برگزاری کارگاه آموزشی سل در مرکز بهداشت جنوب تهران

واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت جنوب تهران کارگاه آموزشی سل را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت جنوب تهران، این کارگاه روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه 16 و 17 مهر 98 برای مراقبین سلامت مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و پایگاه‌های سلامت در سالن جلسات ستاد برگزار شد.
ابراهیم بلالی، معاون مرکز بهداشت جنوب تهران اهداف جلسه را بیان و به مناسبت‌های مهر اشاره و دکتر احد گوارا، کارشناس مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت جنوب تهران در خصوص وضعیت بیماریابی سل در این مرکز ، عدم نمونه‌گیری در حد شاخص بیماریابی سل و همچنین مراقبت زوجین تالاسمی مطالبی را بیان کرد.
در ادامه دکتر معصومه فرخ آشتیانی، متخصص عفونی و فوکال پوینت برنامه سل مرکز بهداشت جنوب تهران در مورد بیماری سل، علائم و روش تشخیص، انواع بیماری سل و درمان مطالبی را ارائه و محمدرضا یعقوبی، کارشناس بیماری سل این مرکز در مورد اپیدمیولوژی بیماری سل، بیماریابی فعال و غیرفعال بیماری سل، درمان، پایش حین درمان، عوارض دارویی و سایر موضوعات نظام مراقبت بیماری سل مطالبی را بیان کرد.
همچنین معصومه خنجری، کارشناس بیماری‌های قابل‌پیشگیری با واکسن در مورد واکسیناسیون و رعایت نکات زنجیره سرما مطالبی را آموزش داد و محمدرضا حسینی، کارشناس بیماری‌های منتقله از آب و غذا مرکز بهداشت جنوب تهران در خصوص طغیان بیماری‌های منتقله از آب، غذا، التور و آنفلوانزا مطالبی را ارائه کرد.
خبرنگار: نگار دیوبندی

نگار  دیوبندی
تهیه کننده:

نگار دیوبندی