برگزاری پنجمین جلسه کمیته پیشگیری از خودکشی در شهرستان اسلامشهر

واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر پنجمین جلسه کمیته پیشگیری از خودکشی شهرستان اسلامشهر را با حضور اعضای کمیته در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، در این جلسه که سه‌شنبه ۷ شهریور ۱۴۰۲ برگزار شد در ابتدا دکتر عباس امیراحمدی، معاون شبکه بهداشت ضمن خیرمقدم به حاضرین در جلسه، خودکشی را یک پدیده پیچیده زیستی، روانی و اجتماعی که عوامل تنش‌آفرین در زندگی مثل مشکلات مالی، مشکلات اجتماعی، نا امیدی اجتماعی، نا پایداری شغلی می‌توانند باعث ایجاد خلق افسرده و افکار خودکشی شوند عنوان کرد. 
دکتر مرجان فتحی، کارشناس مسئول واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد شبکه  در ادامه در رابطه با اهداف اختصاصی و استراتژی‌های برنامه پیشگیری از خودکشی توضیحاتی را ارائه و بر اساس برنامه عملیاتی تدوین‌شده در شبکه بهداشت و تحلیل وضعیت موجود در شهرستان، گزارشی از آمار سه‌ماهه اول سال ۱۴۰۲ ارائه کرد.
در پایان جلسه ضمن اتفاق‌نظر درزمینه نیاز به انجام اقدامات موردنیاز برای پیشگیری از این معضل اجتماعی نمایندگان ادارات با ارائه نقطه نظرات خود به‌منظور بهبودی اجرای برنامه‌ها به جمع‌بندی رسیدند و مقرر شد پیشنهادات خود را در راستای برگزاری روز جهانی پیشگیری از خودکشی به دبیرخانه کمیته ارسال کنند.

 

زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *