و مراقبت بیماران جراحی‌شده قفسه صدری با سرعت و کیفیت بالاتری طی خواهد شد.
بیمارستان امام خمینی (ره) تنها بیمارستان تابعه دانشگاه علوم پزشکی تهران است که دارای بخش مستقل جراحی توراکس بوده و اعمال پیوند ریه در این بیمارستان با تجهیزات به‌روز و با گروه چهار نفره فوق تخصصی جراحی توراکس، جراحی قلب، فوق تخصص بیماری‌های ریه و بیهوشی انجام می‌شود.
توضیح این که، ساخت این آی سی یو حدود 6 ماه به طول انجامید و اواسط بهمن 95 به پایان رسید.
خبر: باقرزاده

  • گروه خبری : مدیریت امور مالی
  • کد خبر : 67512
تهیه کننده: