ثبت‌نام چهارمین مدرسه تابستانی بین‌المللی سلامت عمومی ایران آغاز شد

دکتر امیرحسین تکیان، معاون امور بین‌الملل دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با تأکید بر اهمیت آموزش سلامت عمومی، گفت مهم‌ترین رسالت این دانشکده، ارائه‌ی ‌‌باکیفیت‌ترین خدمات آموزشی، افزایش پژوهش‌های نو و کاربردی منطبق با نیازهای ملی و بین‌المللی و مشارکت در تدوین و تحلیل سیاست‌های کلان نظام سلامت است.

دبیر کمیته راهبری چهارمین مدرسه‌ی تابستانی بین‌المللی سلامت عمومی ایران (IPHS2016) همچنین افزود: دوره‌های آموزشی مرتبط با سلامت عمومی نیز، باهدف آشناسازی و علاقه‌مند کردن دانشجویان با مباحث حوزه‌ی سلامت و رسیدن به راهکارهای عملی برای ارتقای سلامت عمومی جامعه زیر نظر این دانشکده برگزار می‌شود.
دکتر تکیان در ادامه گفت: در پی عقد تفاهم‌نامه‌ی همکاری با دانشکده‌ی بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، چهارمین مدرسه تابستانی بین‌المللی سلامت عمومی ایران (IPHS2016) به‌منظور افزایش آگاهی و انگیزه‌ی دانشجویان در حوزه سلامت عمومی در موزه تاریخ علوم پزشکی برگزار می‌شود.
به گفته علی گنجی‌زاده، دبیر اجرایی مدرسه تابستانی بین‌المللی سلامت عمومی ایران، این مدرسه پس از سه تجربه‌ی موفق در برگزاری مدارس تابستانی بین‌المللی سلامت عمومی ایران (IPHS) و یک تجربه‌ی موفق در برپایی کمپ زمستانی مدرسه سلامت عمومی ایران IPHS-WinterCamp16 باهدف آشناکردن شرکت‌کنندگان با حوزه‌های اصلی سلامت عمومی، این بار اقدام به برگزاری چهارمین مدرسه تابستانی بین‌المللی سلامت عمومی با محوریت آموزشی مؤلفه‌های اجتماعی سلامت، حمایت‌طلبی، اپیدمیولوژی، بهداشت محیط زیست و سیاست‌گذاری کرده است.
علی گنجی‌زاده در توضیح جزییات این دوره آموزشی گفت: به‌منظور افزایش انگیزه و علاقه دانشجویان به مباحث سلامت عمومی، در برگزاری این دوره از روش‌های نوین آموزشی همچون آموزش مبتنی بر داستان، شبیه‌سازی دنیای واقعی، بازی‌نمایی و آموزش مبتنی بر بازی استفاده شده است و حتی محیط آموزشی برگزاری مدرسه‌ی تابستانی به نحوی طراحی شده که شرکت‌کنندگان بتوانند فعالیت‌هایی که متخصصان سلامت عمومی انجام می‌دهند را در مقیاس کوچک‌تر تمرین کنند و با اصول تصمیم‌گیری در نظام سلامت آشنا شوند.
وی با اشاره به اینکه این دوره‌ی آموزشی در سطح بین‌المللی و به‌صورت کامل به زبان انگلیسی برگزار می‌شود، بیان کرد: هرساله شاهد حضور شرکت‌کنندگانی از کشورهای آمریکایی، اروپایی و آسیای شرقی در مدارس تابستانی بین‌المللی سلامت عمومی ایران بوده‌ایم و امسال انتخاب موزه‌ی تاریخ علوم پزشکی به‌عنوان مکان برگزاری این مدرسه علاوه بر داشتن نمایی سنتی و تاریخی، منعکس‌کننده‌ی فضایی علمی مرتبط با محتوای دوره‌ی آموزشی است.
این مدرسه تابستانی در قالب دو دوره‌ی آموزش از راه دور و دوره‌ی آموزش حضوری برگزار می‌شود. دوره‌ی آموزش از راه دور به مدت 5 هفته و با هدف انتقال دانش پایه در حوزه‌های اصلی مدرسه از تاریخ 12 تیرماه تا 15 مردادماه برگزار می‌گردد و سپس دوره‌ی آموزش حضوری از تاریخ 22 تا 29 مردادماه در موزه تاریخ علوم پزشکی با هدف تمرین عملی و کاربردی آموزش‌های دوره از راه دور برگزار می‌شود. در طراحی دوره‌ی آموزش از راه دور نیز از روش‌های مبتکرانه و نوین آموزشی مثل ارائه‌ی ویدیو، تالار گفت‌وگو و ویدیو وایت برد استفاده شده است.
علی گنجی‌زاده در پایان بیان کرد: دانشجویان علوم پزشکی و تمام علاقه‌مندان به سلامت عمومی می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی www.iphs.ir اطلاعات کامل چهارمین مدرسه تابستانی بین‌المللی سلامت عمومی ایران و دوره‌های آموزشی پیشین آن را مطالعه کرده و در صورت تمایل اقدام به ثبت‌نام نمایند.

مهدی  گلپایگانی
تهیه کننده:

مهدی گلپایگانی