اولین کنگره بین المللی علوم و فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی و بازساختی برگزار می شود

اولین جشنواره ملی و کنگره بین المللی علوم و فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی از 30 اردیبهشت تا اول خرداد ماه 95 در مرکز همایش بین المللی رایزن برگزار می شود.

به همت ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول بنیادی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با مشارکت و همکاری مرکز تحقیقات بیماری های مزمن و صعب العلاج دانشگاه علوم پزشکی تهران اولین جشنواره ملی و کنگره بین المللی علوم و فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی و بازساختی برگزار خواهد شد.
جشنواره در بخش علمی خود در چهار محور اصلی برگزار می شود و تازه ترین یافته های علمی را در اختیار محققان و پزشکان قرار خواهد داد.
در بخش بالینی، تمرکز جشنواره روی دسته ای از بیماری ها است که بیشترین تعداد مطالعات بالینی و خدماتی در آن بخش صورت گرفته است.
محورهای این کنگره عبارت از؛ بیماری های نورولوژیک شامل بیماری های نوروماسکولار، نورودژنراتیو و بیماری های اعصاب محیطی مانند نوروپاتی های دیابتی، بیماری قلب و ریه با تمرکز بر بیماری های نارسایی مزمن قلبی و بیماری های عروق محیطی، بیماری های مزمن ریوی و همچنین بیماری های ناشی از آسیب های سلاح های شیمیایی، بیماری های ارتوپدی شامل بیماری غضروف و استخوان همانند استئوآرتریت و یا شکستگی های جوش نخورده، بیماری های دندانپزشکی به خصوص ترمیم دندانی و بیماری های پوست و مو که عنوان دیگری در بخش بالینی جشنواره هستند که تمرکز آن روی بیماری های ناشی از عدم ترمیم، گذشت سن و سوختگی ها است.
همچنین محور دوم در مباحث علمی جشنواره به بحث های علوم پایه شامل مطالعات صورت گرفته در خصوص سلول های پرتوان القایی و پرتوان جنینی، بررسی ماهیت سلول های خونی و سلول های بنیادی سرطانی و نحوه شناسایی و تولید این سلول ها اختصاص دارد و همچنین در همین بخش نتایج مطالعات ترجمانی صورت گرفته در زمینه بیماری های چشم، گوش و حلق و بینی، گوارش و کبد، ارولوژی و ناباروری نیز به شرکت کنندگان ارائه خواهد شد.
بخش سوم مباحث علمی جشنواره به مباحث اخلاقی و همچنین قوانین و مقررات در تولید و مطالعات بالینی معطوف خواهد شد.
محور چهارم جشنواره به مطالعات صورت گرفته در بخش تولید اختصاص دارد و تولید صنعتی برای تولید سلول های ایمنی، ژن درمانی، سلول درمانی و همچنین نحوه ذخیره سازی بانک سلول ها مورد بحث قرارخواهد گرفت.
علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با دبیرخانه جشنواره با شماره های 83532936 و 88354206 تماس حاصل کرده و یا به سایت جشنواره؛ www.icsc2016.com مراجعه کنند.

الهام علی
تهیه کننده:

الهام علی