• تاریخ انتشار : 1403/07/29 - 11:56
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 12
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری جلسه آموزشی با موضوع مراقبت از کودکان (تاک) به مناسبت هفته ملی سلامت کودکان در شهرستان اسلامشهر

با همکاری پایگاه سلامت ضمیمه مرکز خدمات جامع سلامت باغ فیض و موسسه آموزشی زبان سام و ثمر، جلسه آموزشی با موضوع مراقبت از کودکان (تاک) به مناسبت هفته ملی سلامت کودکان در شهرستان اسلامشهر برگزار شد.

برگزاری جلسه آموزشی با موضوع مراقبت از کودکان (تاک) به مناسبت هفته ملی سلامت کودکان در شهرستان اسلامشهر

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، با عنایت به فرا رسیدن هفته ملی سلامت کودکان (20 لغایت 14 مهر ماه)، جلسه آموزشی با همکاری پایگاه سلامت ضمیمه مرکز خدمات جامع سلامت باغ فیض و موسسه آموزشی زبان سام و ثمر برای کودکان برگزار شد. در این برنامه ضمن ارائه مطالب آموزشی در خصوص مراقبت از تکامل کودک (تاک) توسط مراقب سلامت و اجرای برنامه های شاد و نشاط آور، کودکان به همراه "عروسک های شادی" در کنار مادران خود از محل موسسه به سمت میدان باغ فیض پیاده روی کردند. در این جلسه آموزشی علاوه بر مراقبت های سال های ابتدایی کودکی که نقش بسیار مهمی در رشد و تکامل کودکان زیر 6 سال ایفا می کند و زمان طلایی این سال ها برای یادگیری، توجه مداوم به کودکان، تامین محیط امن، و ایجاد ارتباط عاطفی عمیق بین کودک و مادر بعنوان اولین مراقب وی، آموزش مادران در خصوص مراقبت صحیح از کودک و مراقبت های عاطفی و احساسی در کنار توجه به رشد و نمو جسمانی کودک به عنوان تامین کننده سلامت روانی کودک در دوران های بعدی زندگی تاکید شد. در پایان مطالبی در خصوص پرسشنامه های ASQ3 و ASQ:SE بعنوان ابزار غربالگری تکاملف به منظور شناسایی زود هنگام اختلالات تکاملی در کودکان  بیان شد.

  • گروه خبری : شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر
  • کد خبر : 281747
محسن عصمتی
تهیه کننده:

محسن عصمتی

تصاویر

برگزاری جلسه آموزشی با موضوع مراقبت از کودکان (تاک) به مناسبت هفته ملی سلامت کودکان در شهرستان اسلامشهر برگزاری جلسه آموزشی با موضوع مراقبت از کودکان (تاک) به مناسبت هفته ملی سلامت کودکان در شهرستان اسلامشهر برگزاری جلسه آموزشی با موضوع مراقبت از کودکان (تاک) به مناسبت هفته ملی سلامت کودکان در شهرستان اسلامشهر