برگزاری کارگاه آموزش مجازی با عنوان "سلامت روان در بهبودیافتگان کرونا" در شهرستان اسلامشهر

واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر کارگاه آموزش مجازی تحت عنوان "سلامت روان در بهبودیافتگان کرونا" ویژه دانشجویان مراکز علمی کاربردی سراسر کشور برگزار کرد.

برگزاری کارگاه آموزش مجازی با عنوان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، مرجان فتحی، کارشناس مسئول واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد شبکه در خصوص ضرورت برگزاری این کارگاه آموزش مجازی که در پلتفرم اسکای روم برگزار شد گفت: بر اساس یافته‌های حاصل از تجربیات و پژوهش‌های جهانی در درصدی از مبتلایان به کووید ۱۹، بخصوص آنها که در بیمارستان و به طور خاص در بخش مراقبت‌های ویژه بستری می‌شوند و نیز آنانی که به‌صورت سرپایی و در منزل دوران درمان بیماری و نقاهت را سپری می‌کنند اختلالات روان‌شناختی به دنبال ابتلا به بیماری محتمل دانسته می‌شود. در این راستا کارگاه ارائه خدمات سلامت روان به بهبودیافتگان از بیماری کووید ۱۹ برای گروه دانشجویان دانشگاه‌های علمی کاربردی سراسر کشور پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۰ برگزار شد. 
وی در ادامه خاطرنشان شد که  تاب‌آوری یعنی اینکه فرد بتواند قوام و سلامت روانشناسی خود را در مواجهه با سختی‌ها حفظ کند. این ظرفیت انسان می‌تواند باعث شود تا او پیروزمندانه از رویدادهای ناگوار بگذرد و علی‌رغم قرار گرفتن در معرض تنش‌های شدید، شایستگی اجتماعی، تحصیلی و شغلی او ارتقا یابد. تاب‌آوری در بحران به معنای توانایی مقابله با شرایط دشوار و پاسخ انعطاف‌پذیر به فشارهای زندگی است.، به افراد قدرت می‌دهد تا با مشکلات پیش رو مواجهه سالم داشته باشند، بر سختی‌ها فائق آیند و با جریان زندگی حرکت کنند، با موقعیت‌های غیرمنتظره کنار  بیایند.
در پایان به پرسش‌های دانشجویان پاسخ داده شد.
 
 
زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی

تصاویر

برگزاری کارگاه آموزش مجازی با عنوان برگزاری کارگاه آموزش مجازی با عنوان

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *