بررسی ابعاد نیروهای خدمات داوطلب و جهادی در کمک رسانی ایام کرونا

جشنواره فرهنگی دانشگاه با تاکید بر به تصویر کشیدن تجربیات و فعالیت های خانواده بزرگ دانشگاه در محورهای مختلف هنری در عرصه مبارزه با کرونا برگزار خواهد شد.

این نشست که شنبه 13 اردیبهشت 99 در سالن شورای ساختمان شفا برگزار شد، در ابتدا حجت الاسلامو المسلمین غفاری، ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به تبیین توضیحاتی درباره جلساتی به منظور تامین نیروهای جهادی با همکاری 6 دانشگاه بزرگ تهران خبرداد. 
معاون دفتر نهاد رهبری در دانشگاه در ادامه درباره نحوه برگزاری جشنواره فرهنگی دانشگاه پیشنهاداتی داد و هدف از برگزاری این جشنواره را ثبت آثار و فعالیتهای اعضای هیئت علمی، کارکنان، دانشجویان در دوران همه گیری کرونا در قالب عکس، فیلم، خاطره، دلنوشته، نقاشی، کلیپ و غیره عنوان کرد.
در ادامه دکتر رستمیان ضمن تقدیر از فداکاری و مجاهدت مدافعان سلامت در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا، برگزاری جشنواره فرهنگی واحدهای تابعه دانشگاه را ثبت و تشکر از توانمندی های همکاران دانشگاه و خانواده های آنان و بخش های غیر دولتی و دولتی حامی دانشگاه در جهت  مبارزه با کرونا دانست.
سپس دکتر وسکویی با تقدیر از اقدامات ارزشمند و تلاش های داوطلبین جهادی در دوران همه گیری کرونا و ارایه گزارشی جامع از عملکرد آن ها در بیمارستان های امام خمینی(ره) و بهارلو، از برگزاری آموزش هایی برای داوطلبین با عنوان " آموزش همیار سلامت" در دانشکده پرستاری مامایی در روزهای آتی خبر داد.
پس از آن دکتر درگاهی با اشاره به این که در دوران همه گیری کرونا اولویت دانشگاه علوم پزشکی تهران سلامت و جان افراد بود، از فراهم آمدن بستری مناسب برای انجام امور فرهنگی در زمان حال خبر داد.
وی در ادامه از ایجاد نقاهتگاهی با همکاری بسیج جامعه پزشکی به منظور استراحت بیماران بعد از ترخیص در بیمارستان امام خمینی(ره) و همچنین همکاری در پیشگیری و غربالگری افراد در جنوب شهر تهران اشاره کرد. 
در ادامه دکتر مقیمی نیز هم با قدردانی از داوطلبان گروه های پزشکی در عرصه همه گیری کرونا برلزوم نامگذاری محورهای جشنواره در جلسات آتی تاکید کرد.
دکتر خوش نوا، با اعلام آمادگی معاونت دانشجویی در جشنواره فرهنگی دانشگاه، از تجربه معاونت دانشجویی در برگزاری جشنواره ابن سینا و آمادگی زیرساخت های آن معاونت در این امر اشاره کرد.
دکتر صادقیان با اشاره به ارایه خدمات گروه های داوطلب و جهادی در کمک رسانی در ایام همه گیری کرونا، از گروه های جهادی نرجس خاتون و ستاد مردمی شکرانه سلامت در این عرصه نام برد و توزیع تبرک توسط آستان قدس رضوی در بیمارستان های تابعه دانشگاه را موجب تقویت و بالا رفتن روحیه بیماران و کادردرمانی یاد کرد.
در پایان مقرر شد تا هر یک اعضای این نشست درباره تعیین محورهای جشنواره و دیگر ابعاد آن بیندیشند و در جلسات آتی به آن بپردازند. 
توضیح این که در این نشست دکتر رستمیان معاون فرهنگی دانشگاه، حجت الاسلام والمسلمین غفاری معاون نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه، دکتر مقیمی مدیر امور ایثارگران، دکتر وسکویی مشاور رییس دانشگاه در امور زنان، دکتر درگاهی جانشین مسئول مرکز بسیج جامعه پزشکی، دکتر خوش نوا مدیر فوق برنامه معاونت دانشجویی، دکتر صادقیان مدیر فرهنگی دانشگاه حضور داشتند.
 
محبوبه بهلولی
تهیه کننده:

محبوبه بهلولی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *