• تاریخ انتشار : 1399/08/26 - 08:28
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 518
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری جلسه هیئت رئیسه دانشکده پیراپزشکی با حضور مدیر دفتر بازرسی ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات دانشگاه

جلسه هیئت رئیسه دانشکده پیراپزشکی با بررسی موضوعات صیانت از حقوق شهروندی و برنامه عملیاتی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشکده برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پیراپزشکی، جلسه هیئت رئیسه این دانشکده با حضور دکتر سید محمد هادی موسوی مدیر دفتر بازرسی ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایت دانشگاه، دکتر شعبان علیزاده رئیس دانشکده، دکتر پیمانه گوران معاون دفتر بازرسی ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات دانشگاه، دکتر ناهید عین‌ الهی مشاور اجرایی، دکتر فریبا نباتچیان  معاون آموزشی، مرجان  قاضی سعیدی معاون پژوهشی، دکتر نسرین دشتی معاون بین‌ الملل، دکتر افضل شمسی معاون اداری مالی، گلسا شهام کارشناس امور اداری، دکتر سید هادی موسوی معاون دانشجویی و فرهنگی و الهام حق‌ شناس مسئول دفتر پایش و ارزشیابی دانشکده یک شنبه ۲۵ آبان ۹۹ در سالن اجتماعات برگزار شد.
دکتر علیزاده ضمن خوش آمد گویی به حاضرین گفت: از دکتر موسوی درخواست کردیم در حوزه صیانت از حقوق شهروندی ما را از رهنمودهایی  که لازم است مد نظر داشته باشیم بهره‌ مند کند. انشاالله در این حیطه با دانسته هاو  آموخته‌های بیشتر فعالیت‌های دانشکده را ارتقا دهیم.
دکتر موسوی ضمن قدردانی از دانشکده گفت: دانشکده پیراپزشکی خانه من است، عنوان واحد ما رسیدگی به شکایات و ارزیابی عملکرد است و در این حوزه دانشکده پیراپزشکی وضعیت خوبی دارد. در این زمینه باید عملکرد مسئولان نیز ارزیابی شود و با این اقدام بهبود چشمگیری حاصل خواهد شد.
وی افزود: سازمان موفق، سازمان پاسخگوست. در دانشکده‌ ها و بیمارستانها واحدی به نام رسیدگی به شکایات باید وجود داشته باشد که پاسخگوی شکایات ارباب رجوع باشد و فردی مطمئن برای این سمت منصوب شود. از طریق این واحد می‌توان اطلاعات ارزشمندی را به صورت رایگان دریافت و فرآیندها را اصلاح کرد.
 مدیر دفتر بازرسی ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات دانشگاه اظهار داشت: شفافیت از خواسته‌ های کارکنان است؛ شفاف و در دسترس بودن بخشنامه ها، پرهیز از تبعیض، انتقادپذیری به ویژه برای مسئولان، اعتماد به کارکنان، مهارت‌های ارتباطی موثر، رعایت کرامت انسانی، رفتار محترمانه با مراجعین، ایجاد فضای مناسب با امکانات و تسهیلات، دسترسی آسان مراجعین به خدمات اداری، پرهیز از ایجاد مزاحمت برای همسایگان، نصب تابلوهای راهنما، تمرکز فیزیکی واحدهای مختلف، گسترش میز خدمت، حفظ و رعایت حریم خصوصی افراد آگاهی بخش به موقع از تصمیمات، نصب اتیکت کارکنان، امکان اظهارنظر آزادانه و ارائه پیشنهادات مراجعه کنندگان، امکان برخورداری اشخاص توانخواه، جبران خسارت در صورت قصور و اعمال نظارت از سرفصل‌ های صیانت از حقوق شهروندی است. همه اقدامات صورت گرفته نیاز به مستندسازی قوی و تبلیغات دارد.  
دکتر گوران گفت: در هر سال با توجه به آخرین نسخه چک لیست‌هایی که برای ما ارسال می‌شود، چک لیست‌ها منطبق با شرایط دانشگاه بومی سازی شده و اواخر آذر در دانشگاه به ارزیابی می‌پردازیم. ابتدا با نامه‌ای چک لیست‌ها برای خود اظهاری به دانشکده ارسال می‌ شود و سپس تیم بازرسی برای بازدید و دریافت مستندات مورد نیاز در دانشکده حضور پیدا می‌ کند.
در ادامه حق‌ شناس پیرامون برنامه چهارساله معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشکده توضیح داد و برنامه‌ ها مورد بررسی قرار گرفت ومعاونان نظرات خود را در این خصوص بیان کردند.
 
  • گروه خبری : دانشکده علوم پیراپزشکی,گروه خبری RSS
  • کد خبر : 163739
کلمات کلیدی
الهام  حق شناس
تهیه کننده:

الهام حق شناس

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *