برگزاری کارگاه آموزشی برچسب اصالت کالا در اقلام سلامت‌محور در مرکز بهداشت جنوب تهران

کارشناس مسئول واحد آموزش و ارتقای سلامت مرکز بهداشت جنوب تهران از برگزاری کارگاه آموزشی برچسب اصالت کالا در اقلام سلامت‌محور در سالن جلسات ستاد خبر داد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران، دکتر لیلا عبائیان، کارشناس مسئول واحد آموزش و ارتقای سلامت این مرکز گفت: واحد آموزش با همکاری معاونت غذا و دارو، به مناسبت هفته مبارزه با قاچاق کالا و ارز، روز شنبه 16 تیرماه 1403 این کارگاه آموزشی را برای کارکنان برگزار کرد.
در ادامه بیتا نافعی، کارشناس تغذیه اداره مدیریت نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا دارو، با پخش ویدیوهای مربوط به کشف اقلام غیرمجاز و اهمیت استعلام برچسب اصالت، گفت: اقلام سلامت‌محور وارداتی هنگامی اصیل است که از مسیر مجاز تائید سازمان غذا دارو تأمین‌شده و امکان رهگیری و کنترل اصالت آن‌ها وجود داشته باشد.
وی همچنین افزود: وجود برچسب کنترل اصالت و سلامت کالا بر روی محصولات سلامت‌محور، شرط لازم است و تمامی کالاهای سلامت‌محور بر اساس کدهایی که بر روی بسته‌بندی آن‌ها درج و درسایت ttac.ir ثبت‌شده و هم‌وطنان می‌توانند از طریق این سایت اصالت کالا را استعلام کنند.
همچنین نافعی با تأکید بر اینکه اقلام ایرانی نیز باید سیب سلامت و کد داشته باشند گفت: ارسال کد کالا به سامانه پیامکی ۲۰۰۰۸۸۲۲ راه دیگری برای استعلام تقلب یا اصل بودن کالا است.
 
نگار  دیوبندی
تهیه کننده:

نگار دیوبندی

تصاویر