دستور العمل نظارت بر نشریات کارکنان تصویب شد

به همت دبیرخانه نشریات دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دستور العمل نظارت بر نشریات کارکنان در شورای فرهنگی دانشگاه تصویب شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت فرهنگی و دانشجویی، دستور العمل نظارت بر نشریات کارکنان با هدف حمایت از فعالیت های نشریاتی کارکنان، پس از بررسی های متعدد در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه به تصویب رسید.
بر اساس تاکید دکتر مهدی ابراهیمی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه و با هدف ایجاد و حمایت از نشریات کارکنان برای انتقال دانش، مهارت و تجربیات کارکنان بخش های مختلف دانشگاه در قالب رسانه های مستقل مکتوب کارمندی، از ابتدای زمستان 1401دبیرخانه نشریات دانشگاهی موظف به تهیه دستور العمل نشریات کارکنان شد.
پس از جستجو و بررسی های اولیه در قانون مطبوعات درج شده در قانون اساسی و آیین نامه های موجود همچون ضوابط ناظر بر فعالیت نشریات دانشگاهی مصوب جلسه 540 مورخ 1383/03/26 شورای عالی انقلاب فرهنگی و دستور العمل اجرایی ضوابط ناظر بر فعالیت نشریات دانشگاهی ابلاغی 19 مردادماه 1390 وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و با هدف همسو نمودن فعالیت رسانه ای کارکنان با قوانین حاکم بر فعالیت نشریاتی دانشجویان و اعضای هیات علمی تصمیم گرفته شد مبنای فعالیت نشریاتی کارکنان بر اساس دستور العمل های ابلاغی وزارت بهداشت باشد و نکاتی که رعایت از آن برای فعالیت نشریاتی کارکنان ضرورت دارد در قالب یک دستور العمل مستقل تهیه شود.
پس از نگارش پیش نویس اولیه توسط کارشناس دبیرخانه، بررسی ابتدایی در 8 دی ماه 1401 در جلسه کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه صورت گرفت و اصلاحات مورد نیاز اعمال شد، در ادامه دستور العمل نظارت بر نشریات کارکنان در جلسه 17 بهمن ماه 1401 شورای فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تصویب و همچنین اشکالاتی نیز از سوی ریاست دانشگاه و اعضای شورای فرهنگی مطرح شد تا پس از اصلاح و بررسی نهایی در دبیرخانه نشریات در ماه های ابتدایی سال 1402 ابلاغ شود.
بر اساس این دستور العمل درخواست مجوز نشریه کارمندی همچون سایر درخواست های فعالیت نشریات باید بصورت رسمی به دبیرخانه نشریات ارائه و در جلسه کمیته ناظر مطرح شود، بدیهی است کلیه قوانین نشریات دانشجویی و اساتید بر فعالیت نشریات کارکنان نیز حاکم خواهد بود.
برای دریافت دستورالعمل نظارت بر نشریات کارکنان، اینجا کلیک کنید.

کامران محمدیان
تهیه کننده:

کامران محمدیان

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *