جلسه کمیته رفاهی ایثارگران دانشگاه برگزار شد

نشست کمیته رفاهی ایثارگران باهدف شناخت نیازهای واقعی ایثارگران و همچنین ساماندهی نحوه ارائه خدمات رفاهی به ایثارگران برگزار شد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی دفترامورایثارگران دانشگاه، کمیته‌ رفاهی ایثارگران با حضور دکتر احسان مقیمی، مدیر امور ایثارگران و اعضای کمیته دکتر حجت رحمانی، دکتر احسان پور محمدیان دکتر اکبر احمدی، دکتر ابوالفضل الهیاری، آیت‌الله اکبری، علی یوسفی نژاد، شبنم فلاح، دکتر مهدی نوروزی و همراهان در دفتر امور ایثارگران برگزار شد.
در ابتدا مدیر امور ایثارگران ضمن خیرمقدم به اعضای کمیته گفت: مسائل رفاهی دامنه وسیعی دارد انتظار می‌رود برای بخش‌های‌ مختلف رفاهی مطالعه دقیق انجام شود و از تجربیات سازمان‌ها و نهادهای دیگر استفاده شود.
دکتر مقیمی اظهار امیدواری کرد که این کمیته نه‌تنها اتاق فکری برای مسائل رفاهی ایثارگران باشد، بلکه تصمیماتش برای بقیه کارکنان دانشگاه نیز راهگشا شود.
مدیر امور ایثارگران ضمن معرفی دو مهمان جلسه درخواست کرد درزمینهٔ های تسهیلات رفاهی و طرح‌های خوداشتغالی و درخواستی که به‌صورت مکتوب تقدیم کردند توضیحاتی را به جلسه ارائه دهند.
در ابتدا دکتر رشناوندی گفت: هدف ما این است که درزمینهٔ های رفاهی برای ایثارگران گام‌های را برداریم در قدم اول بتوانیم در مقوله‌هایی همچون تعاونی مسکن، دارو و خدمات رفاهی با شما همکاری کنیم. محمدی مهمان دیگر این جلسه در مورد سبد سهام برای کسانی که بخواهند در این زمینه سرمایه‌گذاری نمایند توضیحاتی ارائه داد.
دکتر نوروزی گفت: اول باید محورها را اولویت‌بندی کنیم سپس بر اساس آنان تصمیم‌گیری صورت گیرد.
علیاری مدیر بیمارستان یاس گفت: فاز اول باید بحث اعتمادسازی و سپس مطالعات وسیع انجام شود و بعد که اعضای کمیته آن را نهایی کردند فراخوان داده شود؛ که از این طریق ایثارگران بتوانند سرمایه‌گذاری کنند.
اکبری یکی دیگر از اعضای این کمیته بابیان این نکته که اول روی تعاونی مسکن کار شود که یکی از دغدغه‌های اصلی ایثارگران است.
دکتر رحمانی مدیر سابق بیمارستان شریعتی گفت: من اعتقادم این است وقتی‌که می‌خواهیم برای ایثارگران خدمت کنیم خدمت ما باید یک‌چیزی برتر از دیگران باشد و پیشنهاد می‌شود به سمتی حرکت کنیم که شدنی باشد و برای خودمان مسئولیت ایجاد نکنیم.
این عضو هیئت‌علمی در جای دیگر در مورد بیمه ایثارگران گفت: هنوز بیمه ایثارگران حل‌نشده و بلاتکلیف هستیم این مشکلات باید در جلسات دانشگاه مطرح شود.
دکتر احمدی مدیر بیمارستان بهرامی گفت: تلاش این باشد که کاره‌ها به‌صورت مطالعاتی و بادید باز و استفاده از تجربیات دیگران در جهت رفاه ایثارگران باشد.
 یوسفی نژاد گفت: در بحث امکان‌سنجی دفتر مشاوره می‌تواند در این زمینه کمک‌کننده باشد.
دکتر پور محمدیان مدیر ستاد شاهد ایثارگر با اشاره به این موضوع گفت: دوستان اعضای کمیته رفاهی خوب به این موضوع پرداختند بورس به‌صورت قشنگی که مطرح شد نیست و این برای افرادی مثل ایثارگران نمی‌تواند امکان‌پذیر باشد.
فلاح مسئول پیگیری بیمه در بحث درمان توضیحاتی درزمینهٔ بیمه‌ی درمان ایثارگران و تحویل مدارک پرداخت.
 وی گفت: در بحث هزینه‌ها جلساتی با مسئولین بیمه دی برگزار کردیم امیدواریم این امر منجر به پرداخت سریع‌تر هزینه‌ها شود.
 مدیر امور ایثارگران در جمع‌بندی گفت: همان‌طور که دوستان فرمودند باید به‌دقت روی محورها مطالعه شود وهر کدام از محورها را یکی از اعضاء مطالعه کند تا ان شاءلله در جلسه بعدی تصمیم‌گیری شود.
خبر : زهرا اسماعیلی
عکاس: علی گلمحمدی

کلمات کلیدی
زهرا  اسمعيلي - عکس
تهیه کننده:

زهرا اسمعيلي - عکس