اولین همایش فارماکوگنوزی ایران برگزار شد

در همایش فارماکوگنوزی ایران از اساتید پیشکسوت فارماکولوژی دانشگاه تقدیر به عمل آمد.

گالري عکس 
اولین همایش فارماکوگنوزی ایران به همت انجمن فارماکوگنوزی ایران روز چهارشنبه 8 آذرماه 96 در سالن رازی دانشکده داروسازی آغاز به کارکرد.
دکتر مهدی وزیریان دبیر همایش، در حاشیه این مراسم هدف از برگزاری همایش را گردهمایی متخصصین فارماکوگنوزی سراسر ایران و تجلیل از اساتید پیشکسوت دانست و گفت: در این همایش سخنرانی علمی در خصوص روش استخراج ترکیبات طبیعی، تکنیک‌های شناسایی و اثرات بیولوژیک ترکیبات طبیعی، اقتصاد و تجارت داروهای طبیعی توسط اساتید انجام می‌شود.
دبیر همایش ادامه داد: برگزاری چهار کارگاه آموزشی روش‌های استخراج، نگارش مقالات مروری، روش‌های فرمولاسیون ترکیبات طبیعی از دیگر برنامه‌های این همایش است.
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاهی از پوسترها و خلاصه مقالات ارسالی از سوی دانشجویان گفت: در این بخش 170 نفر از دانشجویان از رشته‌های زیست گیاهی، فیتو شیمی، داروسازی، فیزیولوژی و سایر رشته‌های مرتبط که در خصوص داروهای طبیعی تحقیقاتی انجام داده بودند ثبت‌نام کردند که 130 مقاله پذیرفته و ارائه شد.
دکتر وزیریان افزود: در این کنگره برای اولین بار از شرکت‌های داروسازی معتبر در حوزه داروهای گیاهی باهدف ارتباط بیشتر دانشگاه با صنعت و آشنایی دانشجویان داروسازی با محصولات شرکت‌های گیاهی دعوت شد تا دانشجویان با آینده حوزه تجارت دارو نیز آشنا شوند.
این همایش 8 و 9 آذرماه 96 از ساعت 8 تا 17 برگزار می‌شود و دارای امتیاز بازآموزی برای باز آموزان است.

خبر: نسیم اخگر
عکس: جمشید ربیعی

 

 

نسیم اخگر
تهیه کننده:

نسیم اخگر