آیین اختتامیه جشنواره خاطره نویسی عهد جانانه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد

باحضور دکتر سیماسادات لاری معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دکتر عباسعلی کریمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، آیین اختتامیه جشنواره خاطره نویسی «عهد جانانه» به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت دانشجویی فرهنگی، آیین اختتامیه جشنواره خاطره نویسی «عهد جانانه» ویژه دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، باحضور دکتر سیماسادات لاری معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر عباسعلی کریمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر حسن زائری‌لطف مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت، دکتر سیدعابدین حسینی آهنگری مشاور معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، دکتر محمدحسین پورغریب معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران و مدیران امور هنری و فوق برنامه و فرهنگی دانشگاه روز دوشنبه 26 آبان 99 از ساعت 9 تا 10 به صورت ویدئوکنفرانس در سالن دارالفنون ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد.
در ابتدای این مراسم دکتر فرهاد ابول‌نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز که برگزاری این جشنواره را بر عهده داشت، بیان کرد: جشنواره ملی "خاطره نویسی عهد جانانه" در سه بخش دانشجویان، اعضای هیأت علمی و کارمندان برگزار و ۲۹۹ اثر توسط ۲۱۰ شرکت‌کننده به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد. وی افزود: جشنواره با هدف فرهنگ‌سازی در راستای مقابله با ویروس کرونا در دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار و با توجه به مشغله کادر سلامت کشور همراهی خوبی با این جشنواره صورت گرفت.

در ادامه، علی احسان‌پور معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور نیز در این نشست با اشاره به ایجاد قرارگاه فرهنگی در حوزه سلامت و موضوعات فرهنگی، بیان کرد: جشنواره کشوری "خاطره‌نویسی عهد جانانه" گامی در راستای پیوند سلامت و فرهنگ در سراسر کشور بود که با استقبال خوبی در سطح دانشگاهیان مواجه شد.
احسان پور همچنین افزود: در گروه کارمندی ۱۶۸ اثر و نرخ مشارکت ۱۱۳ نفر، در گروه دانشجویی ۱۱۵ اثر و مشارکت ۸۸ دانشجو و در بخش اعضای هیات علمی نیز تعداد ۱۶ اثر ثبت و دریافت شده است.

سپس دکتر لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در سخنان خود از روسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور به عنوان فرماندهان نظام سلامت، یاد کرد و گفت: از روسای دانشگاه ها تشکر می کنم که با این هجم مشکلات و بحرانی که در آن قرار داریم، به مبارزه ادامه می دهند و همزمان به همه ابعاد از جمله مسائل فرهنگی دانشجویی توجه ویژه دارند و حمایت می کنند.
وی افزود: هر بحرانی باتوجه به مشکلاتی که دارد، فرصت های زیادی را هم ایجاد می کند که باعث خلاقیت و نوآوری می شود و در این همدلی مجموعه، ابعاد فداکاری و انسانیت هم خودش را جلوه گر می کند.
معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت با زنده کردن نام و یاد شهدای دفاع مقدس، عنوان کرد: هرچه داریم، از برکت خون شهدای دفاع مقدس داریم و امروز، ایستادگی مدافعان سلامت به دلیل حرمت و پاسداشت خون شهداست و آبرو و حرمت خانواده های این عزیزان، تاب آوری را بیش از پیش می کند.
دکتر لاری تصریح کرد: پویش دانشجویی «زندگی، دست یاریگر توست» در روزهای ابتدایی شیوع کرونا شکل گرفت و تاکنون درحدود 9 هزار دانشجو عضو آن شده اند که 6 هزار و 500 نفر از دانشجویان علوم پزشکی هستند و ما افتخار می کنیم که دانشجویان ما چه اینترن ها و دستیارها و رزیدنت ها در کنار کادر درمان درخط مقدم مبارزه با بیماری، مردانه ایستاده اند.
سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه گفت: در این مدت با همکاری و حمایت همکاران در وزارتخانه و همچنین معاونان دانشجویی فرهنگی دانشگاه ها، 14 جشنواره شکل گرفته و این مراسم اختتامیه یکی از آن هاست و در آینده نیز مطمئناً جشنواره های دیگری برگزار خواهد شد.
وی افزود: این فرم از مستندسازی به شکل خاطره نویسی، یکی از زیباترین و بهترین فرم های مستندسازی است و این از وظایف ماست تا این دوران را ثبت کنیم، زیرا برای نسل آینده بسیار ارزشمند خواهد بود.
دکتر لاری در پایان گفت: یکی از آرزوهای ما بعنوان معاونان دانشجویی فرهنگی این بوده که بتوانیم همکاری و همدلی دانشجویان و کارکنان و اساتید را در کنار هم داشته باشیم و این در برگزاری چنین جشنواره هایی بخوبی دیده می شود و باید با برگزاری اینگونه جشنواره ها، روحیه امید و همدلی را در رگ خانواده نظام سلامت تزریق کنیم.
جشنواره کشوری "خاطره نویسی عهد جانانه" با حمایت معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و به همت دانشگاه علوم پزشکی اهواز در محورهای پنجگانه "خاطرات کادر درمان در مراکز درمانی و بهداشتی"، "خاطرات دانشجویان از فعالیت‌های فرهنگی و جهادی"، "خاطرات دانشجویان در خط مقدم مقابله با کرونا"، "خاطرات کارکنان و دانشجویان نظام سلامت در دوران بیماری" و "خاطرات خانواده کادر درمان در دوران شیوع بیماری" برگزار شد.
در پایان این مراسم، از برگزیدگان دانشگاه ها در بخش های دانشجویی، کارکنان و اساتید با اهدای لوح، تندیس جشنواره و جایزه نقدی، تقدیر بعمل آمد.
همچنین از آثار برگزیده، کتابی نفیس برگرفته از خاطرات ارزشمند متخصصان و دانشجویان و کادر سلامت تدوین و چاپ خواهد شد.
اسامی برگزیدگان دانشگاه علوم پزشکی تهران در جشنواره خاطره نویسی «عهد جانانه» به شرح زیر است:
الهام دانش پرور، دانشجوی مقطع دکترای حرفه ای پزشکی
کیومرث اله بخشی، عضو هیئت علمی دانشکده بهداشت

کامران محمدیان
تهیه کننده:

کامران محمدیان

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *