برگزاری کلاس‌های آموزشی تغذیه سالم در مناطق تحت پوشش مرکز بهداشت جنوب تهران

کارشناس واحد بهبود تغذیه مرکز بهداشت جنوب تهران از برگزاری کلاس‌های آموزشی نان کامل، تغذیه کودکان زیر 5 سال و تغذیه در پیشگیری از سرطان خبر داد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران، مبینا میرزایی، کارشناس واحد بهبود تغذیه این مرکز گفت: بیتا عابدینی، کارشناس تغذیه مرکز خدمات جامع سلامت خاکباز کلاس آموزشی با موضوع تغذیه در پیشگیری از سرطان را برای مراجعان سرای محله صبا برگزار کرد. در این جلسه آموزشی، در خصوص ارتباط چاقی و اضافه‌وزن با افزایش احتمال ابتلا به چندین نوع سرطان، احتمال ابتلای زنان یائسه به سرطان رحم، سرطان مری، سرطان پستان و روده بزرگ مطالبی بیان شد.
وی در ادامه افزود، عابدینی بر کاهش مصرف مواد قندی و چربی‌های اشباع و کاهش وزن افراد دچار چاقی تأکید کرد و گفت: لازم است مواد غذایی مانند غذاهای سرخ‌کرده، کیک، آب‌نبات، بیسکویت، شربت‌ها و نوشیدنی‌های شیرین نیز محدود شود.
زهرا الهیاری، کارشناس تغذیه مرکز خدمات جامع سلامت امام صادق (ع) کلاس آموزشی با موضوع نان کامل را برای مراجعان سرای محله نعمت‌آباد برگزار کرد. وی در ادامه توضیح داد که نان کامل، یک نوع نان است که از آرد کامل ساخته‌شده است و در فرآیند تولید آن از تمام بخش‌های دانه استفاده می‌شود.
الهیاری گفت: مصرف نان کامل در  جلوگیری از سرطان کولون، جلوگیری از پوکی استخوان، رفع کم‌خونی، جلوگیری از بیماری‌های قلبی و ناباروری در مردان کمک می کند.
شقایق همتی، کارشناس تغذیه مرکز خدمات جامع سلامت ثلاث، کلاس آموزشی با موضوع تغذیه کودکان زیر 5 سال را برای مراجعان سرای محله فروزش برگزار کرد. وی در این کلاس در خصوص نحوه مقوی و مغذی سازی وعده‌های غذایی، اهمیت رعایت غذاهای کم‌حجم اما پرانرژی و زودهضم، اهمیت مصرف صبحانه، اهمیت مصرف میان وعده‌های خانگی بافاصله 2 تا 3 ساعت از وعده غذایی اصلی، نیازهای ویتامینی این سنین ازجمله نیاز بیشتر به ویتامین A، ویتامین دی، کلسیم و آهن مطالبی را ارائه کرد.
 
 
 
 
نگار  دیوبندی
تهیه کننده:

نگار دیوبندی

تصاویر