به مناسبت ولادت حضرت علی (ع) از زوج های جوان بیمارستان فارابی تجلیل شد

در آستانه سالروز ولادت با سعادت حضرت علی (ع) و گرامیداشت مقام پدر، در مراسمی با حضور مسئولان بیمارستان فارابی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی از زوج های جوان این بیمارستان که در سال 99 زندگی مشترک خود را آغاز کردند تجلیل شد.

به مناسبت ولادت حضرت علی (ع) از زوج های جوان بیمارستان فارابی تجلیل شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان فارابی، آیین تجلیل از زوج‌های جوان این بیمارستان که در سال جاری ازدواج کردند بامداد سه شنبه ۵ اسفند ۹۹ با حضور دکتر محمدرضا اکبری، رئیس، سعید مرادی مدیر و جمعی از مسئولان بیمارستان فارابی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در سالن شورای مدیریت این مرکز برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین مهدی اصغری امام جماعت بیمارستان فارابی با تبریک فرارسیدن ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر به تفسیر بخشی از سوره مبارکه بلد پرداخت و گفت: خداوند متعال در سوره بلد به پدر و فرزند قسم می‌خورد. برخی از علمای شیعه در تفسیر این سوره گفته‌اندکه منظور از والد یا همان پدر، کعبه و مقصود از مولود یا فرزند، حضرت علی (ع) که در خانه خدا متولد شده، می‌باشد. اکنون نیز در آستانه ولادت با سعادت این حضرت و روز پدر هستیم. این روز را به همه پدران به ویژه پدر معنوی همه ما یعنی حضرت ولی عصر (عج) تبریک عرض کرده و برگزاری مراسم تجلیل از زوج‌های جوان در چنین روزهای فرخنده‌ایرا به فال نیک می‌ گیریم.
وی در ادامه به ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) به عنوان یک ازدواج نمونه اشاره کرد و افزود: اصول حاکم بر زندگی این دو بزرگوار امروزه برای ما درس بزرگی است. خدا محوری در تمام مراحل زندگی آنان یکی از اصل‌های مهم به شمار می‌رفت. تمام کارها و انفاق‌های آنان برای خدا و در راه خدا بود زیرا این یاد خداست که در زندگی به انسان‌ها آرامش می‌ دهد. ایثار و از خودگذشتگی یکی دیگر از ابعاد زندگی حضرت علی و حضرت فاطمه بود. باید بدانیم که ایثار و از خودگذشتگی جنبه‌ های مختلفی دارد. گذشتن از اموال در راه خدا، گذشتن از آبرو برای حفظ آبروی دیگری و گذشت در زندگی مشترک مواردی است که به وضوح در طول زندگی این دو معصوم به چشم می‌خورد. توصیه بنده نیز به همه زوج‌های جوان این است که در زندگی هرگز ایثار و از خود گذشتگی را از یاد نبرد زیرا این اصل باعث می‌شود زندگی آنان برکت پیدا کند.
حجت‌ الاسلام اصغری ساده زیستی اهل بیت را الگویی برای جوانان دانست و اظهار داشت: ساده زیستی امیرالمومنین و حضرت زهرا مثال زدنی است. از اثاثیه ساده منزل تا زیرانداز آنان همگی نشان از بی‌اهمیت بودن مادیات و تجمل در زندگی این دو بزرگوار بود. وی همچنین وجود محبت میان زن و شوهر را پایه و اساس زندگی مشترک برشمرد و ثمره آن را احترام و تکریم همسر و تربیت فرزندان صالح برشمرد.
در ادامه این مراسم دکتر اکبری با ابراز خوشنودی از برگزاری آیین تجلیل از زوج‌های جوان گفت: ما زمان زیادی از زندگی خود را در بیمارستان فارابی می‌گذرانیم. حتی ممکن است این مدت بیشتر از زمانی باشد که در کنار خانواده‌های خود هستیم. در واقع ما یک خانواده بزرگ هستیم که امروز به بهانه تبریک آغاز زندگی مشترک تعدادی از اعضای این خانواده دور هم جمع شده‌ایمتا به امید خدا لحظات خوبی را برای آنان رقم بزنیم. البته در شرایط کنونی که با همه گیری ویروس کرونا مواجه هستیم مجبور شدیم تا با تعداد کمتری از همکاران و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مراسم تجلیل از زوج‌های جوان بیمارستان فارابی را برگزار کنیم.
وی با قدردانی از زحمات کارکنان در خدمات رسانی به بیماران به ویژه در دوران همه گیری کووید-۱۹  افزود: خدا را شکر بیمارستان فارابی حتی در این شرایط نیز در حال پیشرفت بوده که البته مرهون زحمات همه همکاران ما در این مرکز است. مانیز با وجود تمام مشکلاتی که با آن مواجه هستیم سعی کردیم تا روحیه همدلی و همکاری را در بیمارستان و میان همکاران تقویت کنیم. از همگی شما نیز می‌ خواهم تا با توکل به خداوند همواره در زندگی صبر پیشه کرده تا بتوانید زندگی شاد و موفقی داشته باشید.
مدیر بیمارستان فارابی نیز با قدردانی از حمایت‌ های دکتر اکبری در تجلیل از روزهای جوان بیمارستان فارابی برای دومین سال پیاپی، برای آنان که فصل جدیدی از زندگی را آغاز کرده‌اندآرزوی موفقیت کرد.
در پایان به رسم یادبود هدایایی به زوج‌های جوان حاضر در این مراسم اهدا شد.
سید عباس  قاضی میرسعید
تهیه کننده:

سید عباس قاضی میرسعید

تصاویر

دکتر محمدرضا اکبری سعید مرادی حجت الاسلام والمسلمین مهدی اصغری فریده آژیر اعظم بیات

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *