برگزاری جلسه کمیته بروز تالاسمی در معاونت بهداشت

مدیر گروه پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیر معاونت بهداشت، ضمن مرور اهمیت پیشگیری از بروز در برنامه‌های ژنتیک بخصوص تالاسمی ماژور، به نقش کلیدی گروه غربالگری،مشاوره، تشخیص و مراقبت ژنتیک تأکید کرد.

 به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت، روز سه‌شنبه 12 شهریور 1398 کمیته بروز تلاسمی در محل سالن کنفرانس معاونت بهداشت برگزار شد، دکتر علیرضا امینی منش، ضمن مرور اهمیت پیشگیری از بروز در برنامه‌های ژنتیک بخصوص تالاسمی ماژور، به نقش کلیدی گروه غربالگری، مشاوره، تشخیص و مراقبت ژنتیک تأکید کرد.
دکتر آزیتا کریمی کارشناس مسئول غیر واگیر، دکتر نرگس نیکخوی کارشناس برنامه‌های ژنتیک و سایر عوامل مرتبط با اجرای برنامه پیشگیری از بروز تالاسمی ماژور از سطوح ستادی و محیطی به شرح فایل مرتبط با جدول طبقه‌بندی علل بروز نکاتی را بیان کردند.
 دکتر کریمی و پزشکان مشاور ژنتیک از جنوب تهران، دکتر انصاری منش و دکتر صفاری ری، دکتر شاد اسلامشهر، دکتر ناهید زمردین و دکتر زهره نظری، پیرامون هریک از اجزای جدول طبقه‌بندی مثال‌هایی را در این مورد توضیح دادند.
 در ادامه دکتر امینی منش به بیان جمع‌بندی نکات کلیدی و شرح وظائف اعضاء در پیگیری اقدامات آتی پرداخت.
در پایان دلایل رد و اثبات عوامل دخیل در بروز مطابق بافرم مربوط به بروز تالاسمی با همکاری کارشناسان ژنتیک در سطوح ستادی و محیطی و سایر اعضا موردبررسی قرار داده شد.
این جلسه در راستای پیشگیری از بروز موارد تالاسمی ماژور در محدوده تحت پوشش دانشگاه و با توجه به گزارش اخیر در خصوص شناسایی کودک تالاسمی ماژوردر محدوده جنوب تهران، برگزار شد.
خبرنگار: اسماعیل استاجی

کلمات کلیدی
اسماعیل  استاجی
تهیه کننده:

اسماعیل استاجی