معاون بهداشت دانشگاه: خانه‌های مشارکت سمبل و نماد اقدام موفق و مؤثر در سطح شهر است

افتتاح خانه «مشارکت مردم در سلامت» با حضور معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران در منطقه 16

خانه «مشارکت مردم در سلامت» در کلان‌شهر تهران با حضور معاون بهداشت و رئیس دبیرخانه سلامت امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی تهران و رئیس مرکز بهداشت جنوب تهران در منطقه 16 افتتاح شد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران، خانه مشارکت مردم در سلامت در کلان‌شهر تهران روز چهارشنبه 13 آبان 1402 با حضور دکتر علیرضا اولیایی منش، معاون بهداشت، دکتر عباس وثوق، رئیس دبیرخانه سلامت امنیت غذایی دانشگاه، دکتر محمدرضا سلمانی، رئیس مرکز بهداشت جنوب تهران و سید محمدرضا خرم دره، رئیس خانه مشارکت مردم در سلامت منطقه 16 در مرکز خدمات جامع سلامت دارالشفاء امام رضا (ع)افتتاح شد.
در این جلسه دکتر اولیایی منش میلاد باسعادت حضرت زهرا (س) و همچنین میلاد امام خمینی(ره) را تبریک و شهادت سردار سلیمانی را تسلیت گفت و افزود: امروز را برای افتتاح خانه مشارکت در منطقه 16 که مصادف با این روز بزرگ شده است را به خوش‌اقبالی می‌گیریم.
وی افزود: بدون مشارکت مردم هیچ مشکلی در کشور حل نخواهد شد  و حوزه سلامت هم از این قاعده مستثنا نیست.
دکتراولیائی منش در ادامه به حضور مردم اشاره کرد و افزود: دست نیاز به‌سوی مردم از نخستین قدم که پیدا کردن مشکلات مردم در ارتباط با سلامت تا مراحل بعدی که برنامه‌ریزی برای حل آن‌ها هست، دراز می‌کنیم. لحظه‌به‌لحظه به حضور مردم احتیاج داریم و چه چیزی بهتر و مؤثر از اینکه نمایندگان مردم را همراه خود در مراکز سلامت داشته باشیم. خانه‌های مشارکت سمبل و نمادی موفق و مؤثر در سطح شهر است.
معاون بهداشت دانشگاه گفت: این سومین خانه مشارکت در سال جاری است که افتتاح کردیم و این تجربه در زمان کرونا و بعد از آن موفق بوده است  که همه عزیزان به اتفاق هم تصمیم به گسترش این کار گرفتیم و این دست نیاز را به سمت مردم منطقه دراز کردیم تا در برنامه‌ریزی‌ها و انجام کارها لحظه‌به‌لحظه مشارکت داشته باشند و این ساختار و کار به این دلیل ایجاد می‌شود که نظام سلامت خود را در حل مشکلات سلامت مردم ناتوان می‌بیند و در همه دنیا هم این‌گونه است. نظام سلامت به‌تنهایی نمی‌تواند مشکلات مردم را حل کند، برخی از این مشکلات در سطوح پایین‌تر و برخی دیگر در سطوح بالاتر قابل‌حل است.

وی در ادامه افزود: مشکلات هم می‌بایست از سمت مردم شناسایی و اعلام شود. برای اینکه این تعاملات شکل بگیرد می‌بایست همکاری، ارتباط و تعاملات با بخش‌های دیگر مانند شهرداری‌ها، هلال‌احمر، استانداری و  فرمانداری انجام شود تا دست‌به‌دست هم بدهیم تا بتوانیم مشکلات مردم را حل کنیم.

دکتر اولیایی منش در پایان از تمام کسانی که برای شکل‌گیری خانه مشارکت و نمایندگان مردم در سایر خانه‌های مشارکت انجام شده قدردانی کرد و گفت: دست عزیزان را به گرمی می‌فشاریم و مطمئن هستیم که این اتفاق میمون و مبارک پر از نتیجه ثمربخش و خوبی خواهد بود و به نتیجه کار امیدوار هستیم. جایی که مردم در انجام کار حضور دارند توان و محدودیت‌های بخش دولتی را کنار می‌گذاریم و نگرانی‌ها خیلی کمتر می‌شود.

آرزو می‌کنم که این خانه مشارکت از همه خانه مشارکت‌های دیگرمان بهتر و موفق‌تر باشد.

توضیح اینکه در این جلسه و دکتر عباس مزینانی، مدیر گروه سلامت روانی، اجتماعی معاونت بهداشت و روسای خانه مشارکت پنج منطقه و بخش آفتاب تحت پوشش این مرکز و زهرا مرتضوی، نماینده راه اندازه خانه مشارکت مردم در سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران و فرشته حق‌شناس، هماهنگ‌کننده نظام خدمات جامع سلامت منطقه 16 مهندس طاهره آزمون، هماهنگ‌کننده نظام خدمات جامعه سلامت، مهندس حمید گودرزی، شهردار ناحیه 5 منطقه  16، دکتر بهروز جعفری، رئیس خانه مشارکت مردم در سلامت اسلام شهر منطقه حضور داشتند.

 

 

نگار  دیوبندی
تهیه کننده:

نگار دیوبندی

تصاویر