برپایی ایستگاه سلامت با همکاری بهزیستی به مناسبت هفته سالمند در شهرستان اسلامشهر

واحد سلامت خانواده شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر با مشارکت اداره بهزیستی شهرستان به مناسبت هفته سالمند، ایستگاه سلامت برپا کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، فاطمه قلی نژاد، کارشناس برنامه سالمندان شبکه در خصوص اجرای این برنامه که دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ برگزار شد گفت:
جعفریان، رئیس بهزیستی شهرستان به مناسبت هفته سالمند (۱۰ مهر: آموزش و توانمند سازی سالمندان) و متناسب با روزشمار این هفته،  نکاتی را بیان و در ادامه مونا چهارپاشلو، کارشناس سلامت روان مرکز خدمات جامع سلامت باغ فیض در خصوص افسردگی در سالمندان، عوامل مؤثر در شناسایی افسردگی، راه‌های پیشگیری و فعالیت‌های ایجادکننده انرژی مثبت و موثر در درمان و پیشگیری از افسردگی صحبت کرد.
قلی نژاد در ادامه ضمن توزیع مکمل کلسیم د به مددجویان حاضر، در خصوص اهمیت مصرف کلسیم در سالمندی و زمان مناسب مصرف آن مطالبی عنوان کرد و سپس تست قند خون از ۵۰ مددجوی بهزیستی با همکاری افسانه رحمانی، کارشناس و مراقب سلامت این مرکز انجام شد که در این غربالگری 3 مورد پره دیابت و 4 مورد دیابت کنترل‌شده با مصرف دارو شناسایی شدند.
کارشناس برنامه سالمندان در خصوص موارد غربالگری شده افزود: با افراد شناسایی‌شده توصیه شد که در اولین فرصت به‌منظور بررسی بیشتر به مرکز خدمات جامع سلامت نزدیک محل سکونت خود مراجعه کنند.
 
زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *