اولین جشنواره دستپخت دانشگاه های علوم پزشکی مناطق ده گانه کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد

اولین جشنواره دستپخت سرآشپزان دانشگاه های علوم پزشکی مناطق ده گانه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران و با حضور مدیران، روسای اداره تغذیه، کارشناسان و سرآشپزان 11 دانشگاه برگزار شد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت فرهنگی و دانشجویی، این جشنواره به همت اداره کل دانشجویی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مدت 3 روز از 8 تا 10 خردادماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

برخی از اقشار در برنامه ای فرهنگی کمتر دیده و حضور دارند

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد هاشمی مشاور معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت درباره جشنواره گفت: مرحله دوم جشنواره دستپخت برای اولین بار در بین دانشگاه های کشور در حال برگزاری است. سرآشپزان 11 دانشگاه در دومین مرحله با شور، اشتیاق و ذوق آمده اند هنر خود را در آشپزی به نمایش بگذارند، لذت ببرند و تجربیات خوبی را پیدا کرده و به عنوان سوغات معنوی به دانشگاه ها ببرند.
وی ادامه داد، برنامه های فرهنگی برای دانشجویان، کارکنان و استادان برگزار می شود اما برخی از اقشار در برنامه ای فرهنگی کمتر دیده و حضور دارند و یکی از دغدغه های دکتر عباس شیراوژن معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همه گیری فعالیت های فرهنگی در بین همه سطوح است. تکریم و تقدیر از سرآشپزها، آشپزها و کمک های آنها که در گرمای آشپرخانه ها در کل سال سعی می کنند بهترین کیفیت غذا را به دانشجویان ارائه کنند، یکی از برنامه های فرهنگی جدید است.
هاشمی افزود: برنامه در سطح خوبی برگزار می شود و نکته مهم برنده شدن این دانشگاه ها نیست، مهم این است که دانشجو، استاد و کارمند و در مجموع دانشگاهیان را به عنوان کسانی ببینیم که غذا و رزق الهی را به عنوان رزق طیب، طاهر و گوارا به دست شان می رسانیم و اشخاصی این اطعام را درست می کنند که امانت داران خوبی هستند.
مشاور معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: دانشگاه ها و مسئولان باید سعی کنند وسایل، امکانات و تجهیزات لازم را فراهم کنند و از این جشنواره ها در دانشگاه ها به صورت دوره ای برگزار شود تا فضای رقابتی سالم و کسب تجربه برای همه دانشگاه ها اتفاق افتد. در آخر امیدوارم دستپخت سرآشپزها و همکاران آنها گوارای وجود دانشجویان باشد.

تلاش داریم انسان های اثرگذار و موثر در حوزه دانشجویی بیشتر دیده شوند

مهندس  جعفر سلیمانی معاون مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت در ارتباط با برگزاری اولین جشنواره دستپخت گفت: الحمدلله توفیق شد در خدمت همکاران سرآشپز، آشپز و کمک های آنها در اختتامیه اولین جشنواره دستپخت به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران باشیم. این برنامه در 2 مرحله در سطح دانشگاه های مناطق 10 گانه در ابتدا برگزار و برگزیدگان در این مرحله حضور دارند.
هدف از برگزاری این جشنواره، تکریم زحمت سرآشپز، آشپز و کمک های آنهاست که تلاش می کنند غذای با کیفیت، سالم و پرانرژی به دانشجویان دانشگاه های کشور ارائه کنند.
وی افزود: در حوزه دانشجوی پخت غذای سالم یکی از مهم ترین وظایف است و تلاش می کنیم از خادمان طبخ و توزیع غذای دانشجویان متواضعانه قدردانی کنیم و پس از این مسابقات نیز زحمات آنها را به بهترین نحو ارج خواهیم نهاد که مطمئنا باعث می شود کیفیت غذای دانشجو و تولید غذای بهتری را به دانشجویان ارائه کنند.
در دوره جدید مدیریتی تلاش داریم انسان های اثرگذار و موثر در حوزه دانشجویی بیشتر دیده شوند و حواس مسئولان در وزارت بهداشت و دانشگاه ها به آنها باشد و در بعد آموزش و حوزه های فنی نیز دوره هایی برایشان برگزار کرده تا بتوانند با اطلاعات به روز خدمات بهتر و باکیفیت تری به نسل جوان دانشجوی نخبه انقلابی ارائه کنند.  

امیدوارم میزبان شایسته ای برای دانشگاه های مناطق 10 گانه باشیم

مهندس فرشاد میرزایی مدیر امور دانشجویی دانشگاه گفت: جشنواره دستپخت برای اولین بار در مناطق 10 گانه برگزار و منتخبان این مناطق به مرحله آخر کشوری اعزام شده اند. معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران افتخار دارد میزبان 10 دانشگاه به عنوان برگزیدگان مناطق ده گانه باشد.
وی افزود: دانشگاه های سمنان، خلخال، ارومیه، همدان، شیراز، یزد، البرز، آبادان، کرمان، مشهد و ایران به عنوان منتخبان مناطق 1 تا 10 به تهران با حضور 11 دانشگاه اعزام تا مرحله نهایی جشنواره در میان سرآشپزان این دانشگاه ها برگزار شود. این معاونت تمام تلاش خود را برای بهترین میزبانی از دانشگاه ها انجام داده و امیدوارم میزبان شایسته ای برای دانشگاه های مناطق 10 گانه باشیم.
میرزایی گفت: قبل از آغاز رسمی مسابقه، در مقابل آرامگاه شهدای گمنام حضور یافتیم تا عهد و پیمان مجددی با این عزیزان ببندیم که تا آخرین نفس در پای انقلاب و ایران برای بزرگی و عظمت آن ایستاده ایم و برنامه های تفریحی بازدید از برج میلاد، زیارت حضرت شاه عبدالعظیم حسنی و ... از برنامه های تفریحی دیگری است که برای همکاران دانشگاه های علوم پزشکی شرکت کننده در نظر گرفته ایم.
پس از داوری نهایی به ترتیب دانشگاه های علوم پزشکی یزد، ایران، مشهد، شیراز و البرز مقام های اول تا پنجم را کسب کردند و با حضور در جایگاه جوایز خود را از مسئولان معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان میزبان دریافت کردند.
توضیح اینکه، سید مجید حسینی مجری و کارگردان مسابقه دستپخت سیمای جمهوری اسلامی ایران، به عنوان داور این جشنواره حضور داشت.

علی محمدی فیض آبادی
تهیه کننده:

علی محمدی فیض آبادی

تصاویر