• تاریخ انتشار : 1399/06/30 - 12:40
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 278
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

با حضور قائم مقام وزیر علوم و مسئولان معاونت بین الملل دانشگاه، جلسه تشکیل کنسرسیوم مشترک شعبه جزیره کیش پردیس بین الملل دانشگاه با دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد

در جلسه ای با حضور دکتر سالارآملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل و مسئولین پردیس کیش دانشگاههای علوم پزشکی تهران و صنعتی شریف، تشکیل کنسرسیوم دانشگاهی این پردیس ها درجزیره کیش بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران پردیس بین الملل کیش، در این جلسه که به صورت مجازی برگزار شد، دکتر نکوفر مدیر روابط بین الملل معاونت بین الملل دانشگاه ضمن اشاره به تاسیس کنسرسیوم مشابه میان پنج دانشگاه برتر تهران در سال 98 به ارائه گزارشی از اهم فعالیتهای مشترک دانشگاه علوم پزشکی تهران با دانشگاههای خارجی که تا کنون صورت گرفته پرداخت.

وی رویکرد معاونت بین الملل را در حوزه گسترش فعالیتهای بین المللی دانشگاهی بسیار روبه جلو ارزیابی کرد و ضمن اشاره به مذاکرات صورت گرفته با برخی دانشگاههای اسپانیایی، فرانسوی و سوئیسی افزود: همکاری های ما با برخی از این دانشگاهها به مراحل خوبی رسیده که قصد داریم به زودی در پایگاه جزیره کیش دانشگاه به عنوان یک پتانسیل دارای ظرفیت بالا آنها را اجرایی کنیم.

وی همچنین از تصمیم معاونت بین الملل در خصوص تاسیس رشته طب سوزنی مشترک میان دانشگاه پکن و علوم پزشکی تهران در آینده ای نزدیک خبر داد.

دکتر فرساد نوری زاده سرپرست شعبه جزیره کیش پردیس بین الملل نیز با بیان مراحل اجرایی تفاهم نامه میان دو دانشگاه در راستای تشکیل کنسرسیوم دانشگاهی علوم پزشکی تهران و صنعتی شریف در جزیره کیش گفت: عملیاتی شدن مفاد این تفاهم نامه ها جز با حمایت دانشگاههای مادر، وزارتخانه های متبوع و مسئولین سازمان منطقه آزاد کیش میسر نخواهد بود که خوشبختانه همه مسئولان امر تا کنون حمایت های خود را از این طرح اعلام داشته اند.

دکتر سلیمی دستیارویژه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز با بیان اینکه این سازمان تمام قد در کنار دانشگاهها برای گسترش فعالیت های بین المللی خود ایستاده است از تشکیل شورای راهبری بین المللی سازی متشکل از مسئولین بلندپایه سازمان منطقه آزاد کیش خبر داد که روسای پردیس کیش دانشگاههای علوم پزشکی تهران و صنعتی شریف نیز به عنوان پیشتازان دانشگاهی در امور بین الملل از اعضای اصلی آن هستند.

 دکتر سالارآملی ضمن ابراز خرسندی فراوان از فعالیت های بین المللی دانشگاهها در این جزیره و اعلام حمایت کامل از هرگونه همکاری بین دانشگاهی چه در ایران و چه در خارج از کشور افزود: کیش منطقه بسیار مهم و استراتژیکی است که با توجه به ظرفیت مناطق آزاد می تواند بستر مناسبی برای همکاری های بین المللی در حوزه دانشگاهها باشد. ایشان هم چنین از تشکیل یک کارگروه ویژه در وزارت علوم جهت تسهیل امور بین امللی دانشگاهها و رفع موانع قانونی این مسیر خبر داد که از جمله خروجی های مهم این کارگروه می توان به انعقاد تفاهم نامه ای بین وزارت علوم و تعاون،کار و امور اجتماعی نام برد که برای اولین بار در کشور منجر به صدور پروانه موقت کار برای  پژوهشگران طراز اول خارجی در ایران جهت تسهیل روند پرداخت حق الزحمه آنان خواهد شد.

 قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین الملل، دانشگاهها را علاوه بر تعیین رشته ها و کشورهای هدف خود برای آغاز به کار کنسرسیوم، به در نظر گرفتن سرفصل هایی به منظور جذب همکاری های دانشگاهی با کشورهای منطقه که شاید از نظر رنکینگ دانشگاه هم طراز با این دو دانشگاه نباشند نیز تشویق کرد و مساله جذب دانشجو از کشورهای علاقه مند منطقه ای را از نکات حائز اهمیت در راستای فعالیت های بین المللی خواند.

در پایان مقرر شد کارگروهی متشکل از مسئولین دو دانشگاه برای تعیین رشته ها و دوره های آموزشی به همراه تعیین دانشگاههای همکار خارجی تشکیل و نتایج حاصل از مصوبات این کارگروه جهت تایید و اخذ مجوزهای لازم به مسئولین ذی ربط در وزارتین بهداشت و علوم ارسال و پس از آن اجرایی شود.

توضیح اینکه دکتر غفاری رییس پردیس کیش  و  دکتر سیم چی مدیر امور بین الملل دانشگاه صنعتی شریف نیز به نمایندگی از این دانشگاه در جلسه حضور داشتند.

  • گروه خبری : گروه خبری RSS,پردیس بین الملل کیش
  • کد خبر : 161679
زهرا حسین زاده
تهیه کننده:

زهرا حسین زاده

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *