با حضور معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، شورای اندیشه فن و عمل در منطقه 17 مرکز بهداشت جنوب تهران افتتاح شد

دکتر علیرضا اولیائی منش، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران در مراسم افتتاح شورای اندیشه فن و عمل (شافع)در منطقه 17 گفت: با تشکیل اتاق فکر در این منطقه تجارب علمی مرکز مهرگان به سایر مراکز انتقال خواهد یافت.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران، مراسم افتتاحیه شورای اندیشه فن و عمل (شافع) روز یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ با حضور دکتر علیرضا اولیایی منش معاون بهداشت، دکتر محمدرضا سلمانی، رئیس مرکز بهداشت جنوب تهران، دکتر عباس وثوق، رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه، دکتر احمدرضا خاتون‌ آبادی،   رئیس  دانشکده توان‌ بخشی  علوم پزشکی تهران، دکتر حمیده عادلیان، مدیر گروه مددکاری دانشگاه علامه طباطبایی، دکتر الهام قاسمی، پژوهشگر مرکز پژوهش‌ های سلامت مبتنی بر مشارکت جامعه زهرا مرتضوی، مسئول راه‌ اندازی خانه‌ های مشارکت دانشگاه علوم پزشکی تهران و کارشناس مسئول واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد مرکز بهداشت جنوب تهران برگزار شد.
در این مراسم دکتر اولیایی منش گفت: امروز با همراهی همکاران مرکز بهداشت جنوب تهران و رئیس دانشکده توان‌ بخشی دانشگاه، اتاق فکر منطقه ۱۷ را در مرکز مهرگان افتتاح کردیم و اینجا یکی از خانه‌ های مشارکت فعال و نخستین خانه مشارکت در دانشگاه علوم پزشکی تهران است که تجارب خیلی موفقی را در جلب مشارکت‌ های اجتماعی و همکاری مردم در رفع آسیب‌ های اجتماعی و رفع مشکلات منطقه و محله را دارد.
وی در ادامه افزود: این مرکزبه‌ عنوان نخستین مرکز تجارب بسیار خیلی خوب و گسترده‌ ای را قبل و بعد از دوران کرونا داشته است و مسئولان کشوری، محلی و منطقه‌ ای بازدیدهای متعددی را از مرکز مهرگان انجام داده‌ اند.  
معاون بهداشت دانشگاه گفت: نیاز بود تا تجارب این مرکز مستند و با پژوهش‌ ها تلفیق شود تا بتواند برای آینده قابل‌ انتقال باشد به همین منظور در اینجا حضور داریم تا این اتاق فکر گسترده شود و راهکارهای علمی برای مشکلاتی که در منطقه ایجادشده است پیدا کند و این اتاق فکر برای انتقال تجارب به سایر مناطق کلید خواهد خورد تا  بتواند برای افتتاح سایر اتاق فکر و خانه‌ های مشارکت در دیگر مناطق  کمک‌ کننده باشد.
دکتر سلمانی هم پیشاپیش ایام عید غدیر را تبریک گفت و افزود: موضوع سلامتی بسیار گسترده و وسیعی شده است و در اینجا نقش ما به‌ عنوان سیستم بهداشت و درمان در تأمین سلامتی بسیار کم شده و عملا عوامل تأثیر گذار بر سلامت حدود ۲۵ درصد در دستان ما است و عمده مسائل بر عهده دیگرانی است که سلامتی مردم را تهدید می‌ کنند و یا شاخص‌ های سلامتی را تحت تأثیر قرار می‌ دهند.
وی در ادامه افزود: ما برای اینکه در بحث سلامت موفق باشیم باید بتوانیم سایر افراد را هم در این موضوع مشارکت دهیم تا سلامتی همه‌ جانبه را تأمین کنیم.
رئیس مرکز بهداشت جنوب تهران به تغییر شیوه زندگی و  نیازهای سلامت اشاره کرد و گفت: نیاز است رویکردمان را به بحث سلامتی تغییر دهیم، در یک‌ زمانی بیماری‌ های عفونی شایع‌ ترین مسائل بود ولی اکنون مسائل اجتماعی، سلامت روانی و مشکلات تغذیه‌ ای در بحث سلامتی تأثیر گزار است و باید در این مسائل بیشتر کارکنیم و این افتتاحیه نگاهی نو در بحث سلامت باشد و امیدواریم دولت آینده‌ ای که تشکیل می‌ شود با همین رویکرد پیش رود.
توضیح اینکه در این مراسم دکتر احد گوارا، معاون فنی و اعضای کمیته نجات مرکز بهداشت جنوب تهران، دکتر مهرزاد ناصری، معاون فنی، دکتر نجمه الملوک امینی، رئیس گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشت دانشگاه، محسن آقاجانی، رئیس خانه مشارکت مردم در سلامت منطقه ۱۷ حضور داشتند.



نگار  دیوبندی
تهیه کننده:

نگار دیوبندی

تصاویر