برگزاری دوره‌های آموزشی استفاده از نان سبوس‌دار در مرکز بهداشت جنوب تهران

کارشناس واحد بهبود تغذیه مرکز بهداشت جنوب تهران از برگزاری دوره‌های آموزشی استفاده از نان‌های سبوس‌دار، تغذیه کودکان زیر 5 سال و مکمل یاری خبر داد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران، مبینا میرزایی، کارشناس واحد بهبود تغذیه این مرکز گفت: رقیه ثنایی، کارشناس تغذیه مرکز خدمات جامع سلامت حکیم اعتماد کلاس آموزشی با موضوع فواید نان‌های سبوس‌دار را برای مراجعان سرای محله عباسی برگزار کرد.
 وی در این کلاس تفاوت انواع نان کامل، سبوس‌دار و سفید و مزایای مصرف نان کامل را توضیح داد و در ادامه در خصوص معایب مصرف نان‌های سفید، معایب اضافه کردن سبوس به خمیر نان مانند کاهش جذب آهن و روی مطالبی را بیان کرد.
در ادامه شادی دهاقین، کارشناس تغذیه مرکز خدمات جامع سلامت 14 معصوم کلاس آموزشی با موضوع مکمل یاری را برای مراجعان سرای محله سلیمانی برگزار کرد. در این کلاس آموزشی در مورد نقش ویتامین دی در بدن و عوارض کمبود آن، نقش آهن در بدن و منابع غذایی آن، نقش کلسیم در بدن و منابع غذایی دارای کلسیم و عوارض کمبود آن در سالمندی، نحوه مصرف مکمل ویتامین دی و آهن یاری در گروه‌های مختلف سنی، اهمیت مصرف مکمل کلسیم در سالمندان، مکمل‌های توصیه‌شده در دستورالعمل مکمل یاری در دوران بارداری آموزش داده شد.
همچنین فاطمه فرقدان، کارشناس تغذیه مرکز خدمات جامع سلامت فرمانفرمائیان کلاس آموزشی با موضوع تغذیه کودکان زیر 5 سال را برای کودکان مهدکودک مهرک برگزار کرد. در این کلاس آموزشی در خصوص اهمیت مصرف میان وعده‌های سالم مانند انواع میوه و خشکبار، شیر و لبنیات کم‌چرب، لقمه‌های سالم مثل نان، پنیر، خرما، گردو و پرهیز از مصرف شیرکاکائو و شیرهای شیرین شده، عدم مصرف تنقلات شیرین و شور، انجام بازی‌های پرتحرک برای کودکان با رسم نقاشی و عکس توضیح داده شد.
 
نگار  دیوبندی
تهیه کننده:

نگار دیوبندی

تصاویر