افتتاحیه برنامه سفیران سلامت دانش‌آموزی آموزش‌وپرورش چهاردانگه

افتتاحیه برنامه سفیران سلامت دانش‌آموزی آموزش‌وپرورش چهاردانگه در مدرسه شهدای گمنام منطقه چهاردانگه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، برنامه سفیران سلامت دانش‌آموزی به‌صورت یک برنامه اختصاصی در راستای اجرای برنامه ملی خود مراقبتی در تمامی مقاطع تحصیلی به‌صورت مجزا با آموزش راهنمای ملی برای سفیران سلامت دانش‌آموز و راهنمای جامع آموزش سلامت در مدارس ویژه معلمان در حال اجراست.
به ازای 10 دانش‌آموز، یک دانش‌آموز با شرکت در دوره‌های آموزشی به‌عنوان سفیر سلامت معرفی می‌شود و پیام‌های سلامت را به سایر دانش آموزان (همسالان) و درنهایت به خانواده‌ها منتقل می‌کنند که به‌سلامت کل جامعه کمک خواهد کرد. ازجمله برنامه‌هایی که آموزش‌وپرورش چهاردانگه با همکاری شبکه بهداشت برای سلامت دانش آموزان اجرا می‌کند و نظارت آن‌ها نیز به نحوی در راستای برنامه سفران سلامت دانش‌آموزی است شامل اجرای طرح مکمل یاری و توزیع قرص آهن برای دانش آموزان دختر متوسطه اول و دوم ومگادوز ویتامین برای دانش آموزان دختروپسر متوسطه اول و دوم و نظارت بر بوفه مدارس است.
در همین راستا مدرسه شهدای گمنام منطقه چهاردانگه مراسم افتتاحیه این برنامه را چهارشنبه یکم آذر 96 با حضور مسئولین آموزش‌وپرورش چهاردانگه، رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران و کارشناس مسئول سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس شبکه بهداشت برگزار کرد.
در این مراسم ابتدا برنامه سفیران سلامت معرفی شد و دانش آموزان سرود سفیران سلامت را اجرا کردند و یکی از دانش آموزان سوگندنامه سفیر سلامت را قرائت کرد و به سفیران سلامت ابلاغ سفیر، کارت شناسایی و لباس فرم سفیران سلامت را تحویل داده شد.
در پایان نیز به سفیران سلامت فعال سال قبل هدایایی داده شد.
خبر: خورسندفرد
عکس: بیاتی نیاز

 

 

کلمات کلیدی
زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی