جلسه آموزشی درآمد بیمارستان ها در راستای توانمندسازی کارکنان حوزه مالی معاونت توسعه دانشگاه برگزار شد

جلسه آموزشی درآمد بیمارستان ها با حضور رئیس اداره درآمد، کارشناسان مالی واحدهای تابعه دانشگاه به میزبانی حوزه مالی در سالن G۶ ستاد مرکزی، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع دانشگاه، این جلسه با حضور رئیس اداره درآمد، کارشناسان مالی واحدهای تابعه دانشگاه روزهای دوشنبه و سه شنبه ۱۰و ۱۱ مردادماه ۱۴۰۱ در سالن G۶ ستاد مرکزی دانشگاه، برگزار شد.
ساره دانشگر رئیس اداره درآمد دانشگاه، موضوعاتی را پیرامون تعرفه های خدمات تشخیص درمانی، راهنمای استفاده از کتاب ارزش نسبی خدمات و مراقبت های سلامت و نحوه محاسبه درآمد پزشکان تمام وقت بیان کرد.
در ادامه جلسه، رئیس اداره درآمد به اطلاعات مربوط به آیتم های درآمدی در صورتحساب بیماران، ویزیت، مشاوره، خدمات ویژه و ... اشاره کرد و گفت: هر خدمتی که در مراکز درمانی دارای کد در کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت است باید در سیستم هزینه ها ثبت شود.
دانشگر به نکاتی در راستای افزایش درآمد مراکز درمانی اشاره کرد و گفت: افزایش سطح دانش همکاران حوزه درآمد در بیمارستان ها، کسورات بیمارستانی را کاهش می دهد و از این طریق افزایش درامد بیمارستان ها را می توان شاهد بود.
وی به تهیه و تنظیم گزارشات مدیریتی مفید برای مانیتورینگ وضعیت درآمدهای هر بخش به تفکیک مقایسه آن با سال قبل در ماه مشابه تاکید کرد و افزود: بررسی اینگونه گزارشات کمک زیادی در راستای احصاء منابع مالی و افزایش درآمدی مراکز درمانی دانشگاه خواهد شد.
وی در پایان با بیان اینکه در صورتی که خدمتی در بیمارستانی وجود نداشته باشد و نیاز فوری بیمار بستری در بخش مورد نظر باشد افزود: بیمارستان بیمار را به مراکز معین در سطح دانشگاه که خدمت مورد نظر را دارد ارجاع داده و هزینه خدمت انجام شده در صورتحساب بیمار ثبت و قابل دریافت است.

سیده کاملیا داودزاده
تهیه کننده:

سیده کاملیا داودزاده

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *