• تاریخ انتشار : 1403/07/30 - 08:28
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 19
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری کارگاه‌های آموزشی سلامت روان در مرکز خدمات جامع سلامت جوادیه

کارشناس مسئول واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد مرکز بهداشت جنوب تهران از برگزاری کارگاه‌های آموزشی سلامت روان در مناطق تحت پوشش این مرکز خبر داد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران، زهرا مرتضوی، کارشناس مسئول واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد این مرکز گفت: نسرین بیگدلو، کارشناس سلامت روان مرکز خدمات جامع سلامت جوادیه، کارگاه آموزشی خود مراقبتی را با شعار، سلامت روان در محیط کار زمینه‌ساز سلامت روان اعضای خانواده، برای کارکنان دبستان ابوذر برگزار و در خصوص افسردگی، انواع افسردگی و علائم و نشانه‌های آن، پیشگیری و نحوه درمان افسردگی، خودکشی، نحوه ارزیابی و روش‌های پیشگیری از آن، مطالبی را بیان کرد.
در ادامه بیگدلو، کارگاه آموزشی مدیریت خشم و استرس با شعار، تنظیم هیجان و نقش آن در تعاملات سالم در محیط کار را برای کارکنان کلانتری 117 جوادیه برگزار کرد. در این کارگاه، در رابطه با تعاریف و علل خشم، سبک‌های ابراز خشم و آثار آن، راه‌های کنترل خشم، اهداف مدیریت استرس، علل و اثرات استرس، شناسایی منابع استرس و تکنیک‌های مدیریت استرس توضیحاتی ارائه شد.
همچنین کارگاه آموزشی نوجوان سالم با شعار زمینه‌سازی مداخلات اجتماع‌محور سلامت روان در محیط کار، در دبیرستان پسرانه 15 خرداد و کارگاه آموزشی مهارت کنترل استرس با شعار سازگاری با بازنشستگی و سلامت روان، برای سالمندان در حسینیه فراهانی جوادیه برگزار شد.
در این کارگاه‌های آموزشی در خصوص انواع سبک‌های فرزند پروری، تکنیک‌ها و تمرین‌های فرزند پروری هوشمندانه و مؤثر، ویژگی‌ها و انتقال تکنیک‌های ایجاد ارتباط سالم با نوجوان، تعریف و معرفی راهبردهای قانون‌گذاری، شناخت ویژگی الگوی خوب برای نوجوان، معرفی تکنیک‌های مدیریت استرس، معرفی عوامل خطرساز و محافظت‌کننده، معرفی راهکارهای حفاظت از نوجوان، چگونگی گفتگو با نوجوان در مورد مواد و الکل، نشانه‌های مصرف مواد در نوجوان و نحوه مقابله و پیشگیری از افسردگی بعد از بازنشستگی مطالبی بیان شد.


  • گروه خبری : مرکز بهداشت جنوب تهران
  • کد خبر : 281798
نگار  دیوبندی
تهیه کننده:

نگار دیوبندی

تصاویر