برگزاری مراسم بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت ادبیات فارسی

کانون دانشجویی الفبای عشق دانشگاه علوم پزشکی تهران با همکاری مدیریت امور فرهنگی و اجتماعی، مراسم بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و روز پاسداشت ادبیات فارسی را در سالن ابن سینا دانشگاه برگزار کرد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت فرهنگی و دانشجویی، این مراسم 24 اردیبهشت 1403 از ساعت 15 تا 17 در تالار ابن سینا دانشکده پزشکی با حضور اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان برگزار شد.
در این مراسم شاهین آرپناهی استاد ادبیات فارسی به سخنرانی تخصصی در مورد حکیم ابوالقاسم فردوسی پرداخت و پیرامون رنج هایی که در سی سال به او برای خلق شاهنامه، این اثر بی بدیل وارد شده به گفتگو پرداخت.
در ادامه برنامه میثم یوسفی شاعر جوان به بیان نقاط اشتراک شاهنامه و علوم پزشکی گفت و به دانشجویان توصیه کرد شاهنامه را مطالعه کنند.
علاوه بر مسابقاتی که در حاشیه برنامه با ارائه زهرا نصیری دبیر نشست های شاهنامه خوانی دانشگاه برای تماشاچیان برگزار شد، یادی از مرحوم دکتر افشین یدالهی فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی تهران و شاعر برجسته که تداخل این دو حوزه باهم باعث خلق آثاری به یاد ماندنی در ادبیات فارسی شده است.
این مراسم با اجرای موسیقی توسط محمد عرفان نفری دانشجوی رشته پرستاری به پایان رسید.

علی محمدی فیض آبادی
تهیه کننده:

علی محمدی فیض آبادی

تصاویر