جلسه هماهنگی واحد مبارزه با بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر با شهرداری شهرستان در رابطه با طرح حذف هپاتیت c

واحد بیماری‌های واگیر شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر جلسه هماهنگی با شهرداری شهرستان در راستای اجرای طرح حذف هپاتیت با محوریت حذف هپاتیت C تا سال ۱۴۱۰ و کاهش موارد ابتلا به هپاتیت B برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، این جلسه که چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ با حضور دکتر حسن خوشرو، کارشناس مسئول واحد مبارزه با بیماریهای واگیر؛ دکتر صدیقه مردانی، کارشناس مسئول بیماری‌های غیر واگیر؛ سلمان فرج الهی، نماینده شهرداری؛ معصومه زوبین و مهشید کریمی، کارشناسان واحد بیماری‌ها برگزار شد در ابتدا دکتر خوشرو ضمن خوشامدگویی، اهداف کشوری حذف هپاتیت C تا سال ۱۴۱۰ و کاهش موارد ابتلا به هپاتیت B را مطرح کرد. 
در ادامه زوبین، کارشناس رابط هپاتیت‌های خونی افزود: با توجه به امکانات موجود، این شبکه بهداشت قادر است بیماریابی هپاتیت C را برای پاکبانان پرخطر انجام دهند.
کریمی، کارشناس رابط سل شبکه نیز با اشاره به این‌که تعدادی از پاکبانان را اتباع غیر ایرانی تشکیل می‌دهند و نسبت بروز سل در این گروه ۱۱۹-۸۶ نفر در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است گفت: این رقم در مقایسه با نسبت بروز ۱۳ نفر در ۱۰۰ هزار نفر در جمعیت ایرانی بسیار بالا و قابل‌توجه است، این عدد در کارگران غیر ایرانی در ارتباط با بیماریابی سل دارای اهمیت است.
دکتر مردانی نیز در ادامه در خصوص یادآور شدند که معاینات ابتدایی و تست‌های سریع موجود، کمک شایانی در شناسایی بیماری‌هایی همچون دیابت و فشارخون بالا، خواهد کرد. لذا در کنار سایر اقدامات، بیماریابی دیابت و فشارخون نیز انجام خواهد شد.
در پایان جلسه فرج الهی، همکاری شهرداری با شبکه بهداشت در ارتباط با انجام واکسیناسیون و بیماریابی اعلام کرد.
 
زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *