نشست شورای دانشگاه علوم پزشکی تهران

تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران بر حفظ وحدت رویه و ارج نهادن به سرمایه های انسانی ارزشمند دانشگاه

دکتر قناعتی در نشست شورای دانشگاه علوم پزشکی تهران، پس از بررسی پیشنهاد تغییر نحوه اعطای ترفیع سالانه اعضای هیئت علمی و برنامه ارتقای رتبه بین المللی دانشگاه بر حفظ وحدت رویه و ارج نهادن به سرمایه های ارزشمند دانشگاه تاکید کرد.

نشست شورای دانشگاه علوم پزشکی تهران

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در نشست ۳۰ مهر ۱۴۰۲، دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، با تسلیت کشتار مردم بی‌گناه و کودکان بی‌پناه غزه گفت: باوجود تلاش رسانه‌ها در جهت‌دهی اذهان عمومی مردم جهان، در حمایت از مردم غزه به خیابان‌ها می‌آیند و راهشان را خودشان انتخاب می‌کنند که این نشان از حق طلبی جهانیان است.  
دکتر قناعتی با تاکید بر حمایت دانشگاه از مراکز درمانی و بیمارستان‌های غزه گفت: به این منظور  بیانیه‌ای برای رئیس سازمان جهانی بهداشت تدوین شده است.  
رئیس دانشگاه، با اعلام خبر خوب تمایل اعضای هیئت علمی در ماندگاری طرح تمام وقتی، بر ارج‌نها‌دن به سرمایه‌های ارزشمند دانشگاه تاکید کرد و گفت: با تلاش‌هایی که برای حذف پلکان و افزایش درآمد اعضای هیات علمی صورت گرفته، میزان خروج اعضای هیئت علمی از طرح تمام وقتی از میانگین حدود ۵۰ نفر در طی سال‌های گذشته به ۳ نفر کاهش یافته است و افراد، علاقه مند به ادامه فعالیت تمام وقت خود هستند.
دکتر قناعتی حفظ وحدت رویه در اداره دانشکده‌ها را ضروری دانست و افزود: برنامه‌ معاونت‌های آموزشی، پژوهشی، درمانی و پشتیبانی را با جدیت پیگیری و کمک کنید دانشگاه به سمت دانشگاه نسل چهارم که دانشگاه اجتماعی است حرکت کند.
رئیس دانشگاه، بر پویایی کوریکولوم‌های آموزشی تاکید کرد و گفت: دروس تئوری باید متناسب با نیازهای بالینی دانشجویان تدریس شود و باتوجه به سرعت تحولات علمی، لازم است برنامه‌های آموزشی مرتب به روزرسانی و بازنگری شود.
دکتر قناعتی با بیان اینکه پژوهش باید درخدمت رفع نیاز و پیشرفت جامعه باشد افزود: اگرچه تولید مقاله لازم است اما باید به کیفیت پژوهش‌ هم توجه شود.
رئیس دانشگاه با اشاره به پیشرفت دانشگاه در عرصه فناوری گفت: تولید تجهیزات پیشرفته پزشکی، آن هم در این شرایط کار بزرگی است و برای رقابت در این عرصه باید متناسب با رشد جهانی تلاش کنیم.
دکتر قناعتی با اشاره به تدوین گزارش دو سالانه دانشگاه گفت: این گزارش مبنای حرکت سال آینده دانشگاه خواهد بود و مراکزی که هنوز گزارش خود را ارسال نکرده‌اند زودتر در این زمینه اقدام کنند.
رئیس دانشگاه، دستاوردهای دانشگاه در این دوسال را مرهون تلاش روسای بیمارستان‌ها و دانشکده‌ها و مدیران گروه‌های آموزشی دانست و افزود: پیشرفت‌های دانشگاه در این دوسال قابل توجه بوده و در صحبتی که با وزیر محترم بهداشت داشتم ایشان نیز اذعان داشتند که دانشگاه برنامه‌های اعلامی خود را تاکنون عملیاتی کرده است.
دکتر قناعتی کسب این موفقیت را نتیجه ماهیت دانشگاه علوم پزشکی تهران دانست و گفت: اینکه افراد با هر نوع نگرشی، به این مجموعه عرق دارند و برای پیشرفت آن تلاش می‌کنند از ویژگی‌های دانشگاه است و امیدوارم این روحیه همواره حفظ شود.

بررسی مصوبات جلسه
در ادامه نشست دکتر سید فرشاد علامه معاون آموزشی و دکتر اکبر فتوحی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه، پیشنهاد بازنگری شیوه نامه اعطای ترفیع سالانه اعضای هیئت علمی را مطرح کردند.
سپس دکتر محمد حسین آیتی معاون بین‌الملل دانشگاه برنامه ارتقا رتبه بین المللی دانشگاه را بیان کرد.
اعضای شورای دانشگاه نیز نقطه نظرات خود را درخصوص موضوعات مطرح شده بیان کردند.

پیش از دستور

پیش از دستور نیز حجت الاسلام و المسلمین میر مجید سید قریشی مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه، در سخنانی بر حمایت از مظلوم تاکید کرد و گفت: حوادث اخیر غزه، موجب بیداری وجدان بشری و  آشکار شدن ظلم پنهانی که سال ها در حق مردم فلسطین شده است.

سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

تصاویر

نشست شورای دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست شورای دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست شورای دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست شورای دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست شورای دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست شورای دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست شورای دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست شورای دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست شورای دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست شورای دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست شورای دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست شورای دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست شورای دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست شورای دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست شورای دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست شورای دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست شورای دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست شورای دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست شورای دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست شورای دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست شورای دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست شورای دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست شورای دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست شورای دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست شورای دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست شورای دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست شورای دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست شورای دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست شورای دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست شورای دانشگاه علوم پزشکی تهران

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *