برگزاری جلسه فصلی و کارگاه آموزشی اجرای فاز اول برنامه نیازسنجی سلامت با 12 امتیاز بازآموزی در مرکز بهداشت جنوب تهران

واحد آموزش و ارتقاء سلامت مرکز بهداشت جنوب تهران جلسه فصلی و کارگاه آموزشی اجرای فاز اول برنامه نیازسنجی سلامت را برگزار کرد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران، واحد آموزش و ارتقاء سلامت مرکز بهداشت جنوب تهران پیرو ابلاغ شروع دور جدید برنامه نیازسنجی و مداخلات ارتقاء سلامت روز سه‌شنبه 6 شهریور 1403 نخستین جلسه اجرای برنامه را برای 100 تن از مسئولان آموزش مراکز، پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت برگزار کرد.
دکتر سعیده سادات مصطفوی، کارشناس این واحد گفت: این کارگاه دارای 12 امتیاز بازآموزی از سایت آکادمی بود  و 20تن از همکاران واحدهای فنی ستادی نیز در آن حضور داشتند. 
در ابتدای جلسه دکتر لیلا عبائیان، کارشناس مسئول واحد آموزش و ارتقاء سلامت مرکز بهداشت جنوب تهران در خصوص اهمیت برنامه نیازسنجی، طبقه‌بندی نیازها، اصول و ساختار اجرایی برنامه نیازسنجی مطالبی را بیان و بر اهمیت همکاری تمامی واحدها در اجرای این برنامه تاکید و تاریخ ارسال مستندات فاز اول را با همفکری اعضا تعیین کرد.
در ادامه دکتر سعیده مصطفوی دربارۀ فرآیند تیم سازی، نحوۀ نمونه گیری و پرسشگری از جمعیت تحت پوشش، نحوۀ تکمیل فرم های مربوطه از گروه مسئولان و معتمدان محلی و جمع آوری اولویت های سلامت منطقه از طریق نظرسنجی تیم سلامت و کارکنان بهداشتی مطالبی را ارائه کرد. 
در انتها گفت: تجمیع داده ها تا پایان مهر سال جاری از سطح مراکز و خانه‌های بهداشت جمع آوری خواهد شد و سپس تمرین گروهی، نحوه نمونه گیری نیازسنجی و بررسی چک لیست آموزش انجام شد.
 
نگار  دیوبندی
تهیه کننده:

نگار دیوبندی