• تاریخ انتشار : 1399/12/06 - 15:21
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 412
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

جلسه کمیته مدیریت و فناوری اطلاعات سلامت بیمارستان فارابی برگزار شد

تاکید مدیر بیمارستان فارابی بر همکاری واحدها در رفع نواقص پرونده های بیماران

رفع نواقص موجود در پرونده ها و گزارش بازدید کارشناسان معاونت درمان از واحد مدارک پزشکی بیمارستان فارابی اصلی ترین موضوعات کمیته مدیریت و فناوری اطلاعات سلامت این بیمارستان بود.

جلسه کمیته مدیریت و فناوری اطلاعات سلامت بیمارستان فارابی برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان فارابی، جلسه کمیته مدیریت و فناوری اطلاعات سلامت این بیمارستان چهارشنبه ۶ اسفند ۹۹ با حضور سعید مرادی، مدیر و فریده آژیر، مدیر پرستاری این مرکز برگزار شد.
در آغاز این جلسه لیلا فیضی نیا، مسئول واحد مدارک پزشکی بیمارستان فارابی به بیان استقرار استانداردهای اعتباربخشی در محور مدیریت و فناوری اطلاعات سلامت به ویژه در محور فناوری اطلاعات (IT) پرداخت و از اعضای کمیته خواست تا این مورد به صورت مستمر در کمیته مدیریت و فناوری اطلاعات سلامت بررسی شود. وی در ادامه اشاره‌ایبه بازدید کارشناسان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی از بیمارستان فارابی کرد و اظهار داشت: در این بازدید زیرساخت‌های موجود در بیمارستان برای اجرای طرح پرونده الکترونیک بیماران توسط کارشناسان مورد بررسی قرار گرفت و پیشنهاداتی نیز توسط آن‌ها مطرح شد.  
بایگانی پرونده بیمارانی که به درمانگاه‌های عمومی بیمارستان فارابی مراجعه می‌کنند موضوع دیگری بود که مسئول واحد مدارک پزشکی این مرکز در این باره گفت: کارشناسان معاونت درمان در بازدید خود همچنین به موضوع نگهداری پرونده بیمارانی که به درمانگاه عمومی بیمارستان مراجعه می‌کنند اشاره شد. همانطور که می‌دانیم پرونده این بیماران در واحد مدارک پزشکی نگهداری نمی‌شود زیرا این پرونده در صورت ارجاع نشدن بیمار به درمانگاه‌های تخصصی و فوق تخصصی، تنها یک سال اعتبار دارد و اگر هم بیماران به این درمانگاه‌ها ارجاع شوند پرونده آنان در همان درمانگاه نگهداری خواهد شد.
فیضی نیا به نصب سامانه اعلام حریق در واحد مدارک پزشکی نیز اشاره کرد و آن را یکی ضروریات این واحد دانست. مدیر بیمارستان فارابی نیز از اقدام و پایش این سامانه خبر داد و ابراز امیدواری کرد تا هرچه سریعتر این واحد به سامانه اعلام حریق تجهیز شود.
طاهره صادقی، مسئول واحد فناوری اطلاعات بیمارستان فارابی نیز موضوع تغییر تاریخ از ابتدای سال جدید در سامانه HIS این بیمارستان را مطرح کرد و افزود: تمام رسیدهای صندوق، پذیرش و ترخیص از تاریخ شمسی تاثیر می‌پذیرند و با تجوه به تغییر سال به ۱۴۰۰ احتمال ایجاد اختلال در این سامانه وجود دارد. البته ما تمام تلاش خود را می‌کنیم که این تغییر خللی در کار پذیرش و ارائه خدمت به بیماران ایجاد نکند. همکاران نیز در هر زمان که دچار مشکلی در این زمینه باشند می‌توانند آن را به واحد فناوری اطلاعات (IT) بیمارستان اعلام کنند.
تکمیل دقیق فرم‌های موجود در پرونده بیمار مانند فرم‌های درخواست مشاوره،   بیهوشی، شرح عمل و خلاصه ترخیص، خوانا نوشتن مستندات توسط پزشکان و پرهیز از خط خوردگی، تکمیل دقیق چک لیست کمی پرونده‌ها توسط منشی‌ها و نواقص موجود در برخی از پرونده موضوعات دیگری بود که در این جلسه مطرح شد.
مرادی نیز در پایان این جلسه رفع نواقص موجود در پرونده‌ها را نیازمند کار گروهی دانست و از همه واحدهای مسئول در این زمینه خواست تا برای بهبود وضعیت این پرونده‌ها با یکدیگر همکاری کنند.
  • گروه خبری : بیمارستان فارابی
  • کد خبر : 170868
سید عباس  قاضی میرسعید
تهیه کننده:

سید عباس قاضی میرسعید

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *