برگزاری مجموعه وبینارهای علمی تخصصی آزمایشگاه پیش‌بالینی

آزمایشگاه پیش‌بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران با هدف آشنایی محققان و علاقه مندان به تصویربرداری پیش‌بالینی وعلوم مرتبط با آن در چهارشنبه هر هفته یک سخنرانی‌ علمی در قالب وبینار برگزار می‌کند.

به گزارش روابط عمومی آزمایشگاه پیش‌بالینی، وبینار دیگری از مجموعه وبینارهای علمی تخصصی این مجموعه در دهم اردیبهشت ماه به اصول طراحی و نشاندارسازی پروپ‌ها و کاربرد آن در تصویربرداری پیش‌بالینی با سخنرانی دکتر مهدی شفیعی اردستانی، دانشیار گروه داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران و محقق در زمینه نانو ذرات و تصویربرداری مولکولی، اختصاص یافت و بخش دوم آن نیز در هفدهم اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.
این سخنرانی به موضوعاتی از جمله لیگندهای رایج در طراحی پروب‌ها، نانومواد و مواد کنتراست زا در تصویربرداری های پیش بالینی پرداخته شد که با حضور مجازی 50 نفر از محققان و دانشجویان سرارسر کشور، می‌توان این وبینار را جزو وبینارهای با استقبال بالا در دانشگاه علوم پزشکی تهران دانست.
در هفته‌های آینده اردیبهشت ماه نیز مجموعه وبینارهای آزمایشگاه پیش‌بالینی با ارائه موضوعات مختلفی از جمله رادیو داروهای کاربردی به منظور تصویربرداری¬های SPECT توسط دکتر نسیم وحیدفر، استادیار گروه پزشکی هسته¬ای بیمارستان امام خمینی(ره) و همچنین وبینار اساس تولید رادیوداروها در سیکلوترون توسط دکتر پردیس غفاریان، هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و بیمارستان مسیح دانشوری ادامه می‌یابد.
این سخنرانی‌های علمی می‌تواند به محققان و دانشجویان رشته‌های مختلف از جمله داروسازی، پزشکی، دندان پزشکی، نانوتکنولوژی، رادیوفارماسی، فیزیک پزشکی، علوم پایه کمک کند تا پژوهش خود را در حوزه تحقیقات پیش‌بالینی، با رویکرد تصویربرداری به انجام برسانند و علاقمندان را هر چه بیشتر با این حوزه نوین در علم آشنا کند.

 

محمد رجبی
تهیه کننده:

محمد رجبی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *