برگزاری جلسه آموزشی با موضوع اختلال افسردگی اساسی در اداره برق شهرستان اسلامشهر

واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد با هماهنگی واحد آموزش بهداشت جلسه آموزشی با موضوع اختلال افسردگی اساسی را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، این جلسه با حضور کارمندان اداره برق شهرستان سه‌شنبه سوم آذر 94 برگزار شد.
 سمیرا سلیمانیان، کارشناس سلامت روان شبکه خاطرنشان کرد: اگر فردی پنج یا بیشتر از علائم که در ادامه ذکر می‌شود را در یک دوره دوهفته‌ای هم‌زمان داشته باشد و نشان‌دهنده‌ی به هم خوردن کارکرد قبلی فرد نیز باشند دچار افسردگی شده است که این علائم ازنظر بالینی سبب ناراحتی چشمگیر یا افت کارکرد اجتماعی، شغلی یا سایر جنبه‌های مهم کاری فرد می‌شود.
 ازجمله این علائم داشتن خلق افسرده در اکثر ساعات روز و تقریباً تمام‌روزها یا خود فرد به آن اذعان دارد (مثلاً احساس اندوه، ناامیدی یا پوچی) یا قابل‌رؤیت توسط دیگران است (مثلاً ظاهری گریان دارد). در کودکان و نوجوانان می‌تواند به شکل خلق تحریک‌پذیر دیده شود، کاهش مشخص علایق یا لذات در تمام یا تقریباً تمام فعالیت‌های شبانه‌روزی و تقریباً تمام‌روزها، کاهش وزن چشمگیر بدون گرفتن رژیم غذایی یا افزایش وزن، بی‌خوابی یا پرخوابی در تقریباً همه روزها، خستگی و فقدان انرژی در تمام‌روزها، احساس بی‌ارزشی یا احساس گناه مفرط یا نامتناسب (که می‌تواند هذیانی باشد) در تقریباً تمام‌روزها، سر آسیمگی یا کندی روانی-حرکتی در تقریباً تمام‌روزها، کاهش توانایی تفکر و تمرکز در تقریباً تمام‌روزها و افکار مکرر مربوط به مرگ اشاره کرد./ق
خبر: خورسندفرد
عکس: بیاتی نیاز


کلمات کلیدی
زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی